וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית המדיה שוב נפלה בפח

דידי חנוך

18.2.2007 / 4:13

ושוב זה קורה. לבעלי מחשב, טכנולוגיית ההגנה על HD DVD כבר לא רלוונטית. תוכנה פשוטה אחת מספיקה

ושוב אתכם בפינתנו הנצחית "מתי הם ילמדו, והאם יכול להיות שהם באמת עד כדי כך אדיוטים?" והפעם אנו שבים ל-[[AACS]], הטכנולוגיה שהיתה אמורה להפוך את הסרטים בפורמטי בלוריי ו-[[HD DVD]] למוגנים בפני העתקה. תעשיית המדיה כפתה על תעשיית הטכנולוגיה הצרכנית לתחוב את מרכיבי AACS בכל שלב של טכנולוגיית [[HD]] המודרנית.

טלויזיות HD מצוידות בחיבור [[HDMI]] שתומך בטכנולוגיה ונגני HD שתומכים בה לא מנגנים כלל אם הטלויזיה לא כוללת את החיבור החשוב כל כך לפרנויה של תעשייה המדיה.

בעבר כבר דיווחנו על כך שההגנה על סרטי HD DVD ו-[[Blu ray]] נפרצה, ועכשיו הפריצה הופכת לנחלת הכלל. חברת [[SlySoft]], אותה החברה שמאפשרת מזמן למשתמשי מחשבים לגבות את הסרטים שלהם ולנגן סרטים מזון 1 במחשבים בזון 2 וההיפך, שחררה את הגרסה החדשה (והסופית, לאחר שגרסת בטא שוחררה לפני מספר ימים) של תוכנת [[AnyDVD]] הפופולרית. שם הגרסה החדשה: AnyDVD HD. הגרסה החדשה מאפשרת לעקוף את המגננות של כל סרט בפורמט HD DVD וגם את מגננת [[ARccOS]] של חברת סוני. גירסה שעוקפת את מגננות בלו ריי עומדת לצאת לבטא ממש בקרוב, לדברי החברה. התוכנה החדשה עובדת גם בויסטה, מערכת ההפעלה שאמורה היתה להיות חסינת פירטיות.

תשמעו, זה כבר מתחיל להיות מגוחך. שלוש תעשיות (מדיה, אלקטרוניקה צרכנית, תוכנה) רודפות אחרי הזנב של עצמן כבר שנים בניסיון לסגור את דלת האורווה אחרי שהסוסים כבר ברחו, הקימו חווה משלהם בקנטקי וגידלו ילדים. DRM (ניהול זכויות דיגיטליות, או כפי שאנו נוהגים לכנות אותו נז"ק - ניהול זכויות קניין) לא עובד. כל טכנולוגיות ההגנה שבעולם לא ימנעו מהפירטים לעשות כל מה שהם רוצים. וגם משתמשים מתקדמים ימצאו תמיד דרכים לעקוף את המגננות.

מי שמשלם את המחיר הם הצרכנים הפשוטים, שישלמו יותר על מערכות שכוללות הגנה יקרה ועל רכיבים תואמים (כי אם רכיב אחד לא תואם, שום דבר לא יעבוד) ושלא יוכלו לגבות את המדיה האופטית שלהם או להמיר אותה לפורמט שיעבוד גם אם יחליטו לעבור מבלו ריי ל-HD DVD או ההיפך. אותם צרכנים - רוב הצרכנים - לא רוצים להעתיק את הסרטים שלהם למחשב. הם רוצים שהסרט שקנו יעבוד במכשיר שלהם ובטלביזיה שלהם. תעשיית המדיה תוהה מדוע יותר ויותר צרכנים רואים בה אויב שמותר לגנוב ממנו? הגיע העת שתיטול קורה מבין עיניה. כל זמן שהיא מתייחסת לכל צרכן כגנב בפוטנציה (וגם תוספת המילה "בפוטנציה" היא מעשה של נדיבות כלפי תעשייה שמגבילה את השימושיות של כל צרכן), הצרכנים יתייחסו אליה כאויב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully