וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להמר ברשת

ליאור הנר

18.2.2007 / 15:15

למרות החקיקה בארה"ב ובישראל: ישראלים ממשיכים להמר באינטרנט באמצעות כרטיסי אשראי זרים

לפני כשבועיים נחשפו ב-TheMarker נתוני חברת הסקרים קומסקור שהראו כי ישנם כחצי מיליון ישראלים המשתמשים באתרי הימורים באינטרנט. הדרך העיקרית בה מעבירים מהמרים כספים לאתרים אלו היא באמצעות כרטיס אשראי.

בדומה למתרחש בארה"ב החלו בחודשים האחרונים גם חברות האשראי הישראליות לחסום את העברת הכספים לאתרים מהסוג הזה. למרות זאת, בחסות בנקים וירטואלים באירופה, ממשיכים משתמשים ישראלים רבים להמר, ואתרים אף מדווחים על עלייה בהכנסות שלהם ממהמרים ישראלים.

בתחילה ספגו חברות ההימורים מכה לאחר שארה"ב החליטה להוציאן מחוץ לחוק ולחסום העברת תשלומים אליהן, אך הפרצות השונות לחסימה פתרו את בעיית ההכנסות.

גם בארץ נדמה שאין בעיות לעקוף את החסימה. לפי אתר ויקטור צ'אנדלר, ההכנסות שלו ממהמרים ישראלים מוערכות בכ-400 מיליון דולר לשנה, צמיחה אדירה בהשוואה ל-2005 אז הן עמדו על 150 מיליון דולר. גם אתרי הימורים אחרים ממשיכים להתקיים ואף לצמוח ובאמצעות האינטרנט מציעים את השירות שלהם לישראלים.

עמדת המדינה, שחוזקה על ידי פסיקת בית משפט השלום, היא שאתרי הימורים באינטרנט הפונים גם למשתמשים מישראל אינם חוקיים. למרות שאתרים כמו ויקטור צ'אנדלר, אתר השש בש play65 או אתרי האינטרנט של חברת פארטי גיימינג לא ממוקמים על שרתים ישראלים אלא מאוחסנים בחו"ל, פעילות ההימורים בהם אסורה מישראל. בביקור שערך בארץ בחודש שעבר מנכ"ל ויקטור צ'נדלר, מייקל קרלטון, הוא אף נעצר לחקירה ביחידה לחקירות הונאה במשטרת ישראל בחשד לניהול ופרסום בלתי חוקי של שירותי הימורים, ושוחרר כעבור 24 שעות.

לפי דיווחים שונים, ויזה החלה לחסום תשלומים מישראל לפני מספר חודשים וחברות האשראי האחרות הפועלות בארץ הצטרפו אליה בשבועות האחרונים. המשטרה והפרקליטות הצליחו לציין הישג משמעותי, אך כבר נמצאה שיטה שעוקפת את ההגבלה החדשה. גם חברות אשראי ובנקים אמריקאים חסמו את העברת הכספים לאתרים אלה אך היא בכל זאת מתאפשרת דרך גורמי צד שלישי.

חברת ויירקארד (wirecard) הגרמנית מאפשרת לכל גולש מרחבי העולם להירשם לחשבון וירטואלי ולקבל כרטיס אשראי המגובה על ידי מאסטרכארד. הכרטיס מונפק באינטרנט, ולאחר הרשמה קצרה אפשר להעביר אליו כספים מכל מקור ולהתחיל להשתמש בו לתשלומים שונים באתרי אינטרנט. מדובר בבנק וירטואלי המאפשר ביצוע פעולות תשלומים גדולים וקטנים (micropayments) וכן העברת כספים לחשבונות אחרים.

בשנים האחרונות כבר קמו שירותי תשלום צד שלישי רבים אחרים כמו click2pay, moneybookers, netteller או eWallet המתקבלים על ידי בעלי אתרי הימורים, אך בניגוד לויירקארד הם אינם מגובים על ידי חברות אשראי גדולות. בנוסף wirecardbank, העומד מאחורי הכרטיס, נסחר בבורסה בפרנקפורט וכפוף לרגולציה של השוק האירופי. עובדה זו מקשה מאוד על הפרקליטות והמשטרה להתמודד עם המעקף הזה, שכן לפי החוק מותר לישראלים לפתוח חשבונות בנק בחו"ל ולהעביר אליהם כספים.

הכנסות הבנק הגרמני הגיעו לכ-23.9 מיליון יורו ברבעון הרביעי של 2006. מלבד אתרי הימורים, כרטיס אשראי מבנק גרמני פותח אפשרויות תשלום לשירותים רבים שאינם מקבלים כרטיסי אשראי ישראלים כמו אתרי קניות או תיירות. ההערכה היא שמאות ישראלים נרשמים לשירות של ויירקארד מדי שבוע על מנת לבצע רכישות שונות באינטרנט שחסומות למשתמשים בעלי כרטיסי אשראי ישראלים כמו העברת כספים לאתרי הימורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully