וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

ושוב מאשימים את המשחקים באלימות, והפעם ההאשמה מופרכת מתמיד. וחוץ מזה, יש טמפלרים

עוד שבוע עבר. נו שוין, כפי שאומרים, הרי כל שבוע שעובר מקרב אותנו לגאולה ולהשקת האקס-בוקס 360 בישראל. מעניין מה יבוא קודם. בתחום החדשות שתופסות פחות ממשפט אפשר לציין את העובדה שהיילו 3 קיבל חלון השקה רשמי של סתיו 2007, טקן 6 הוכרז למתישהו השנה (לפחות באולמות ארקייד הכמעט-לא-קיימים בארץ) וGTA: Vice City Stories אכן יהגר מ-PSP לפלייסטיישן 2 בתחילת מרץ.

אבל חוץ מזה, היו עוד כמה נושאים די גדולים עליהם צריך לדבר, אז בואו נתחיל.

הרצחת ולא שיחקת?

לפני שבוע בדיוק נכנס סוליימן טאלוביץ' בן ה-18 אל מרכז קניות ביוטה ופתח באש על הקהל. הוא הספיק לרצוח חמישה אנשים לפני שהשוטרים הרגו אותו. לאחר הירי, התחילו השוטרים לחפש את המניע להתנהגותו הרצחנית של הפליט הבוסני. בין השאר סיפרו אנשים על כך שהציקו לו בבית ספר, על אפשרות היותו מוסלמי קיצוני ו... משחקי מחשב, כמובן.

הגדיל לעשות ג'ק תומפסון, עורך הדין הפסיכי מפלורידה שכיכב בטור הזה כמה וכמה פעמים, ושלח לעיתונאים ביוטה מכתב שכותרתו "הסבירות היא שהנער מסולט לייק סיטי התאמן בעזרת משחק הוידאו Grand Theft Auto" – טענה שצוטטה בהרבה מאוד עיתונים, רשתות טלויזיה ואפילו בדיון בקונגרס זמן קצר לאחר הירי. הבעיה היא שכשהמשטרה ערכה חיפוש בביתו של טאלוביץ' היא לא רק לא מצאה עותקים של GTA, אלא גם כל משחק אחר. לרוצח לא היה מחשב, וגם לא קונסולת משחק.

ועדיין, הסיפור הזה מטריד לא רק בהקשר האנושי אלא גם מבחינת ההתייחסות מצד התקשורת והפוליטיקאים בארה"ב, ולא רק שם, אל משחקי המחשב כאל משחית הנוער העיקרי של היום. בעבר היה זה רוקנ'רול, לאחר מכן מוזיקת גראנג' ומטאל, ועכשיו המבטים המאשימים מופנים כלפי תחביבם של עשרות, אם לא מאות מיליוני אנשים ברחבי ארצות הברית ואירופה. אז כן, כשיתחלף הדור והגיימרים של היום יהיו הפוליטיקאים של מחר זה כנראה ייעלם, אבל מה אפשר לעשות עד אז? החוק האמריקאי עושה עבודה מוצלחת מאוד בכל הקשור להגנה על חופש הביטוי לנוכח המתקפות הבלתי-פוסקות מצד פוליטיקאים שמרנים, אבל כבר עכשיו במדינות כמו גרמניה ואוסטרליה אוסרים על שיווק משחקים עם דרגת אלימות גבוהה, ובישראל כבר נערכה לפני כשנה וחצי הפגנה נגד משחקים אלימים. התקווה שלי היא שהתעשיה לא תפגע יותר מדי לפני שהסערה הזאת תחלוף.

וכל עוד באלימות עסקינן, חברה אמריקאית תשיק בסוף מרץ סוכריה חדשה המיודעת לגיימרים, בשם Headshot. הדבר הזה מכיל גוארנה (חומר ממריץ חוקי) ואמור לעזור לשחקן העייף לשרוד מרתון ארוך של המשחק האהוב עליו. משעשע, כן, אבל אחרי שימצאו עטיפות של Headshot בזירת רצח ליד רובה צלפים, ואין לי ספק שבמוקדם או במאוחר זה יקרה, ההשתעשעות תהפוך לקצת מורבידית.

הטמפלרים באים!

חברת Arkane Studios הצרפתית הביאה לנו את Arx Fatalis ואת Dark Messiah of Might and Magic, ומתישהו בעתיד הקרוב היא תשיק כותר שעלול לעשות בשביל משחקי פעולה של היום את מה שהאף-לייף הראשון עשה כשיצא, וזה בערך להמציא מחדש את הז'אנר. קוראים לזה The Crossing, והמשחק הזה ינסה לשלב את המערכה לשחקן יחיד עם משחק מקוון בצורה שעדיין לא ראינו. כפי שאומרים המפתחים, משחקי פעולה מקוונים כיום הם לרוב חסרי מטרה ומשמעות - מספר קבוצות שנלחמות אחת בשנייה פעם אחר פעם סתם בשביל לנצח. The Crossing, לעומת זאת, הולך לעשות משהו דומה למעשיהם של הסוכנים בסדרת 'מטריקס', וזה להכניס אנשים אמיתיים לנעליים של חלק מהבוטים אותם פוגש כל שחקן במהלך המערכה לשחקן יחיד – דבר שיאפשר גם להתעלות על מגבלות האינטליגנציה המלאכותית שאף פעם לא מצליחה להוות אתגר גדול במיוחד לשחקן במהלך המשימות שלו.

והם לא מסתפקים בהכנסת שחקנים אמיתיים לנעלי האנטגוניסטים, המערכת גם תדע לפעמים לשלב קרב מקוון של שתי קבוצות במערכה של משתמש כלשהו שמשחק באותו הזמן במצב עלילה. קבוצה אחת תגן על הגיבור, ואילו הקבוצה השנייה תנסה להרוג אותו.

במקרה וכל זה יצליח, וגם העלילה עצמה (שמדברת על שילוב של העולם שלנו עם עולם בו צרפת של היום נשלטת על ידי הטמפלרים) תהיה מעניינת מספיק, אפשר יהיה לדבר כאן על קפיצת מדרגה בתחום משחקי פעולה.

הכותר עתיד לצאת מתישהו למחשב האישי ולקונסולת האיקסבוקס 360.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

קצרים

לסטיבן סיגל יש משקה אנרגיה, מכונת המשחק של סיילנט היל באה עם וילון מפחיד וארנבים פסיכוטיים לא מצליחים למצוא דייט לולנטיינ'ס. העולם שלנו הופך למוזר יותר מרגע לרגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully