וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז הבא: מציאות משופרת?

ליאור הנר

19.2.2007 / 18:52

לפי דוברים בכנס האינטרנט היום, "מציאות משופרת" מאפשרת יישום מידע מן העולם הוירטואלי במציאות ובזמן אמת

רוב הנואמים בכנס איגוד האינטרנט, שהתקיים היום איזכרו קלישאות ומנטרות על בלוגים, רשתות חברתיות, ווב 2.0 וזנב ארוך. מונח חדש יחסית שהתבלט בדברי הנואמים הוא [[Augmented Reality]], מציאות משופרת. מדובר בחיבור של האינטרנט לעולם האמיתי, חיבור שיכול להביא סטארט אפים מן האינטרנט לחייהם של משתמשים הפועלים במציאות אמיתית.

בתחילת שנות ה-90 ניסו חברות רבות לכבוש את העולם באמצעות יישומי מציאות מדומה, המכניסה משתמשים לתוך יקום מקביל, המנותק מהעולם האמיתי. המשקפות והכפפות בעזרתן הוצגה המציאות המדומה לא הצליחו לפרוץ לשוק הרחב; הטכנולוגיה נחלשה והיא על סף היעלמות. בשנה האחרונה מבצעת המציאות מדומה קאמבק עם טוויסט: במקום להיעלם לתוך עולם אחר אפשר כיום לחבר מידע וירטואלי לעולם האמיתי, וליצור מציאות משופרת.

ד"ר [[אשר עידן]], המרצה באוניבסיטת בר אילן ובאוניברסיטה העברית בנושאי עתידנות, היה ממשתתפי הפאנל שעסק בדור הבא של שיווק. עידן טען כי תיכנס לתחום של דירוג בתי עסק בעולם האמיתי; משתמשים יוכלו לשלוח מידע ולקבל ביקורות על כל עסק בזמן אמת.

אייל ורדי, מנכ"ל חברת "מחשוב לביש", אמר כי כפי שטייסים מקבלים נתונים על המשקף שלהם בזמן אמת, כך יוכל כל משתמש לקבל נתונים שיסייעו לו, באמצעות משקפים מיוחדים. משקפים אלה, המחוברים ישירות לרשת, יוכלו לספק מידע מתוכנת גוגל ארץ למי שהולך ברחוב. מערכות פרסום יכוונו משתמשים בזמן אמת, בתמורה לשירותים חינמיים, גם בעולם האמיתי - כפי ששירותי דואר אלקטרוני ניתנים בחינם באינטרנט.

אחת הדוגמאות לשירות מהסוג הזה כבר ניתנת על ידי הסטארט אפ הישראלי [[Palore]],שמציג כבר היום ביקורות גולשים על בתי עסק, המוצגים באמצעות מערכות המידע של מנועי החיפוש השונים. סטארט אפ ישראלי נוסף, בשם אופטימום, מאפשר לטכנאים לקבל מידע לגבי תיקונים של מערכות שונות על צג המחובר למשקפיים. המידע מותאם לפעולה שהטכנאי מבצע באותו רגע ומשפר את יעילות העבודה שלו. חברות נוספות מפתחות אבות טיפוס של מחשבים לבישים, המספקים נתונים בזמן אמת לאדריכלים שיוצאים לשטח או לנהגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully