וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ה-GSMA: מיליארד איש יעבירו כספים בסלולר תוך 3-5 שנים

ערן גבאי

20.2.2007 / 11:25

קרייג ארליך בשיחה ל-TheMarker: "ברגע שנצליח לשים בידי המהגרים את מכשירי הסלולר – זה יהיה מודל עסקי חדש"

"כיום 4 מיליון מהגרים בפיליפינים מעבירים כסף באמצעות מכשירי הסלולר, אך המטרה שלנו היא להגיע למיליארד איש ברחבי העולם שעושים שימוש בהעברת כספים בסלולר בתוך 3-5 שנים ? וזה אפשרי", כך אומר ל-TheMarker קרייג ארליך, יו"ר ארגון ה-GSMA, ארגון חברות ה-GSM המאגד 679 מפעילי סלולר ועוד כ-170 יצרנים ברחבי העולם.

לאחרונה נחשף כי חברות סלולר ובנקים בעולם משתפים פעולה כדי לסייע למאות מיליוני מהגרים ומהגרי עבודה לשלוח כסף למדינות המוצא שלהם באמצעות הטלפון הסלולרי. מטרת הפרויקט אותו מוביל ארגון ה-GSMA היא לצמצם את העמלות שמשלמים המהגרים על שליחת סכומי כסף קטנים למשפחותיהם, מהשיעור הנוכחי של 24% לסכומים הנעים סביב 50 דולר לשיעור של אחוזים בודדים.

"צריך להבין שכל מי שמצטרף כעת לשירות הוא מחוץ לתעשיית הבנקאות, ומייחל לשירות פשוט שכזה שמאפשר העברת כספים בצורה של שליחת הודעת טקסט בסלולר. ל-4 מיליארד איש בעולם כיום אין שירותי בנקאות סדירים והדרך היחידה עבורם להעברת כספים היא בתקשורת סלולרית", אומר ארליך.

לדבריו, "ברגע שנצליח לשים בידיהם של האנשים האלה את מכשירי הסלולר, זה יהיה מודל עסקי חדש למפעילות הסלולר שיגדיל עבורן את ההכנסות. השירות עבור מהגרי העבודה הוא המטרה שלנו הן חברתית והן עסקית, אבל בשירותי הבנקאות בסלולר ייעשה שימוש רחב יותר גם בקרב מנויי הסלולר בעולם כולו".

כמה עשרות מפעילות סלולר הפרושות בעשרות מדינות כבר יצרו מערכת גלובלית שבאפשרותה להגדיל את מספר מקבלי העברות הכספים באמצעות הסלולר. כיום, היקף שוק העברת כספים בעולם מוערך ביותר מ-230 מיליארד דולר בשנה. "אנחנו עובדים בנושא בשיתוף פעולה עם הבנק העולמי, כמה מחברות האשראי הגדולות בעולם, ועם ארגוני הבנקאות הגדולים - כי אין היגיון לעבוד נגדם בעניין זה", אומר ארליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully