וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר עשויה להשקיע בסטארט אפים

ערן גבאי

20.2.2007 / 16:29

כך נודע ל-TheMarker; פרטנר תערוך מחר כנס ראשון למפתחי תכנים בסלולר ותצהיר על פתיחת הרשת שלה

חמש שנים אחרי שמחקה השקעה של ארבעה מיליון דולר במיזם ההשקעה בסטארט אפים, חברת הסלולר פרטנר לא נשארת אדישה לרוח החדשה המנשבת בהיי-טק הישראלי, והיא תבחן חזרה למודל השקעה ישירה בחברות סטארט אפ ישראליות - כך נודע ל-TheMarker.

ההתעוררות בשוק ההיי-טק הישראלי ב-2006 שלוותה בכמה אקזיטים מרשימים שהניבו תשואות של עשרות ומאות אחוזים לקרנות שהשקיעו בהן, עשויה לגרום לחברות הסלולר לשוב ולבחון השקעה בחברות סטארט אפ בתחום הסלולר.

במהלך אסטרטגי ראשון של המנכ"ל דוד אבנר, תערוך מחר פרטנר כנס ראשון למפתחי תכנים ושירותים בסלולר, בו תצהיר כי היא החליטה לפתוח את רשת התקשורת שלה בפני כל קהילת מפתחי התכנים במטרה להגדיל משמעותית את היצע התכנים שמספקת החברה ללקוחותיה, ואת פוטנציאל ההכנסות העתידי מהתחום.

מהלך זה, מודים בכירים בחברה, עשוי להוביל את פרטנר חזרה לפעילות של השקעה ישירה בסטארט אפים שייראו לחברה כבעלי פוטנציאל - מהלך שפרטנר נמנעה כאמור מלעשות מאז ימי הבועה, אז נכשל מיזם דומה.

פרטנר היתה הראשונה לאמץ ולהרחיב את שיתופי הפעולה עם חברות הסטארט אפ בישראל כבר בשנת 2001, באמצעות החברה הבת בבעלות מלאה להשקעות ושיתופי פעולה בתחום ההון סיכון - PFC. החברה הוקמה כבר במארס 2000, והתכוונה להקצות 100 מיליון דולר להשקעות. משבר ההשקעות בתקשורת צינן מאוד את ההערכות הראשוניות לגבי היקף ההשקעות האפשריות בתחום, ובתחילת 2002, לאור מצב השוק, צימצמה החברה משמעותית את פעילותה עד לסגירת הפעילות, ומחקה השקעה של כ-4 מיליון דולר.

פרטנר לא היתה היחידה שניסתה באותם ימים להשקיע בחברות סטארט אפ ללא הצלחה, גם מתחרותיה פלאפון וסלקום פעלו בתחום. מאז התפוצצות הבועה ממשיכות כמובן חברות הסלולר לקדם שיתופי פעולה עם חברות סטארט אפ בתחומים הרלוונטים, אך לא במסגרת של השקעה ישירה בחברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully