וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויאקום בוחרת ב-Joost

TheMarker

20.2.2007 / 17:31

העסקה באה על רקע מאבק בין ויאקום ליו טיוב בנוגע להגנה על זכויות יוצרי התכנים באתר

ענקית המדיה ויאקום תאפשר את הצפייה בתוכניותיה דרך פלטפורמת השידור של ג'וסט, ספקית שירותי הווידאו באינטרנט אשר נוסדה על ידי מייסדי סקייפ. הפרטים הפיננסיים של העסקה לא נחשפו.

משתמשי ג'וסט יוכלו לצפות ללא תשלום במאות שעות של תוכניות מרשת BET, ערוץ MTV ואולפני הסרטים פרמאונט שבבעלות ויאקום.

העסקה באה על רקע מריבה ציבורית בין ויאקום לאתר קבצי הווידיאו יו טיוב, שבבעלות ענקית האינטרנט גוגל, בנוגע להגנה על זכויות היוצרים של התכנים המוצגים באתר. בתחילת פברואר, ויאקום דרשה מאתר יוטיוב - שאותו רכשה בשנה שעברה ענקית האינטרנט גוגל תמורת 1.65 מיליארד דולר - להסיר את כל סרטוני הווידיאו הלקוחים מתוך תוכניות ששודרו בערוציה.

דרישת ויאקום מיוטיוב, האתר הפופולרי ביותר באינטרנט לסרטוני וידאו המיוצרים על ידי הגולשים והאתר המוביל בשוק חיפוש הווידאו המקוון, התייחסה לכ-100 אלף סרטונים הלקוחים מרשתות שבבעלות ויאקום. לדברי ויאקום, צפו גולשים ביו טיוב בסרטונים פיראטים של קטעים מתוכניותיה, כ-1.2 מיליארד פעמים. יוטיוב נענתה לדרישת ויאקום להסיר את הסרטונים.

ענקיות המדיה ויאקום, ניוזקורפ, ג'נרל אלקטריק, ו-NBC יוניברסל דנו באפשרות להשיק מתחרה ליוטיוב, אך מחלוקות מעכבות את הנושא.

ג'וסט נוסד על ידי ניקלאס זנסטרום ויאנוס פריס - ממציאי תוכנת שיתוף הקבצים (P2P) קאזה ושירות הטלפון דרך האינטרנט סקייפ - והושק בינואר. וורנר מיוזיק וחברת הפקת הטלוויזיה אנדמול כבר חתמו על עסקות עם ג'וסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully