וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלויזיה האינטרנטית כאן

דידי חנוך

21.2.2007 / 2:34

ההחלטה של ויאקום לשים את תכני הוידאו שלה בשירות הוידאו המקוון Joost משדרגת את הוידאו החוקי ברשת

כתבתי בעבר על שירות Joost, שירות הוידאו של יוצרי קאזה וסקייפ ניקלאס זנסטרום וג'אנוס פריס. בעת שסקרתי את השירות, הבעיה המרכזית שלו היתה תוכן. כעת, לאחר העסקה עם ויאקום, נראה שהבעיה הזאת עומדת להיפתר.

ויאקום תספק תכנים ממגוון הערוצים שלה, כולל MTV, קומדי סנטרל, BET, ניקלודיאון, MTV2, ספייק ועוד. בין התוכניות שישודרו בשירות נכללות לגונה ביץ', העולם האמיתי, ביוויס ובאטהד ומגוון תוכניות ותיקות וחדשות.

העיסקה הגדולה של ג'וסט עם ויאקום היא המשך לעסקה מוקדמת בין שתי החברות במסגרתה הועלו לשירות תכנים מועטים של ויאקום. היא מצטרפת לעיסקה מוגבלת שיש לג'וסט עם חברת האחים וורנר.

מודל עסקי: היום ובעתיד

המודל העסקי של Joost הוא מודל של פרסומות וחלוקת הכנסות בין השירות לבעלי המדיה. התוכנה יכולה גם לכוון את הפרסומות על פי מיקום המשתמש, כך שניתן למכור פרסומות שונות לאותו התוכן. בהמשך, ניתן להניח שהפרסומות יכווננו עוד יותר, ויותאמו לפרופיל של המשתמשים. מבחינת בעלי מדיה, האפשרות הזאת היא הקילר אפליקיישן של השירות. זה הצעד המתבקש מעבר להתאמת פרסומות לתכנים המשודרים כפי שמתבצע כיום.

חוויית משתמש

בדיקה קצרה של גרסה 0.8 החדשה של Joost מראה תוכנה שקרובה מאד לשימוש המוני. ההפסקות התכופות בוידאו כמעט ונעלמו, והממשק מגיב במהירות נהדרת.

אחד האלמנטים החיוביים ביותר מבחינת חוויית המשתמש נמצא דווקא בפרסומות. ב-Joost משודרת כיום כדקת פרסומות על כל שעת שידור. המקסימום שפריס וזנסטרום טוענים שיכניסו הוא 3 דקות לשעה, והפרסומות משודרות בתחילתן של תוכניות ובסופן. האורך המוגבל כופה על הפרסומאים לייצר פרסומות קצרצרות, ומהווה נדבך נוסף בחוויית המשתמש החיובית של ג'וסט.

ישפיע על יוטיוב?

רבות מהכתבות על העסקה בין ג'וסט וויאקום מתמקדות בהשפעה הפוטנציאלית על יוטיוב. זה טבעי, מכיוון שההכרזה מגיעה זמן קצר לאחר שויאקום תבעה שיוטיוב תסיר את כל הסרטונים שמקורם ברשת. אבל כוחה של יוטיוב לא נובע מתוכניות רשמיות מלאות. הוא נובע ממאשאפים (חיבורים בין מדיות שונות) ומתוכן של המשתמשים. איכות הוידאו ביוטיוב הופכת את האתר למיקום לא מוצלח במיוחד לצפייה בתוכניות שלמות, אבל הזמינות, השימושיות והמלאי הופכים אותו למושלם לצפייה בקליפים קצרים.

לדעתי, ההשפעה של עסקה זו - ואלו שיבואו בעקבותיה - על יוטיוב היא זניחה. בעתיד, היא אפילו יכולה להיות חיובית. יוטיוב מייצג גישה חדשה לוידאו, שבה כל משתמש יכול גם להיות יוצר. ג'וסט הוא בימה חדשה לוידאו המסורתי, שבה משתמשים יכולים לתקשר זה עם זה. לכל אחד מהשניים יש יתרונות וחסרונות, וקיומו של ג'וסט עשוי לגרום בעתיד לירידה בנפח העלאת הסרטים הלא חוקיים ליוטיוב. זה עשוי להפחית את הלחץ המשפטי שמופעל כיום על יוטיוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

קפיצת הדרך: נוח יותר מפירטי

כתבתי בעבר פעמים רבות שהדרך האחת שבה יוכלו בעלי תוכן להילחם בפירטיות אינה באמצעות טכנולוגיות DRM שלא עוצרות את הפירטים ורק פוגעות במשתמשים. הדרך היחידה שתעבוד היא מתן שירות טוב יותר. Joost מייצג את ההבטחה לשירות טוב יותר בכל הנוגע לתכני טלויזיה. איכות השידור המעולה, הממשק הנוח והזריז והיכולות האינטראקטיביות של התוכנה הופכות את Joost לעיסקה נוחה יותר בעבור משתמשים מאשר הורדה פירטית.

אני תולה תקוות רבות בג'וסט, לא רק בגלל מה שהשירות עצמו עשוי להעניק למשתמשים, כי אם בגלל שהוא עשוי להיות סמן דרך בעבור חברות המדיה. לאחר שחברות מדיה ייראו את ההשפעה החיובית של שחרור החומרים שלהן בפורמט נוח לשימוש, ניתן לקוות שהגישה הזאת תתפשט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully