וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס: "הכל עובר לרשת"

סוכנויות הידיעות

21.2.2007 / 19:05

ביל גייטס מסכם את "העשור הדיגיטלי" באופטימיות ומדבר על ההתלכדות הטכנולוגית הצפויה בעתיד

"רק לפני עשור היתה האינטרנט נקודה קטנה על המכ"ם ואילו כיום הכל עובר לרשת", אמר יו"ר ענקית התוכנה מיקרוסופט, ביל גייטס, בנאום שנשא אתמול בבירת קנדה, אוטווה, בו סיכם את העשור החולף בתחום הטכנולוגיה - "העשור הדיגיטלי" כדבריו. בנאום בן 40 דקות, שכותרתו היתה "מעבר לעשור הדיגיטלי" (Beyond the digital decade), אשר נשא גייטס אתמול בפני קהל שמנה 2,500 סטודנטים ואנשי עסקים, במרכז הלאומי לאומניות של אוטווה, סקר האיש העשיר בעולם את ההתפתחויות הטכנולוגיות של 20 השנים החולפות, והתנבא לגבי ההתפתחויות הצפויות בעשור הקרוב.

המצאת התוכנה היא ההמצאה 'המעצימה' ביותר בהיסטוריה ותתרום יותר להשוואת התנאים במדינות המתפתחות לאלו שבמדינות מפותחות, יותר מאשר כל המצאה לפניה. מדובר בתקופה מלהיבה ביותר בעולם הטכנולוגיה", אמר. גייטס ציין עוד כי תקציב המחקר והפיתוח של מיקרוסופט, המסתכם בשישה מיליארד דולר בשנה, הוא הגדול ביותר של חברה כלשהי בעולם.

בהתייחסו לאינטרנט, אמר גייטס כי רק לפני עשר שנים, האינטרנט עוד היתה נקודה קטנה על מסך המכ"ם של אנשים רבים, אתרי אינטרנט היו משעממים ולא אינטראקטיוויים ואנשים רבים השתמשו בתקליטורים כדי לשמוע מוסיקה ולצפות בסרטים. לדבריו, השינויים שהתחוללו בעשר השנים האחרונות, סימנו את עלייתו של "העשור הדיגיטלי", שבו הכל - החל מטלוויזיה וסרטים וכלה במוסיקה ושיחות טלפון - עובר לפורמט אלקטרוני שניתן להעבירו על גבי האינטרנט. "רשתות הטלפון נעלמות כמעט לחלוטין והופכות ליישום באינטרנט ואפילו הטלוויזיה תעבור לאינטרנט", אמר.

במבט לעתיד אמר גייטס, כי בעוד שטכנולוגיות חדשות אמנם הובילו את הדרך בעשור שהחל בשנת 1997, בעשור הקרוב תהיה זו התוכנה שתוביל את ההתקדמות הטכנולוגית. גייטס התייחס ל"מגמות" של מעבר פעילויות המתבצעות בעבודה ובבית למתכונות דיגיטליות. כמו כן, ציין גייטס את תהליך התמזגותם של מכשירי הטלפון, הטלוויזיה, האינטרנט ואפילו הרכב, הצפוי בשנים הבאות.

"הגבול בין מה שנחשב לאתר אינטרנט לבין מה שנחשב לתוכנה הולך ומטשטש כיום", אמר גייטס. "תחשבו על חדשות, תחשבו על האינטרנט, על בלוגים. לפני עשר שנים חשבנו על פיתוח בתחום הצילום, ואילו כיום, אנשים עורכים צילומים באופן דיגיטלי במחשבים האישיים שלהם, כדבר שבשגרה. לפני עשור, מפה היתה רק חתיכת נייר, המשיך גייטס. בקרוב נוכל לספק מפות תלת מימדיות המציגות את עומס התחבורה בזמן אמת, התנבא. "תוכנה היא הכלי המעצים ביותר שהיה מעולם", אמר גייטס. "מדובר בתחום המלהיב ביותר, ויהיה מעניין לראות כיצד כל התחומים יתלכדו".

עם זאת, גייטס התייחס גם לאתגרים החדשים שטמונים בהתפתחות הטכנולוגית, במיוחד בתחומי שמירת הפרטיות והאבטחה. "חוקים רבים בתחום שמירת הפרטיות לא צפו את השינויים שהתחוללו", אמר גייטס, אשר צופה כי בתי משפט ועורכי דין ייאלצו לעבוד קשה בשנים הקרובות כדי להדביק את הפער. התמודדות עם בעיית הדואר זבל, הוסיף, תחייב שיתוף פעולה בין ממשלות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully