וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Bricks of Atlantis

גירסה חדשה לסלולר למשחק בן 31 שנה. האם המשחק שרד היטב את השנים ואת המעבר לפלטפורמה הסלולרית?

לפני 31 שנים הוציאה חברת אטארי משחק שעוצב על ידי סטיב ווזניאק, מי שלימים ייסד את אפל עם סטיב ג'ובס והשתתף בפיתוח של מחשבי Apple I ו-Apple II. שמו של המשחק היה Breakout" והרעיון מאחוריו פשוט מאוד: בחלקו העליון של המסך יש לבנים, בתחתית המסך יש פלטפורמה אותה השחקן מזיז. באמצע נע כדור שבעזרתו צריך לרסק את הלבנים המוזכרות לעיל.

השנים עברו, ו-Breakout פשוט לא עוזב אותנו. אינספור גרסאות שונות של המשחק ראינו לאורך השנים לכל פלטפורמה אפשרית. הגרסה עליה נסתכל היום היא Bricks of Atlantis לטלפונים סלולריים – משחק של חברת Oberon, לה אולפני פיתוח בישראל.

כדרר, פיני, כדרר

משחקים לפלטפורמת הסלולר בדרך כלל לא מאוד מורכבים. אחרי הכל, כח העיבוד של הטלפון הסלולרי לא חזק דיה בשביל להריץ את דום 3, ומשחקים שכן מנסים להיות יוצאים מהכלל מבחינה גרפית נופלים כמעט תמיד בסעיפי המהירות וההנאה. Bricks of Atlantis הוא לא כזה. הגרפיקה בו סבירה אך לא מדהימה, ועם זאת המשחק רץ בצורה חלקה להפליא על הנוקיה 6680 שלי.

גם האופי של המשחק לא שונה כל כך מאביו בן ה-30. גם כאן יש פלטפורמה אופקית שאמורה להקפיץ את הכדור, והכדור עצמו הוא אותו דבר עגול שגרתי. רק במקום לבנים פשוטות קיבלנו כאן מבנים בסגנון יוון העתיקה (אטלנטיס, אחרי הכל), אותם צריך לפרק לבנה אחרי לבנה.

שתי תוספות יש כאן לקונספט הוותיק. הראשונה היא הבונוסים, אותם ראינו כבר בהרבה גרסאות של המשחק. הם יכולים להגדיל או להקטין את הפלטפורמה, להוסיף לה את היכולת לירות, להפוך אותה לדביקה והרבה דברים אחרים, לא כולם טובים. התוספת השנייה היא דגים, אותם אפשר לשחרר מלבנים מסוימות. הדגים שוחים להם ברחבי המסך, מתנגשים בלבנים בשביל לפגוע בהן ומטילים ביצי זהב שמוסיפות לכם עוד נקודות.

בסופו של דבר, כל העסק עובד לא רע בכלל. 96 שלבים יש כאן, כשכל שלב יכול לקחת מחצי דקה ועד 5 דקות. בסך הכל, זו לא דרך רעה להעביר עשרים-שלושים דקות בזמן המתנה למשיח או לאוטובוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully