וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס זועם על העלאת המחירים של סלקום

ערן גבאי

25.2.2007 / 19:56

משרד התקשורת: החברות אינן מעלות מחירים כי הן "צריכות", אלא פשוט משום שהן יכולות

חברות הסלולר משחקות באש, וסבלנותו של משרד התקשורת פוקעת. המשרד מגיב הערב בחריפות חסרת תקדים להעלאות המחירים התכופות של חברות הסלולר, ובהודעה שהוציא הערב בעקבות הודעתה של סלקום על העלאת תעריפיה ב-5% בממוצע, נאמר: "היום התבשרנו שחברת סלקום העלתה מחירים ללקוחותיה הפרטיים ב-4.3% בממוצע, וללקוחותיה העסקיים ב-5.2% בממוצע. בשבוע שעבר, העלתה גם חברת פרטנר את המחירים ללקוחותיה. חשוב לציין כי החברות העלו את המחירים ללקוחותיהן רק לפני מספר חודשים. משרד התקשורת מביע תמיהה מפורשת, כיצד חברות שהכנסותיהן מסתכמות במיליארדי שקלים בשנה, מעלות מחירים ללקוחותיהן כל מספר חודשים".

עוד מוסיף משרד התקשורת, כי, "בהודעתה ציינה חברת סלקום כי הצורך להעלאות המחירים נובע משתי סיבות: האחת - המשך ההפחתה בדמי הקישוריות, והשנייה - יישום הודעה קולית מקדימה בטרם הפניית שיחות לתא קולי. העלאות המחירים אינן נובעות מצורך כלשהו, למעט משיקולי רווחיות, ואינן נובעות ממהלכים רגולטוריים כלשהם. החברות אינן מעלות מחירים כי הן 'צריכות', אלא פשוט משום שהן יכולות. ככל הנראה, נכונותן לייקר את המחירים נובעת מרמת התחרות בשוק הסלולר".

המשרד ממשיך וקובע, ש"נראה כי חברת סלקום, כמו חברות אחרות בתחום, מעריכה כי העלאת המחירים לא תגרום לציבור הצרכנים להקטין את היקף ומשך שיחותיו, וכן אינה חוששת כי מתחרותיה ינצלו את העלאת המחירים לשם העברת מנויים שלה אליהם. נוספת לכך, העובדה המצערת, שלקוח השוקל האם לעבור לחברה אחרת, עשוי כתוצאה מכך, להפסיד את מספרו. התנהגות זו (שאינה ייחודית לחברת סלקום) מעלה חשש כי שוק הסלולר אינו תחרותי במידה מספקת".

לסיכום קובע המשרד, כי "משרד התקשורת ימשיך לנקוט בפעולות שתכליתן לשפר את רווחת הצרכן, וזאת על ידי פתרון כשלים צרכניים, הקטנת חסמי מעבר בין החברות, ובחינת האמצעים להמרצת התחרות, לרבות בדרך של הוספת מתחרים חדשים (בטכנולוגיית MVNO). בסופו של דבר, ולאחר שינקוט המשרד באמצעים העומדים לרשותו, החברות תוכלנה לבוא בטענות רק לעצמן, ולמדיניות העלאת המחירים התכופה, בה הן נוקטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully