וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: W850i

דידי חנוך

26.2.2007 / 2:45

לטלפון הווקמן של סוני אריקסון יש כמה בעיות מעצבנות, אבל בסה"כ מדובר במכשיר מצוין

סוני אריקסון היא חברה בעלייה בשוק הישראלי ובעולם. בסקר הלא מדעי שערכנו כאן לאחרונה נראה שבעיני ציבור הגולשים שלנו, לפחות, מדובר בחברה מספר 2 בעולם. איך זינקה ממקום חמישי מרוחק למקום 4 בעולם ועם מותג שהתפיסה שלו הולכת ומתחזקת?

התשובה פשוטה מאד: בסדרה של מכשירים שמנצלת את היתרונות של שתי החברות שבנו את מותג סוני אריקסון. המכשירים שהוציאה סוני אריקסון ב-2006 הסתמכו במידה ניכרת על מותגי סוני כמו ווקמן וסייברשוט, והחברה זכתה להצלחה רבה בזכות זאת ובזכות העובדה שמדובר היה במכשירים טובים ונוחים להפעלה שזכו לתמחור שפוי.

W850i הוא המשך המגמות האלה, וברוב המובנים מדובר במכשיר מצוין. כמה סוגיות מטרידות במכשיר מונעות ממנו לעקוף את K800 כמכשיר הטוב ביותר של החברה בארץ. הבה נעבור על הכל.

מבנה

W850i הוא סליידר, ולטעמי הוא הסליידר בעל העיצוב המוצלח בישראל. מנגנון הסלייד שלו מרגיש נוח וחלק, ולא נותן תחושה של צעצוע שביר כמו מכשירים אחרים בעיצוב דומה (כמו נוקיה 6280, לדוגמה). מקשי החיוג בולטים ונוחים מאד לשימוש, וכפתורי הפונקציות המוכרים של סוני אריקסון מוצלחים גם הם.

הבעיה היא בארבעת כפתורי הכיוון הקטנים סביב כפתור ההפעלה הראשי. הם קטנים מדי וקצת קשה ללחוץ עליהם. הם אמנם נאים מאד, אבל לא מאד פונקציונליים. הבעיה מחמירה עם הכפתור העליון מבין הארבעה. הוא קרוב מדי לכפתור הפעלת הווקמן. כמה פעמים קרה שרציתי ללחוץ עליו והפעלתי במקום זאת את הווקמן. זה מעצבן במיוחד בעת שימוש במשחקים. ברוב הזמן, ברירת המחדל של הכפתור היא כפתור נוסף להפעלת הווקמן (למה שניים? ככה). אבל במשחקים, זה הכפתור שמשמש לקפיצה. W850i, הוא פלטפורמה לא רעה למשחקים, יחסית לטלפון סלולרי, אבל כשכל פעם שרוצים לקפוץ מפעילים את הווקמן ויוצאים מן המשחק, יוצאים גם מהדעת.

גלישה ואינטרנט

יישומי הרשת במכשיר זהים לאלה של K800. אותו דפדפן (טוב מאד, אבל לא משתווה לדפדפן ה-minimap במכשירים המתקדמים של נוקיה) ואותו יישום RSS מעולה. כמו K800, גם W850i הוא מכשיר דור שלישי, והוא מצטרף לעלית המכשירים בישראל בתחום השימוש ברשת.

מולטימדיה

ללא ספק, התחום החזק ביותר של המכשיר - והתחום שבו הוא המכשיר המוצלח ביותר בישראל כיום. למרות הפגיעה במשחקיות, הכפתור הגדול והנוח להפעלת הווקמן הוא פיצ'ר חיובי, ויישום הווקמן עצמו מצוין. עם כרטיס הזיכרון הכלול (בנפח גיגה), מדובר בתחליף יותר מסביר לנגנים זולים בעלי נפח קטן. הווקמן נוח מאד לשימוש, וניתן לבנות פלייליסטים ולהשתמש בפלייליסטים קיימים. הנגן קורא את פרטי השירים מקובצי mp3, כך שהניווט לא מתבסס רק על שמות הקבצים.

הרדיו הכלול משובח גם הוא, ומבורך ביישום TrackID המצויין. היישום מאפשר לבדוק במהירות את שמו של השיר המנוגן ברדיו. במוזיקה ישראלית, האחוזים נמוכים בהרבה, אבל שירים מיובאים זוהו בהצלחה בעקביות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

ממשק

כפי שכתבתי בביקורת על K610, אני מתחיל להתרגל לממשק של סוני אריקסון. זהו ללא ספק אחד הממשקים הנוחים והחכמים ביותר בעולם הסלולר, והוא נופל רק מהממשק במכשירי נוקיה. היכולת להשתמש במקשי החיוג כדי לבחור פריטים בתפריט בהתאם למיקומם נוחה מאד כשמתרגלים אליה.

מצלמה

יש משהו קצת מרגיז וקצת מאכזב במצלמות של המכשירים מסדרת W של סוני אריקסון. אנחנו יודעים שהם מסוגלים ליותר, מכיוון שהם עושים את זה בסדרת מכשירי K. פרט למיתוג כ"ווקמן" ולא כ"סייברשוט", אין סיבה שבמכשיר כמו W850i לא תהיה מצלמת 3 מגפיקסל ולא יהיו עדשות איכותיות. אבל אין. יש מצלמת 2 מגפיקסל עם עדשות סטנדרטיות. האיכות של המצלמה סבירה. סטנדרטית למצלמת 2 מגפיקסל טלפונית. באור יום, היא עושה עבודה טובה, בתוך חדר היא עושה עבודה לא טובה. כמו אצל המתחרים. וחבל. הם מסוגלים ליותר.

סיכום

מאד רציתי לאהוב יותר את W850i. מדובר במכשיר אטרקטיבי, נוח, בנוי היטב עם ממשק מצוין. אבל הפגמים הקלים בעיצוב שלו ובהחלטות המפרט של החברה פוגעים בהנאה מהשימוש בו. למי שרוצה טלפון שהוא גם נגן מוזיקה, מדובר עדיין במכשיר מומלץ מאד, וכנ"ל למשתמשים שאוהבים את מבנה הסליידר. אבל לכל השאר, K800i הותיק יותר הוא מכשיר מומלץ יותר. גם ללא כפתור ווקמן יעודי, הוא משמש כנגן מולטימדיה מצוין, והמצלמה הטובה יותר שלו הופכת אותו לדיל שווה יותר.

המכשיר נמכר כיום רק ברשת אורנג' במחיר 2088 ש"ח (58 ש"ח לחודש) ונכלל במבצע הנוכחי של החברה במסגרתו מחירו 1044 ש"ח (29 ש"ח לחודש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully