וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

26.2.2007 / 14:31

דניס ויטצ'בסקי נפרד נרגשות מהקוביה, ומאיר כמה זויות למצב הנוכחי - והעגום - של סוני ומותג הפלייסטיישן שלה

השבוע שעבר לא היה מעודד במיוחד בשביל חובבי קונסולות המשחק ברחבי העולם, וחסר ארועים משמעותיים בשביל חובבי המחשב האישי. קונסולה אחת מתה, קונסולה אחרת הפכה לנכה, ושכירי החרב משתלטים על כל מקום אפשרי. טוב, אולי הקטע עם שכירי חרב דווקא כן טוב בשביל גיימרים, ורע רק בשביל חברה גדולה שלא ננקב בשמה אבל הוא מתחרז עם "פוני". אבל להתחיל צריך ממודעת אבל, וכך נעשה.

גיימקיוב, 2001-2007. יהי זכרו ברוך

קונסולת הגיימקיוב מעולם לא הגיעה לישראל באופן רשמי, נגזרת ישירה של מחסור חמור ביבואן רשמי אותו אנחנו מרגישים עד היום (העם דורש ווי!). אז מבחינת רבים, גיימקיוב היה שם לא ממש מוכר, והמשחקים שיצאו אליו לא זכו להכרה רבה. במקומות אליהם הקונסולה כן הגיעה היא זכתה להצלחה סבירה למדי, ומבחינת המכירות הגיעה למקום ה-3 מבין קונסולות הדור השישי, אחרי הפלייסטיישן 2 והאקס-בוקס, אך הרבה לפני הדרימקאסט הכושל של סגה.

השבוע נודע לנו כי בחברת נינטנדו החליטו לסיים את מחזור החיים של הגיימקיוב כבר עכשיו, ופס היצור של קוביית המשחקים שבק חיים. ואמנם, יש עדיין מלאי מסוים של קונסולות למי שירצה לרכוש. בארצות הברית היא עולה רק 100 דולרים, כ-30 דולר פחות מהפלייסטיישן 2. את ספריות המשחקים של שתי הקונסולות אולי אי אפשר להשוות, אבל אם כבר חרשתם על ה-PS2 ואתם לא מוכנים עדיין להתקדם לדור השביעי, אולי כדאי לראות מה היה למתחרים להציע בדור הקודם.

פלייסטיישן 3: שמישהו יביא לו כסא גלגלים

הסיפור הכי גדול של השבוע, עם כל הכבוד למותו של הגיימקיוב, היה בכל זאת הידיעה על "שינויים" אותם עשתה חברת סוני בפס הייצור של הפלייסטיישן 3 המיועד לשטחי PAL, שכוללים את אירופה, אסיה ואוסטרליה. וכן, גם את ישראל.

בשביל להבין את משמעות השינוי, צריך להבין את הדרך בה עובדת התמיכה של משחקי פלייסטיישן 2 על ה-PS3. כיוון ששתי הקונסולות שונות מאוד מבחינת חומרה, דרושה חומרת\תוכנת אמולציה כדי להריץ את המשחקים הישנים על הקונסולה החדישה. בדגמים הראשונים של הקונסולה, אשר הגיעו ליפן ולאמריקה, האמולציה הזאת נעשתה על ידי שילוב של תוכנה וחומרה, עסק יעיל אך קצת יקר.

כיוון שהמטרה של סוני היא להוריד את עלות הייצור האסטרונומית של הפלייסטיישן 3 – וכידוע, החברה מפסידה כסף על כל קונסולה שנמכרת, כשהמטרה היא להרוויח מהמשחקים - הוחלט לשנות קצת את מפרט החומרה, ולהשאיר את האמולציה בידי התוכנה בלבד. התוצאה היא אחוזי הצלחה נמוכים יותר (ואולי אפילו הרבה יותר) בכל הקשור להרצת משחקי פלייסטיישן 2. בסוני עדיין מסרבים להגיד מה ירוץ ומה לא, אבל כבר עכשיו מוכנים להודות שהגיימרים האירופאים נדפקו. בנסיון לטשטש את המחדל, יצאו בכירי החברה בהצהרות על כך שה-PS3 תתמקד במשחקים שלה, ושהם העתיד כשהמשחקים הישנים הם העבר.

בלה, בלה, בלה. קשה לי להבין מי הגאון שהחליט להפוך את רכישת הקונסולה הזאת לפחות כדאית במטרה להוריד את מחיר הייצור, בלי להוריד בהתאם את המחיר המומלץ לצרכן. הרי ברור שהציבור לא יראה את השינוי בעין יפה, וברור שיש דבר כמו פרסום שלילי. ועוד להסוות את זה על ידי קמפיין יחצ"ני שמתייחס ללקוחות כמו אל עדר כבשים מטומטמים? חבל, באמת חבל. דווקא בדור בו לפלייסטיישן יש מתחרים חזקים כמו האקס-בוקס 360 והווי החלידו גלגלי המוחות של בכירי החברה ועצרו מלכת.

מה שמקשר אותנו לסיפור הבא...

שכירי חרב לכולם

אחת המגמות הבולטות ביותר בדור הקודם של קונסולות המשחק היתה הבלעדיות. למיקרוסופט היה את היילו, לסוני את GTA ומטאל גיר, לנינטנדו את מריו. הסדרות האלה מכרו לא מעט קונסולות באמצעות קהל מעריצים מושבע שהיה מוכן להוציא הרבה כסף בשביל היכולת לפגוש שוב את הגיבורים אותם למדו לאהוב ולהכיר גיבורים חדשים שניתן היה לראות רק על הקונסולה שלהם. בדור השביעי המצב קצת השתנה, במיוחד מבחינת סוני.

הענקית מיפן החליטה, בצעד מטופש מאוד לדעתי, שהיא לא באמת רוצה לשלם לאולפני הפיתוח הרבה כסף בשביל שיפתחו כותרים רק בשבילה. אז כן, סוליד סנייק עדיין, והדגש הוא על עדיין, עתיד לחזור רק לפלייסטיישן 3, אך מה עם כל שאר הסדרות והכותרים המלהיבים? GTA ייצא גם לאקס-בוקס 360, Assassin's Creed המרתק יגיע גם הוא ל-360 ולמחשב האישי, ועכשיו מתברר שגם Mercenaries 2 לא יהיה בלעדי. לאחר חודשים של שמועות אישרו המפתחים שהמשחק עתיד להגיע גם לאקס-בוקס 360, למחשב האישי ולפלייסטיישן 2 בסוף השנה הנוכחית.

למי שלא הכיר את Mercenaries הראשון, מדובר בכותר פעולה בו השחקן נזרק לאזור פתוח ענקי (השטח המפורז בצפון קוריאה במשחק המקורי וונצואלה במשחק החדש) ויכול לבצע משימות עבור אחד מכמה פלגים, כשחופש הפעולה שלו והיכולת לבחור בשביל מי לעבוד דומים מאוד ל-GTA.

מיקרוסופט, אגב, עדיין שומרת על בלעדיות להיילו, ונינטנדו מגנה על הסדרות שלה כמו על תרנגולת שמטילה ביצי זהב, מה שלא רחוק מהאמת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ובקצרה

שיר "אהבה" חדש ומלהיב לפלייסטיישן 3 שובר את מצעדי הפזמונים בשקרכלשהו ומשחק מאוד בשרי של מונטי פייתון בא לקדם את הטעם החדש של המעדן הבשרי Spam. הטעם החדש הוא, אגב, Spam with stinky French Garlic, ואני לא צוחק. טוב, אולי כן צוחק – זה ממש משעשע, אבל אני לא עובד עליכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully