וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקיות הנגנים נתבעות

IDG

26.2.2007 / 18:02

חברה אלמונית מטקסס תובעת את אפל, סמסונג וסנדיסק בגין הפרת פטנט בתחום ה-MP3

חברה אלמונית בשם Texas MP3 Technologies תובעת את חברות הענק אפל, סמסונג וסנדיסק בטענה להפרת פטנט רשום. התביעה, שהפכה פומבית במהלך סוף השבוע האחרון, הוגשה ב-16 לפברואר בעיר מארשל שבטקסס. העיר הממוקמת במזרח טקסס, הופכת במהירות לאחד המקומות המובילים בארה"ב בהם מוגשות תביעות על הפרות פטנטים. זאת, תודות להליכים משפטיים מהירים ומושבעים, שבמרבית המקרים, מצדדים בצד התובע.

בתביעה טוענת Texas MP3 Technologies להפרה לכאורה של פטנט מספר 7,065,417 שהוענק ביוני 2006 ליצרנית שבבי המולטימדיה SigmaTel. הפטנט עוסק ב: "מערכת MPEG ניידת לשחזור קול ושיטה לשחזור נתוני קול שנדחסו בעזרת מתודולוגית MPEG."

SigmaTel מכרה את הפטנט לסוכנות רישוי פטנטים הפועלת בדאלאס כחודש לאחר רישומו. לטענתה, עשתה זאת מכיוון שהאמינה ביכולתה של הסוכנות להביא למקסימום בצורה הטובה ביותר את פוטנציאל הרווח שלו.

"מכיוון שאלו פטנטים מאוד בסיסיים בתחום המוזיקה הדיגיטלית, אנו מאמינים שיהיה קשה מאוד לבנות נגן מדיה בעל תכונות מסחריות מבלי לעשות בהם שימוש", טענה בשעתו SigmaTel בהודעה ששחררה לתקשורת בעקבות מכירת הפטנט.

השאלה האם Texas MP3 Technologies היא עצמה אותה סוכנות רישוי פטנטים מדאלאס שרכשה את הזכויות לפטנט מ-SigmaTel או האם רכשה אותם מצד שלישי אינה ברורה בשלב זה. בכל אופן, בתביעה טוענת החברה כי היא "בעלת הזכויות המלאות" על הפטנט וכי היא רשאית לממש את זכותה עליו בכל עת.

Texas MP3 Technologies, שציינה את מקום מושבה במארשל, טקסס מבקשת משפט שיוכרע על ידי מושבעים. SigmaTel עצמה טוענת כעת כי היא שמרה לעצמה את כל הזכויות הבינלאומיות לפטנט וכי ללקוחותיה מחוץ לארה"ב אין סיבה לדאגה בעקבות התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully