וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, דייגים ברשת

TheMarker

26.2.2007 / 22:07

זינוק של יותר מ-700% במספר אתרי האינטרנט של הונאות פישינג בתוך שנה; מספר הנופלים בפח הוכפל

מספר אתרי האינטרנט לצורכי הונאות פישינג זינק ביותר מ-700% בשנה החולפת, ומספר האמריקאים שנפלו קורבן להונאות אלו כמעט הוכפל - כך דיווח כתב העת "PC וורלד". מספר אתרי הפישינג (Phishing) - אחת הגירסאות המתוחכמות והמרושעות של דואר זבל (ספאם), שתכליתו לאסוף מידע אישי מסווג של גולשים לצורך הונאות פיננסיות - נסק בנובמבר 2006, החודש האחרון שלגביו יש נתונים, ל-37,439 לעומת 4,630 בנובמבר 2005. כך לפי נתוני ארגון Anti-Phishing Working Group.

במהלך שנת 2006 מסרו לא פחות מ-3.5 מיליון אמריקאים פרטים או מידע רגיש אחר במסגרת הונאות פישינג, זינוק של 84% לעומת השנה הקודמת, לפי נתוני חברת המחקר גרטנר. אמריקאים שנפלו קורבן להונאות פישינג בשנה שעברה, הפסידו עקב כך סכום כולל של 2.8 מיליארד דולר.

"PC וורלד" מציין, כי הגירסאות החדשות של דפדפני האינטרנט שהשיקו מיקרוסופט ומוזילה בחודש אוקטובר האחרון - אקספלורר 7 ופיירפוקס 2 - כללו רשימות שחורות של אתרי פישינג הנחסמים באופן אוטומטי. עם זאת, הגידול החד במספר אתרי הפישינג הביא לכך שגם את הגרסאות החדשות אינן מגנות מפני הונאות מסוג זה, העריך כתב העת.

הפישינג מגיע כהודעת דואר אלקטרוני שנשלחה ללקוחות, כביכול, מטעם מוסד פיננסי כגון בנק, חברת ביטוח או כל נותן שירות אחר. בהודעת הדואר מתבקשים הלקוחות, על פי רוב, לעדכן את פרטיהם ולמסור מידע רגיש כמו סיסמה, תעודת זהות ומספר חשבון בנק בתוך טופס מובנה. ללקוחות מומלץ בדרך כלל לעדכן פרטים ולשנות סיסמה בשל שדרוג במסדי הנתונים של נותן השירות או בשל חשש למתקפת האקרים.

מאחורי יוזמות פישינג, עומדים במקרים רבים ארגוני פשע מאורגן בינלאומיים עם רמת תחכום גבוהה מאוד. לעתים, הם מפיצים הודעת פישינג, בה מתבקשים הלקוחות לעדכן את פרטיהם באמצעות הפניה לאתר דמה, הנראה בדיוק כמו אתר הבית של נותן השירות והוא בעל כתובת דומה. לעתים, אף מופנה הלקוח אל האתר האמיתי של נותן השירות, אולם עדכון הפרטים נעשה בחלון נפרד שאינו קשור כלל לנותן השירות.

במקרים אחרים, שולחים הנוכלים קוד זדוני המשתלט על מערכת ההפעלה של המשתמש, וכאשר מקישים כתובת מסוימת בדפדפן, מופנה המשתמש לאתר דמה שנראה זהה לאתר אליו רצה להגיע. הדואר מופץ למיליוני כתובות אי-מייל דרך רשימות ספאם, ועל פי הערכות - כ-3% נופלים בפח. חלק מנוכלי הפישינג מוכרים את שמות המשתמש, הסיסמאות, מספרי כרטיסי האשראי ותאריכי התפוגה שלהם, לנוכלים אחרים. אחרים משתמשים במידע בעצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully