וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה טובה לענקיות הסלולר

סוכנויות הידיעות

2.3.2007 / 11:40

מובילות השוק נוקיה ומוטורולה הרחיבו נתח השוק ברבעון הרביעי על רקע הביקוש בארצות מתפתחות

נוקיה ומוטורולה, יצרניות הטלפונים הסלולריים הגדולות בעולם, הרחיבו את שליטתן בשוק מכשירי הסלולר על רקע העלייה בביקוש באסיה, שהרים את המכירות לשיא ברבעון הרביעי.

נתח השוק של נוקיה עלה ברבעון הרביעי ל-36.2% לעומת 35%, לפי חברת מחקרי השוק גרטנר. מוטורולה הגדילה את הנתח ל-21.5% לעומת 17.8%. נתח השוק של סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית מכשירי הסלולר השלישית בגודלה בעולם, הצטמצם ל-11.3% לעומת 12.1%.

לפי תחזית גרטנר, מכירות מכשירי סלולר בעולם יגיעו ל-1.2 מיליארד יחידות ב-2007 על רקע היקף המשלוחים ברחבי העולם שגדל ב-21% בשנה שעברה הודות לביקוש חזק של שווקים מתפתחים כגון הודו וסין. נוקיה ומוטורולה הגדילו את נתח השוק שלהן ברציפות במהלך 2006, בדומה לסוני אריקסון.

מכירות מכשירי סלולר בעולם ברבעון הרביעי זינקו ב-21% ל-284.2 מיליון יחידות, לפי סקר גרטנר. ב-2006, היקף המשלוחים ברחבי העולם הסתכם ב-990.8 מיליון יחידות - שיא של כל הזמנים.

נוקיה ומוטורולה השיקו דגמים חדשים אשר נועדו לגנוב נתח שוק אחת מהשנייה. נוקיה התמקדה בדגמים דקיקים בעוד שמתחרתה האמריקאית בחרה להתרכז בייצור של מכשירי מולטימדיה, הכוללים נגני מוזיקה ומצלמות.

הרווח השולי של מוטורולה בחטיבת הסלולר הצטמצם למכירות של 4.4% ברבעון הרביעי לעומת 12% בתקופה המקבילה על רקע הוזלת מחירים על מנת להתחרות בנוקיה המובילה בשווקים המתפתחים. הרווח השולי בחטיבת הסלולר של נוקיה, חטיבתה הגדולה ביותר, עלה ל-17.8% לעומת 15.3% בשנה שעברה.

סוני אריקסון, אשר עקפה את LG אלקטרוניקס כיצרנית הסלולר הרביעית בגודלה בעולם, העלתה את נתח השוק ל-9% מ-6.9% בתקופה המקבילה. המיזם המשותף בין סוני היפאנית לאריקסון השוודית משך לקוחות עם מכשירים הכוללים מצלמות ברזולוציה גבוהה ונגני מוסיקה. נתח השוק של סמסונג נפל ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, ובמהלך השנה כולה, על רקע האטה במכירות. החברה התמקדה בטכנולוגיות חדשות על מנת לרצות את חברות הטלפון על חשבון המשתמשים הפרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully