וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאו סוני

דידי חנוך

5.3.2007 / 1:08

סוני יכלו לצאת ענקיים עם ה-IVL החדש, שמביא את האינטרנט לטלויזיה. אבל הם בחרו לצאת סוני

קשה עם סוני בשנים האחרונות. מחברה שהיתה שיא החדשנות והעיצוב, שייצרה את המוצרים הכי טובים, נפלה הענקית היפנית קשות בתחומים רבים. המוזיקה, שהיתה פעם נחלתה הבלעדית, שייכת כיום לאפל. במשחקים, מיקרוסופט ונינטנדו אוכלים לה את העוגה.

Internet Video Link הוא מוצר עליו הכריזו בסוני לפני מספר שבועות, אבל כעת שחררו עליו יותר פרטים. IVL הוא הקישור של סוני בין האינטרנט לטלויזיה. הוא נועד לאפשר למשתמשים להעביר תכני אינטרנט ישירות למסך הגדול באמצעות שיתופי פעולה עם חברות כמו [[AOL]] ויאהו בנוסף לחברות המדיה של סוני עצמה. בנוסף, המוצר אמור גם להזרים תכני וידאו של גולשים - כנראה באמצעות שירות [[Grouper]] שהחברה היפנית רכשה בעבור 65 מיליון דולרים.

משתמשים ייעזרו בממשק XMB של סוני, הקיים גם בקונסולות [[PS3]] ו-[[PSP]], על מנת לגשת למדיה. והחלק היפה ביותר: המוצר ייכלל במספר דגמים של סוני בראוויה כחלק מובנה מהחבילה. בדגמים אחרים ניתן יהיה לרכוש אותו כתוסף בעבור 300 דולרים.

נשמע לא רע, נכון? תכני אינטרנט לטלויזיה באופן נוח ללא צורך ברכישת מוצר נוסף!

אבל אליה וקוץ בה, והקוץ הוא הפילוסופיה הסגורה של סוני. אחרי הכל, זה לא שהחברה עומדת באמת להזרים כל תוכן מהרשת אל הטלויזיה שלכם. היא תזרים את התוכן הספציפי שהיא רוצה. סרטים בכונן הקשיח שלכם? לא (כי חטיבת המדיה היתה חוטפת שבץ). סרטונים מיוטיוב? מה פתאום (כי למה לתת יוטיוב כשיש להם שירות משלהם).

מנותקים

בעידן שבו יותר ויותר חברות מציעות מוצרים שמזרימים באופן אלחוטי כל תוכן מדיה אפשרי לטלויזיה, המודל של סוני שבו היא קובעת אילו תכנים תקבלו במכשיר שלכם הוא מודל מנותק מהמציאות. זמנו של הגן הסגור חלף מן העולם. זה נכון בסלולר, זה נכון באינטרנט וזה נכון בטלויזיה. הגיע הזמן שסוני - חברה שיש לה עוצמה טכנולוגית אדירה ויכולות עיצוביות נהדרות - תתחיל להשתמש בנכסים שלה באופן חכם יותר ותתחרה בשוק הפתוח, במקום לסגור הכל בדילים ובתוך המותגים שלה ואלה איתם יש לה קשרים.

יהירות תמיד היתה המפלה של סוני. זה היה המצב כשהתעקשה על פורמט בטאמקס בקלטות הוידאו, וזה היה המצב במשך שנים כשניסתה להתעלם מקיומו של פורמט mp3 לטובת פורמט Attrac שלה. זה בהחלט המצב כיום, כשקונסולת PS3 נבנתה כך שתהיה יקרה מדי בעבור אחוז גבוה מדי מהצרכנים הפוטנציאליים בתזמון הגרוע ביותר: כשהאיקסבוקס 360 מגיעה למסה קריטית של כותרים מוצלחים והוויי של נינטנדו כובשת חלקים נרחבים מהשוק.

נראה שה-IVL הוא סינדרום נוסף של אותה היהירות. כמו נגן MP3 שלא מנגן MP3, כך גם קישור טלויזיה/אינטרנט שלא באמת מביא את מגוון תכני האינטרנט: טפשי, יהיר, ונידון לכישלון או לנישה קטנה בשוק גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully