וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיליוטינה: חמוש במשקפיים

עינת חורשי

6.3.2007 / 16:26

חברת Eyetop נכשלה עם ה-DVD הנייד בעל משקפי הוידאו שלה בגלל סיבה אחת: נגנים לא אמורים לגרום בחילה

EyeTop DVD Player הוא עוד אחד מהניסיונות לגרום לנו לקנות משהו שאנחנו לא באמת צריכים. והפעם: למה שלא ננצל את הזמן שאנחנו מבזבזים בנהיגה או הליכה ברחוב, כדי לעשות משהו מועיל - למשל, לראות סרטים?

המתקן כלל נגן דיוידי נייד - כולל בטריה כבדה - שחובר על ידי כבל למשקפי שמש (בטריות להפעלתן לא נכללו בערכה), כשלקצה הימני של אחת מזגוגיות המשקפיים הוצמד מסך LCD קטן, בגודל 320x240 פיקסלים. אה, ואיפושהו נדחפו גם זוג אוזניות. את כל הקונסטרוקציה הזו הייתם אמורים להעמיס על עצמכם בטרם תצאו למסע כומתה ברחובות העיר. אבל לא נורא, מכיסכם נגול משקלם של 600-700 דולרים. ההקבלה למסע כומתה אינה מקרית, שכן מקורו של ה-EyeTop ביישום צבאי. המשווקים חשבו שאם חיילי קומנדו צריכים לנווט בשטח ולראות את המפה ואת המטרה על משקף הקסדה שלהם - אז בטח אפשר לשווק להם את זה גם באזרחות.

EyeTop יצא לשוק בסוף שנת 2004 בואכה תחילת שנת 2005, וניסה ליצור טרנד המשך לדיסקמנים ונגני mp3, רק פחות פסיבי. המוצר היה אמור לאפשר צפייה בסרטים או בגלריית תמונות תוך כדי תנועה, ומבלי להפריע לאחרים. או אם לדייק - מבלי שהם יציצו מעבר לכתפכם ויפריעו לכם. זו הרי דרישה שכיחה ממי שחיים בעידן האינטרנט והויזואליה וחייבים לצרוך את המולטימדיה שלהם כאן ועכשיו (Not!). ומה, אפשר להשתמש בזה אפילו בבית, עם חיבור נוסף מיוחד כמעט לכל מכשיר מולטימדיה אחר - נסו את ה-EyeTop תוך כדי עבודה בגינה, בחדר השינה או במשרד, כשאתם אמורים לעבוד אבל לא רוצים שהבוס או האישה יידעו שאתם בעצם מתעניינים יותר בפורנו. ברור שהם יחשבו שאתם עובדים קשה - ורק מפגינים חוש אופנה משובח במיוחד עם משקפי השמש נוטפי הסטייל האלה. ואת זה לא אני אמרתי - החברה קבעה שזה סטייליסטי, אז תהיו יפים ותשתקו. עכשיו, מה אמרת שעושה פה בדיוק האור המרצד הזה?

על פי כל הביקורות, המוצר עצמו דווקא היה סבבה: פעל כמו שצריך, החוטים היו ארוכים מספיק גם כדי שלאנשים גבוהים יהיה נוח והם הוסתרו בצורה אלגנטית, והתמונה היתה חדה וברורה, המפקד. הבעיה היתה בגישה של החברה, שחשבה שה-EyeTop הוא מתת האל לאנושות, ואיך לא הסתדרנו בלעדיו עד כה? טוב, בעצם היתה עוד בעיה: אפקט מטריד שנלווה לשימוש ב-EyeTop ושהבודקים העדיפו להצניע, כי לא היה להם נעים.

לכל אחד ממרכיבי ה-EyeTop הוצמדו שמות תואר מפוצצים: כך, למשל, משקפי השמש היו קוליות במיוחד ומאיכות גבוהה, הבטריה של נגן הדיוידי נטענת והתיק - חינם (ועם בונוס: מטריה חינם!) כדי שתוכלו לסחוב את הכל בנוחות ולא להירטב. חברת ההפצה גם הכריזה שכל העסק אינטראקטיבי, ונימקה: עובדה, אתם עדיין יכולים לתקשר עם הסביבה.
השיווק היצירתי המשיך גם הלאה, עם הטענה שה-EyeTop מאפשר לצרכנים להמשיך לצפות בסרטים ובמקביל - להחזיק תיקים ושקיות בידיים. באמת נחמד מצידם, אבל אם אני, למשל, עמוסה שקיות, אני מעדיפה להתרכז בתנאי הדרך מאשר לצפות באיזה סרט. בכלל, לא יודעת איך זה אצלכם, אבל באופן אישי אני חושבת שלסרטים שאני רואה מגיע שיתייחסו אליהם בכבוד ויתרכזו בהם. לראות סרט בחצי עין כשעין אחת מרוכזת במה שקורה מסביב ובתקשור עם הסביבה, זה לא מה שאני מגדירה חוויה קולנועית, ואפילו אם היא אישית.
גם לא כל כך ברור לי למה המפיצים טענו שה-EyeTop בטוח יותר לשימוש רק משום שחובשים אותו (או מכתיפים, אם מדובר בתיק) ולא נושאים אותו על כפיים - למה, אם המשקפיים יתפוצצו לי בפרצוף זה יעזור במשהו?

מי שצפה בסרטים באמצעות ה-EyeTop אולי היה מעדיף באמת פצצות לגבות, במובן המילולי. הנסיינים דיווחו על תחושת בחילה קלה שהפזילה המתמשכת במסך גרמה להם. כפי שכתב הבלוגר והמפתח ג'רמי טומן: "אני אוהב את מה שהם ניסו לעשות ולא רוצה להרוס להם, אבל אי אפשר לצפות בדבר הזה בסרט שלם, בטח שלא אם נמצאים בתנועה. די מהר אני והחברים שלי חשנו ממש רע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully