וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15% מהישראלים מורידים וידאו

ערן גבאי

7.3.2007 / 11:06

בגילאי 24-18 כבר מדובר בכ-40%. 85% ממנויי HOT ו-yes מרגישים שהם משלמים בעבור תכנים שהם לא רואים

כ-15% מהציבור בישראל מבצעים הורדת סרטים באינטנרט, כשבגילים 24-18 מדובר בכ-40% מהציבור, ובגילים 44-25 השיעור הוא כ-21% - כך עולה מסקר שבוצע לאחרונה על ידי שווקים פנורמה עבור חברת תקשורת והגיע לידי TheMarker. בסקר נמצא גם כי שיעור מנויי HOT ו-yes שמרגישים שהם משלמים בעבור תכנים שהם לא רואים גדל בשנה האחרונה מכ-62% לכ-85%.

נתונים אלה מציגים שימוש הולך וגובר בצפייה בתכני וידיאו, בבחירה אישית מהאינטרנט, מגמה שעשויה להחליש בעתיד את מעמד חבילות הערוצים הגדולות בטלוויזיה הרב ערוצית, ולחייב את החברות בתחום להתאים את חבילות הערוצים לצרכי המנויים. כמו כן, יש בכך חשיבות לקראת המדיניות הרגולטורית שעשויה לפתוח בעתיד את שוק הטלוויזיה הרב ערוצית לטובת מתחרים נוספים, שיציעו שידורי טלוויזיה ותוכן על גבי רשת האינטרנט באמצעות טכנולוגיית ה-IPTV.

כיום, הרשת של בזק יכולה לתמוך ברוחבי פס של 5 מגה ביט בשנייה, רק עבור כ-60% מהמנויים שלה. רק שדרוג הרשת בבזק לרשת הדור הבא (NGN) יאפשר הגדלה משמעותית ברוחב הפס, שיוכל להגיע לכל אחד מבתי המנויים ולתמוך בכניסה אפקטיווית לעידן ה-IPTV. בזק מצדה עדיין מתנגדת לבצע השקעות שעשויות להגיע לכדי 500 מיליון דולר בתשתית הרשת החדשה, כל עוד לא הובטח לה שתתאפשר לקבוצת בזק נוכחות בתחום התוכן, כמו לכל חברת תקשורת אחרת בעולם. בזק הצהירה כי אם לא יתקבל תנאי הכרחי זה, היא לא תוכל - משיקולים עסקיים - לבצע את ההשקעות הנדרשות. מנכ"ל בזק, יעקב גלברד, שולל מהיסוד מתן גישה לצדדים שלישיים לתשתית ה-IPTV של החברה, לצורך העברת שידורים, כל עוד לבזק עצמה לא מתאפשר לספק את השירות.

לאחרונה דיווחנו כי גם עופר לוי, מנכ"ל בלוקבסטר, החליט לנסות להפוך למתחרה בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית. לוי יצא בהכרזה כי יידע "להציע לצרכן הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל אלטרנטיווה לכבלים וללוויין תמורת 49 שקל בחודש". לוי מדבר על הצעה שתכלול ממיר טלוויזיה משוכלל, המותאם לשידורי טלוויזיה ברזולוציה גבוהה (HD) והכולל יכולות להקלטת שידורים, וכן את חבילת הערוצים הפתוחים: 24,9,11,10,2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully