וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק חדשות GDC

לקט ידיעות מהיומיים הראשונים של כנס מפתחי המשחקים השנתי. כולל שובו של מותג אהוב במיוחד

כנס ה-GDC – Game Developers Conference מתקיים מדי שנה ונותן למפתחי משחקים הזדמנות להיפגש ולדבר על הצד הרציני יותר של משחקים. ליקטנו את ההכרזות המעניינות ביותר של היומיים הראשונים של הכנס. קבלו אותן.

קום התנערה!

תחשבו רגע מה אומר לכם השם קומודור? אם נולדתם בשני העשורים האחרונים, כנראה שלא הרבה, ולכן אספר כי זה היה המחשב הביתי הפופולרי ביותר בעולם בשנות ה-80 של המאה הקודמת. דור שלם גדל על הקומודור 64 ומשחקיו, ורבים זוכרים אותו לטובה.

עכשיו, כך מסתבר, המותג קומודור עומד לחזור, ובגדול! כן, כן, החברה עדיין קיימת, ואתמול ב-GDC היא הכריזה כי מעבר לקונסולות ביתיות הטעונות במשחקים הקלסיים של קומודור, יש להם גם כוונה להתחרות בשוק העכשווי ובעוד מספר ימים תוצג לעולם קולקציה של מחשבי גיימינג הממותגים בשם קומודור. על פי אנשי החברה יאובזרו המחשבים ב"מפרטים הכי טובים שיש בשביל גיימרים"

באלה קיילמן, מנכ"ל חטיבת המשחקים של קומודור, אמר בהתייחסות להודעה כי "לפני 25 שנים הציגה קומודור את המחשב האישי הנמכר ביותר של סוף המאה ה-20 – ה-C64, והגדירה את חווית משחקי המחשב המוקדמים למיליוני אנשים ברחבי העולם. אנו גאים ומתרגשים להביא את מותג הקומודור בחזרה לקהילת הגיימינג ולהתחיל פרק חדש בהיסטוריה שלו עם המכונה הבלתי רגילה הזאת. אנו בטוחים שזה יספק לשחקנים את מה שהם צריכים ורוצים."

הגאווה של מיקרוסופט

ענקית התוכנה והחומרה מרדמונד דיברה הפעם דווקא על החומרה שלה – קונסולת האקס-בוקס 360, והציגה מספר נתונים שכל מטרתם היא הוצאת לשון מטפורית, הפנייתה לכיוון סוני ותיפוף עם שתי הידיים על הראש.

יותר מ-6 מיליוני אנשים ברחבי העולם משתמשים כיום ברשת האקס-בוקס לייב – מה שלהערכת מיקרוסופט היה אמור לקרות רק ביוני השנה אך קרה כבר עכשיו. כל השחקנים האלה בילו ביותר מ-2.3 מיליארד שעות משחק מקוון, כש-710 מיליון מתוכם הלכו ל'היילו 2'. חוץ ממשחקים, יותר מ-2 מיליון הודעות טקסט והודעות קוליות נשלחות בכל יום דרך הרשת של מיקרוסופט.

מאז השקת הקונסולה בנובמבר 2005, יותר מ10 מיליון יחידות שווקו לחנויות ב-37 מדינות. ישראל היא לא אחת מהן אך צפויה להצטרף למועדון האקסקלוסיבי עד סוף השנה. באשר למשחקים, בארצות הברית ממוצע משחקי האקס-בוקס שנמכרו לכל קונסולה הוא 4.6, עם 2.9 אביזרים נלווים כגון בקר נוסף או יחידת קירור.

בקרוב אצלנו? כנראה שכן, אבל הפרטים עדיין מעורפלים.

אמא'לה, תולעת במחשב

את הידיעה הבאה יש לקחת בערבון מאוד מוגבל, אבל באמת שחבל לא לדווח על מאורע שכזה. במהלך ה-GDC שאלו אנשים טובים את דייב פרי – מי שהקים בזמנו את חברת Shiny ופיתח משחקים כמו 'ג'ים התולע(ת)', 'MDK' ו-'Sacrifice' – האם יוחזר ג'ים לקונסולות הדור הבא אחרי שנים רבות של אי-פעילות, והתשובה היתה חיובית.

אין עדיין תוכנית עבודה ברורה על הכותר, אבל לדברי פרי המשחק יגיע בסופו של דבר. הצוות שפיתח את המשחק המקורי התאסף והביע נכונות להחזיר את התולע(ת) לחיים גם בדור-הבא. כיום כבר נמצא כותר אחד על פי הסדרה בפיתוח לקונסולת ה-PSP, אבל הפרטים עליו מעטים ותאריך היציאה שלו לא ידוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully