וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי ראשון לשילוב WiMax

ערן גבאי

7.3.2007 / 15:16

קווי זהב קיבלה רישיון לניסוי ב-WiMax ל-300 איש לתקופה של שנה. משרד התקשורת בוחן כעת בקשות נוספות מצד מפעילי תקשורת נוספים

מדיניות לתחום ה-WiMax עוד לא קיימת, אך משרד התקשורת ממשיך להעניק רישיונות לניסוי בטכנולוגיה. המשרד החליט להעניק לחברת 012 טלקום את הרישיון הראשון לניסוי אינטגרציה (שילוב) לשימוש בטכנולוגיית ה-WIMAX. הרישיון ניתן לצרכי ניסוי אינטגרציה, שמטרתו לבחון ולגבש את המתכונת הטכנית והעסקית למתן שירותים רחבי-סרט, טלפוניה נייחת, קישור לאינטרנט ותקשורת נתונים ומולטימדיה, תוך שימוש בטכנולוגיה זו.

הניסוי ייערך בקרב 300 משתתפי ניסוי מהמגזר הפרטי ומהמגזר העסקי והוא מוגבל לתקופה של שנה. החברה לא תגבה כסף ממשתתפי הניסוי. מדובר בניסוי ראשון מסוג זה והמשרד בוחן כעת בקשות נוספות מצד מפעילי תקשורת נוספים.

טכנולוגיית ה-WIMAX אמורה להגביר את התחרות בענפי התקשורת הנייחת והניידת במדינות מפותחות, דוגמת ישראל. מדובר בטכנולוגיה שמאפשרת פריסה מהירה ויעילה של רשת גישה אלחוטית בנוסף לרשתות הגישה הנייחות הקיימות. באמצעות שימוש באנטנות וללא צורך בביצוע חפירות תת-קרקעיות לשם הנחת כבלים אל הלקוחות. היעילות מתבטאת בכך שמפעיל התקשורת יוכל להקים אתרים באופן מדורג בכל פעם לשכונות שבו יש לו לקוחות, ולא כפי שהטכנולוגיות הנוכחיות דורשות פריסה מראש בכל אזור השרות של המפעיל, עוד לפני "רכישת" הלקוח הראשון.

בימים אלה, מגבש משרד התקשורת את מדיניות הקצאת התדרים לשימוש בטכנולוגיית ה-WIMAX. שר התקשורת, אריאל אטיאס מקווה שחברות נוספות יקבלו גם הן רישיונות כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully