וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחוב טוב

דידי חנוך

8.3.2007 / 3:41

Amie Street הוא שירות הורדות מוזיקה חדש יחסית עם מודל חדשני: ככל ששיר פופולרי יותר, עולה המחיר

במאבק המתמשך הניטש על עתיד תעשיית המוזיקה המקוונת, היו עד כה שלושה מודלים דומיננטיים. מודל [[iTunes]] שבו נמכרים שירים או אלבומים עטופים במגננות נז"ק ([[DRM]]). מודל [[eMusic]] שבו מנוי מאפשר מספר הורדות קצוב בחודש של שירים נטולי נז"ק. ומודל [[Rhapsody]], שבו ניתן להוריד ככל יכולתך שירים עטופים במגננות, אבל הם מפסיקים לנגן כשהמנוי נגמר.

אתר בשם Amie Street, שהוקם ביולי האחרון והחל לתפוס תאוצה לאחרונה, מציע שילוב מעניין של שני המודלים הראשונים עם טוויסט ייחודי מאד.

השירים והאלבומים נמכרים ללא מנוי, אבל גם ללא נז"ק. כששירים מועלים לשירות, הם נמכרים בחינם. ככל שצרכנים רבים יותר רוכשים את השירים, מחירם עולה עד שהוא מגיע למחיר השיא: 98 סנט, כלומר סנט אחד פחות ממחירם בחנות iTunes. ניתן גם לשמוע את כל השירים בחינם מבלי להוריד אותם.

על מנת לרכוש שירים שעולים כסף, יש צורך לרכוש קרדיט. הקרדיט המינימלי הוא 3 דולרים. כדי לרכוש שירים חינמיים, אין צורך לרכוש קרדיט. השירות הוא גלובלי וניתן לרכוש את השירים מכל מקום. כלומר, גם בארץ. פרט ל-eMusic, זהו השירות הגדול היחיד שזמין גם אצלנו.

דמוקרטיה מוזיקלית

מדובר בשירות שעשוי ליצור מערכת דמוקרטית באמת של יצירת להיטים. זאת בזכות שני אלמנטים מכריעים בשירות: שיטת התמחור, שמאפשרת לכל אחד לבדוק אמנים לא ידועים בחינם או במחיר זול עשויה לאפשר לאמנים שאחרת לא היו זוכים להזדמנות לזכות בתשומת לב. בנוסף, יש באתר שיטת המלצות מעניינת, על פיה ממליצים זוכים באחוז מהרווח, שנקבע על ידי מידת ההצלחה של השיר מרגע ההמלצה. ככל שהשיר מצליח יותר, כך זוכה מליץ היושר שלו לרווח גדול יותר.

מבחינת היוצרים, מדובר בשירות שמעניק אחוז חסר תקדים מהרווחים לאמנים. 70 אחוז מההכנסות הולכות לאמן כל 120 יום, בהנחה שהרוויח לפחות 10 דולרים.

קפיצת המדרגה

לאחרונה זכה השירות לזריקת עידוד בדמות חוזה עם חברת Nettwerk, הלייבל העצמאי שמייצג אמנים כגון [[Barenaked Ladies]]. במסגרת ההסכם, העלו הליידיז את האלבום החדש שלהם לאתר. ממחיר התחלתי חינמי, עלה האלבום תוך פחות מ-48 שעות למחיר מלא של 98 סנט לשיר.

פנאטים של איכות קבצים עשויים להתלונן על העובדה שהשירים נמכרים בפורמט mp3, אבל לאוזני, קבצי mp3 בביטרייט של 192kbps נשמעים מצוין.

האתר מצויד בכל מאפייני הרשת החברתית הצפויים, עם רשימת חברים ותגיות ואפשרויות לקדם את האמנים האהובים עליכם לחבריכם באתר ולכל מבקרי האתרים שלכם באמצעות נגן של האתר שניתן להחדיר לכל אתר אחר.

Amie Street, פרויקט משותף של שלושה סטודנטים מרוד איילנד, נראה כרגע כאלטרנטיבה מרעננת ומעניינת לשירותי המוזיקה המקוונים הקיימים. ימים יגידו האם המודל שלהם ישרוד כלכלית, אבל הוא בהחלט שווה בדיקה.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully