וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-Second Life של סוני

בכנס GDC שנערך השבוע, היו לסוני תשובות מסקרנות מאד לבעיות של הפלייסטיישן 3

שוב אנחנו עם חדשות מ-GDC – כנס מפתחי המשחקים, והפעם חלק שמוקדש רובו ככולו לחברה אחת מאוד לא אלמונית, סוני שמה. בזמן האחרון אנחנו שומעים הרבה על סוני, ומרבית החדשות אינן מעודדות. אחרי ההשקה הלא-ממש מוצלחת של הפלייסטיישן 3 ביפן וארצות הברית, והצהרות ביזאריות מדמויות מפתח בחברה חשים רבים כי המותג 'פלייסטיישן' מאבד מערכו ויתקשה להתמודד עם תחרות שמציבות לו מיקרוסופט ונינטנדו בדמות האקס-בוקס 360 והווי.

בגלל זה עלה אתמול לבמה פיל האריסון, מנהל חטיבת הבידור האלקטרוני של סוני, כשבפיו בשורות מרנינות לבעלי הפלייסטיישן 3 ולקונים הפוטנציאלים ברחבי העולם. אין ספק שההכרזות שלו תוזמנו לכבוד השקת ה-PS3 בשטחי אירופה, אסיה ומזה"ת, אשר תתקיים בעוד פחות משלושה שבועות. שתי בשורות גדולות הביא האריסון, והנה הן לפניכם.

החיים על פי סוני

היתרון של סוני בתחום התוכן נובע מכך שהיא משיקה אותו אחרונה, ויכולה "לשאוב השראה" ממתחרותיה. הפעם על הכוונת היו שלושה דברים שנעשו כבר – מערכת ה"הישגים" של האקס-בוקס 360 בה השחקן מקבל נקודות על ביצוע דברים מסוימים במשחקים תומכים, מערכת ה-Miis של נינטנדו המאפשרת לכל שחקן ליצור דמות וירטואלית ולשלוח אותה לטייל במכשירי ווי המחוברים לרשת ו... סקונד לייף. אז קבלו בבקשה את מיזוג של שלוש המערכות האלה: Playstation Home לפלייסטיישן 3.

מדובר, בעצם, בעולם וירטואלי שפועל כשירות על גבי הרשת של פלייסטיישן. אתם מתחילים מיצירת דמות בעזרת ממשק שמאפשר ליצור כמות כמעט אינסופית של תווי פנים שונים. לאחר מכן תכנסו לעולם הווירטואלי של סוני, המחולק לשני חלקים.

החלק הראשון הוא החלק הפרטי שלכם – הבית שלכם ב'בית' של פלייסטיישן. תוכלו לעצב את פנים הבית כאוות נפשכם עם רהיטים וטפטים שיש בזיכרון של הפלייסטיישן שלכם, במאגר של סוני או דברים אותם הצלחתם "לפתוח" בעזרת ביצוע אתגרים מסוימים במשחקים שתומכים בזה. בנוסף, תוכלו להזרים על הטלויזיה אשר בבית את קטעי הוידאו ששמרתם על גבי הקונסולה בשביל האורחים אותם הזמנתם אליכם, להשמיע להם מוזיקה ששמורה על הכונן הקשיח ולאחר מכן להירגע כולם במשחק סנוקר וירטואלי. לגבי סקס וירטואלי לא התקבל מידע מסוני, אבל אנחנו בטוחים שמישהו כבר ימצא דרך.

החלק השני, ואולי המעניין יותר, הוא החלק הפומבי, העולם של סוני. כאן תוכלו לפגוש אנשים אחרים שמחוברים לרשת באותו הזמן, לדבר איתם דרך טקסט או מיקרופון, לשחק במשחקים כמו באולינג, ללכת לקולנוע בו יוקרנו טריילרים חדשים ותוכן גולשים, ואז, אם הכל הלך טוב... סקס וירטואלי, כמובן, אם סוני ירשו.

מה שלא תעשו, הממשק של ה-Home תמיד מתאים את עצמו למקום בו אתם נמצאים. זמני הטעינה בין האזורים אמורים להיות מינימליים, והממשק אמור להיות פשוט מאוד. בנוסף, עובדת סוני על שיתופי פעולה עם חברות צד שלישי על יצירת תוכן למערכת. בקרוב תחל קבוצת הניסוי הסגורה לבדוק את גרסת הפיתוח הנוכחית, וההשקה צפויה בהמשך השנה.

כוכב שיתופי הפעולה

התוכנה השנייה אותה הציגה סוני ב-GDC היא בעצם משחק שיתופי בשם LittleBigPlanet, מאותה קבוצת האנשים שהביאה לנו את Ragdoll Kung-Fu המגניב. מדובר בערכת בניה וירטואלית המאפשרת לאנשים ליצור שלבים בעולם קטן וחמוד בו שזורים המון עצמים שאנחנו מכירים מחיי היום-יום, מעצים עד כדורי משחק ופירות. בשלבים האלה יוכלו לשחק אנשים אחרים, כשהמטרה המאוד פשוטה היא להגיע מהתחלת השלב עד סופו והדרך הכי יעילה לעשות זאת היא בעזרת שיתוף פעולה בין כל ארבעת המשתתפים. כל העצמים בעולם ניתנים לתזוזה ומגיבים לחוקי פיזיקה, כולל הדמויות. והכל מאוד, מאוד חמוד.

אתם לא חייבים להשתמש רק במה שיש בעולם בשביל ליצור שלבים, תוכלו גם לקחת דברים אותם צילמתם עם מצלמת האיי-טוי המחוברת לפלייסטיישן ולהעביר אותם לעולם המשחק. בידיים הנכונות הכלי הזה יכול ליצור שעות של הנאה בשביל אנשים אחרים, ועם מערכת מקוונת של דירוג פופולריות אין ספק שנראה הרבה מאוד אנשים מתחרים על יצירת שלבים מגניבים ל-LittleBigPlanet.

הדמו של המשחק יגיע לרשת של הפלייסטיישן 3 השנה, ואילו הכותר המלא יהיה זמין לרכישה על גבי תקליטור בלו-ריי ב-2008

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully