וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיליוטינה

עינת חורשי

13.3.2007 / 14:36

אודרי של 3Com היתה אמורה להיות מכונת גלישה ייעודית. בפועל, היא בעיקר ישבה על מדפי חנויות

לא כל מוצר כושל זוכה לעלות אל במת הגיליוטינה - נבחרים לכאן רק הכישלונות המהדהדים ביותר או המעניינים ביותר. ובתחום זה, אודרי זוכה לעלות לגרדום בלוויית מטחי זיקוקים וזרי פרחים.

לא ברור מה עבר לתאגיד 3Com בראש כשהם חשבו על אודרי, חתיכת פלסטיק בשווי 500 דולר, שידעה לגלוש ברשת האינטרנט - ולא עשתה שום דבר חוץ מזה. אודרי לא היתה המוצר היחידי בתחום זה, אבל היא התעלתה על מתחריה (וגם היתה יקרה מהם במידה משמעותית). אודרי היתה אמורה להביא - בחמישה צבעים שונים לבחירה - למי שמפחדים מטכנולוגיה את בשורת האינטרנט: מין מחשב אישי ללא מחשב, שיש בו גישה לרשת, אפשרות לבדוק אימיילים ואפילו לוח שנה.
בתחום זה, אודרי עשתה את העבודה: היא היתה קטנה (12x9 אינץ'), בעלת מסך מגע נוח, וזמני הטעינה שלה היו נמוכים מאד.
אודרי יועדה בעיקר לשימוש במטבח או בחדר המשפחה, שם תנועת בני הבית גדולה יותר. לא ברור היה בדיוק למה שיושבי המטבח ירצו פתאום לבדוק באינטרנט את תחזית מזג האוויר, אבל להצהרות השיווקיות זה לא הפריע. ממילא היו מספיק בעיות אחרות שמנעו מאודרי להצליח.

למרות הרצון לעשות את החיים קלים ככל הניתן, עצם הקנייה של המכשיר לא הספיקה כדי לחבר את המשתמש לרשת. על הקונים היה לבחור לעצמם ספק אינטרנט ולשלם לו - כל עוד זו לא היתה AOL שלא תיקשרה טוב עם המוצר - ורק לאחר שהגדרות החיבור הוזנו, אודרי שיגרה את המשתמש לרשת האינטרנט. לכאורה, מדובר בצעד הגיוני, שנועד למנוע מונופול בשוק ומאפשר לצרכנים לבחור בין מספר נותני שירות. אלא שכזכור, קהל היעד של אודרי היו אנשים שלא ממש מבינים בטכנולוגיה ובהגדרות ולא יודעים למה חשוב לשים לב כשבוחרים ספק, כך שהיא קצת ירתה לעצמה ברגל.

לאודרי היה אמנם מסך מגע, אך הוא שימש לניווט בתוך היישומים שלה. מקלדת קטנה צורפת לחבילה כדי לאפשר למשתמשים להקליד לה פקודות או לכתוב באמצעותה אימיילים. "מקלדת קטנה" הוא תיאור הולם, ומרבית המשתמשים מחו על כך שהיא קטנה מדי מכדי להקליד בה. גם המסך היה קטן ומספר אתרים הותאמו לצפייה בו (בהם האתרים של ABC ו-CBS, ערוץ ESPN ואחד מאתרי מזג האוויר), וכצפוי, הגלישה באתרים אחרים לא היתה נוחה במיוחד.

לרשות המשתמשים היתה גם מעין אנטנה, שהבהבה באור ירוק בכל פעם שהתקבלו אימיילים חדשים בתיבת האימייל - כדאי לציין שניתן היה לקרוא דואר של חשבון אימייל אחד בלבד. ואם יש מספר בני משפחה שמשתמשים באודרי? בעיה שלהם.

אודרי יצאה בתזמון לא טוב במיוחד. שנת 2000 הביאה איתה מהפך בעולם המחשבים ומחירי המחשבים האישיים צנחו. המחיר של אודרי הפך קרוב יותר ויותר למחירי המחשבים האישיים, ובתמורה היא נתנה הרבה פחות. האקרים אמנם פרצו לקוד שלה ופיצחו אותו, ובכך הפכו את המכשיר לכזה שמסוגל לנגן קבצי mp3 ולעשות שלל פעולות נוספות - אבל הם לא היו רבים, והידע שלהם לא ממש עזר לקהל היעד של אודרי. ההאקרים הוכיחו דבר אחד: צרכנים אינם רוצים שיתייחסו אליהם כמפגרים, ומעדיפים מכשירים שיש בהם הרבה פונקציות ושמסוגלים לעשות יותר מתפקיד אחד מוגדר.

אודרי שוחררה לראשונה בסוף שנת 2000 ולוותה במסע פרסומות במגזינים ובטלוויזיה - אך לאחר שבעה וחצי חודשים בלבד, 3Com כבר הורידה אותה מהמדפים בשל מכירות נמוכות מהצפוי. נו בטח, התאגיד אמנם קיווה לשדר חמימות כשבחר בשם כמו "אודרי" למוצר שלו, אבל כל מי שראה את 'חנות קטנה ומטריפה' יודע שאודרי - או אודרי2 - הוא שם שמזמין רק צרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully