וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט זה לא מפחיד

דידי חנוך

15.3.2007 / 15:59

לכבוד יום האינטרנט הבטוח, שוב מנסים להפחיד אתכם. אל תאמינו להם. דווקא נחמד כאן

תגידו, אתם לא מבועתים ברגע זה? אחרי הכל, אתם קוראים את הטקסט הזה ברשת האינטרנט! הערב בערוץ 2 יהיה משדר בשם "מי פורץ למחשב שלי" בהנחיית דני קושמרו. המשדר, המקודם בקדימונים מבעיתים, צפוי לחזור על כל הקלישאות המוכרות של הפחדת העם. אולי לא שמעתם, אבל יש כאן פדופילים! והאקרים נוראיים! יגנבו לכם את מספר כרטיס האשראי! ומחשבים זומביים שולחים לכם ספאם! וחוץ מזה, אתם גם מכורים!

אני חייב לומר, די נמאס לי מהנסיונות לצייר את השכונה הוירטואלית שלי כדרום מזרח לוס אנג'לס ביום רע.

מסוכן יותר ברחוב

אם נמשיל את האינטרנט לעיר, הרי שמדובר בכרך עצום. כמו בכל עיר, יש גם באינטרנט מקומות מסוכנים יותר ופחות ואנשים מסוכנים יותר או פחות. כמו בכל עיר, גם באינטרנט יש הרבה יותר מקומות בטוחים מאשר מסוכנים. למעשה, האינטרנט בטוחה יותר מכל עיר שאני יכול לחשוב עליה. אף אחד לא יתקוף אתכם פיזית באינטרנט, לדוגמה. פדופיל שיעקוב אחרי הגן של הילדים שלכם מסוכן פי מאה מפדופיל באינטרנט.

כן, צריך ללמד את הילדים להיזהר. אבל אותם הכללים שנכונים בחיים נכונים גם ברשת.

זאת התמכרות?

עלובה עוד יותר שטיפת המוח שמנסים למכור לנו בנוגע ל"התמכרות לאינטרנט". הפרמטרים המדווחים הם עלובים. אם קשה לאדם להתנתק למשך כמה ימים מאמצעי תקשורת, חדשות, מידע ובידור מרכזי, אז הוא "מכור"? נו, באמת. זה פתטי. גם כאן, צומחת לנו תעשייה שלמה שמתפרנסת מהפחד של אנשים מההתמכרות הזאת. פסיכולוגים ופסיכיאטרים ומומחים מטעם עצמם שמחים להגדיר את ה"מחלה" ולספר שיש להם פתרונות.

ולאחרונה הצטרפה לסיפור גם חברת מיקרוסופט. כדי לקדם את אמצעי בקרת ההורים המגוכחים שכללה בחלונות ויסטה, מתייצב ביל גייטס בכל אמצעי תקשורת ומספר איך הוא משתמש באותם אמצעים כדי להגביל את הגלישה של בתו בת ה-9 ה"מכורה לאינטרנט".

כשאנשים שבעיות האישיות שלהם מגבילות את היכולות שלהם להסתדר בחיים "האמיתיים" מוצאים מפלט בסביבה הוירטואלית, כמה דוחה להדביק להם תווית של "מכורים".

לא! הכרטיס!

יגנבו לכם את הכרטיס אם תשימו אותו ברשת? וכשתתנו אותו למלצר במסעדה? אז הוא יהיה בטוח? המלצר לא יכול לרשום את המספר בצד ולהשתמש בו? ובמוקד הטלפוני של פיצריה? באינטרנט המציאו את תופעת הגניבה?

בהנחה שאתם לא נותנים את הפרטים שלכם לאתרים שמתחזים לאתר של הבנק שלכם, רוב העסקאות ברשת בטוחות בהרבה מעסקאות לא מקוונות. מספר כרטיס האשראי שלכם מוצפן ולא נראה על ידי אף בן אנוש. זה לא בטוח במאת האחוזים, אבל זה בטוח יותר מאשר אפשרויות לא מקוונות רבות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אין ספק, תשומת הלב במקום הנכון

משדר מיוחד בפריים טיים של ערוץ 2. שעה וחצי של הפחדות על האינטרנט. הנשיא (שלא סביר שתפגשו באינטרנט) כנראה אנס, ומנסה להתחמק בטיעונים טכניים. על המצב המדיני והכלכלי מדכא מכדי לחשוב. אבל אין כמו הפחדות כדי להסיח את הדעת. זה עובד יותר טוב מלחם ושעשועים. בשנות השלושים, ניתן היה לקרוא בעיתונים של רשת הרסט על פושעים אלימים ורצחניים שמתמסטלים ממריחואנה ותוקפים אזרחים תמימים בהשפעת הסם המסוכן. והיום אפשר לקרוא על הבחור הסיני שרצח אדם כי ההוא דפק אותו בעסקה על חרב ב-World of Warcraft (אגב, שילוב מושלם לכל המפחידנים: גם משחק מחשב וגם אינטרנט).

אם אתם באמת לא מודעים לסכנות הפישינג והאבטחה ברשת, אולי כדאי שתצפו במשדר האימה של ערוץ 2. אני מקווה שתוכלו לסנן את פירורי המידע המועיל בתוך ים ההפחדות. אם אתם יודעים איפה אתם חיים, פשוט תתעלמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully