וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבה למטיילים

TheMarker

16.3.2007 / 21:12

מגבלות על חברות הטלקום באירופה: הנציבות האירופית תגביל את דמי השיטוט במדינות האיחוד

רגולטורים בנציבות האירופית הודיעו אתמול על מגבלות שיוטלו על חברות הטלקום בנוגע לדמי השיטוט (Roaming) ברשתות הסלולר.

דמי השיטוט צפויים להתחיל לרדת כבר בחודש יולי. רגולטורים בתחום הטלקום, אשר נפגשו בכנס Cebit, הסכימו באופן לא פורמלי על הגבלת דמי השיטוט שדורשות מפעילות הסלולר מהצרכנים כאשר הם מתקשרים או מקבלים שיחות טלפון מחוץ למדינתם. כך אמרה ויויאן רידינג, נציגת לוקסמבורג בתחום הטלקום באיחוד האירופי. רידינג הגישה לראשונה לפני כשנה הצעת חוק לנציבות האירופית אשר מגבילה את דמי השיטוט.

שר הכלכלה הגרמני, מייקל גלוס, אשר גם השתתף בכנס, אמר כי הוא מקווה שהמגבלות על דמי השיטוט יכנסו לתוקף לפני הבכירות לנשיאות גרמניה ב-30 ביוני. גלוס הוסיף כי המכשול העיקרי כרגע הוא קביעת המגבלות המדויקות על דמי השיטוט.

שימוש בשיטוט בין רשתות סלולר שונות בין מדינות האיחוד האירופי מעלה את עלות השיחות לצרכן פי 5-4. דמי השיטוט מגיעים לרמה של עד 12.30 יורו לדקה בחלק מרשתות הסלולר.

הרגולטורים אשר דנו בנושא קבעו כי הרף העליון לדמי שיטוט חייב להיות נמוך מרמת 50 יורו סנט לדקה, ואף החל לדון בנוגע לרף של 42 יורו סנט לדקה.

חברות הסלולר האירופיות מתנגדות למגבלה רגולטורית על דמי השיטוט ועל כן מורידות אותם בהדרגה על מנת לצמצם את הביקורת הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully