וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

האם דניס ויטצ'בסקי מסוגל להפסיק לכתוב על ג'ק תומפסון? הוא טוען שהוא מנסה. אנחנו מתקשים להאמין

ממש בקרוב יושק ברחבי האירופה, וגם בישראל הפלייסטיישן 3. בשבוע הבא יגיע S.T.A.L.K.E.R – משחק הפעולה האוקראיני לחנויות אחרי שש שנים של המתנה, בשבוע הבא אולי אמצא סוף סוף חנות אמריקאית בה יש אפשר לקנות ווי בלי הצורך בקניית חבילת משחקים שעולה כפול ממנו. כל זה יהיה בשבוע הבא, אבל מה היה בשבוע שעבר? לשם שינוי, די הרבה.

בתחילת הדיווח - ואני מבטיח שאפסיק עוד מעט עם הסיקור של האיש הבזוי הזה – ג'ק תומפסון, עורך הדין הנוצרי-קיצוני מפלורידה ומסעות הצלב שלו כנגד משחקי מחשב אלימים. לא חשבתי שאכתוב עליו גם השבוע, אבל לפני מספר שעות התקבלה במערכות אתרי המשחקים הגדולים הודעה חדשה מהאיש, שהעלתה את רף הביזאריות לשיאים חדשים. עזבו רף, אין כבר רף, יש רק ג'ק.

לפני שבוע כתבתי כאן על התביעה אותה הולך תומפסון להגיש היום – 19 במרץ - במטרה לעצור את הפצת GTA IV ו-Manhunt 2 למרות שבאמת אין לו קייס. בתגובה, הודיעה Take-Two, מפיצת המשחקים, שהיא תובעת את תומפסון על היותו מציק ואי הבנת חוקי ארצות הברית, רק במלים יפות יותר. מן הראוי היה שזה ייגמר כאן, אבל לא, מה פתאום, אנחנו חוזרים להודעה שקיבלו היום אתרי המשחקים. תומפסון, כך מסתבר, התפלל (תרתי משמע) לכך ש-Take Two יעשו משהו טיפשי ויהיר כמו לתבוע אותו בשביל שיוכל להשמידם (לא, באמת, זה מה שהוא אומר), ותפילותיו נענו. לא רק זה, הוא גם טוען שזה הדבר הכי טיפשי שהוא ראה בשלושים שנות הקריירה שלו. לאחר מכן, מפנה עו"ד ג'ק את הקוראים לתהילים ל"ה ז-ט בשביל לחזק את דבריו ומקנח בתפילה לה', בורא השמיים, הארץ ואפילו משחקי מחשב.

וואו, פשוט... וואו!

פלייסטיישן 3: עוזר למין האנושי

כולנו יודעים שפלייסטיישן 3 יהיה יקר. על פי האתר של רשת באג, ביום ההשקה יעמוד מחירו על 4389 שקלים. השאלה היא, איזו מין תמורה תקבלו אם תוציאו את הסכום הגבוה הזה. באשר להנאה ממשחקים, אני עדיין לא יודע, אבל חברת סוני הודיעה שהחל מסוף החודש לפחות תוכלו לעזור להציל את העולם.

סוני הכריזה על מיזם משותף עם אוניברסיטת סטנפורד, שמטרתו היא להביא לפלטפורמת הפלייסטיישן 3 את תוכנת ה-Folding@Home, אשר פועלת כרגע על מאות אלפי מחשבים ברחבי העולם, ומתפקדת בתור מחשב-על מבוזר העורך סימולציות של קיפול חלבונים. הסימולציות האלה עוזרות לחוקרים להבין את דרך התפתחות המחלות ואולי יעזרו בסופו של דבר למצוא תרופות למחלות שנחשבות, נכון להיום, חשוכות מרפא.

העדכון הבא של קושחת הפלייסטיישן 3 ברחבי העולם יכלול את התוכנה, וייתן למשתמשי הקונסולה להריץ אותה בזמן שהם מחוברים לרשת האינטרנט ולא משחקים, כך שחווית המשחק עצמה לא תפגע. הפסימיסטים בינינו יוכלו לציין את העובדה שבשביל השימוש בתוכנה, נאלץ להשאיר את הקונסולה דלוקה, ובכך לא רק נגדיל את חשבון החשמל שלנו אלא גם נתרום לפליטת גזים מזיקים לאטמוספרה בגלל העלאת הביקוש לחשמל. אבל היי, הרעיון עצמו מכובד, ואפילו מבורך.

מיקרוסופט? מיקרו-תשלומים

אחת התכונות המגניבות ביותר של קונסולת האקס-בוקס 360 מבית מיקרוסופט היא הדגש שהושם במערכת הקונסולה על חוויות מקוונות. משחקים רבים מאפשרים לא סתם לשחק ברשת, אלא דברים כמו Matchmaking – מפגש בין יריבים שקולים ברמה, ו"הישגים מקוונים" המאפשרים לכם לצבור נקודות ופרסים וירטואליים על דברים אותם עשיתם במהלך המשחק.

בשבוע שעבר הכריזה מיקרוסופט כי הפלטפורמה המצליחה מהגרת גם למחשבים האישיים עם השם Games for Windows – Live. במשחקים שיתמכו בפלטפורמה תוכלו ליצור שם משתמש ייחודי, לחפש בקלות אנשים איתם אפשר לשחק, לשוחח עם שחקנים אחרים וליהנות ממערכות ההישגים של מצבים לא מקוונים. כל זה בחינם.

מה לא בחינם, אתם שואלים? Games for Windows – Live Gold, זה מה. בתמורה למנוי שנתי שיעלה 50$ בשנה יוכלו שחקנים בעלי מחשב אישי להתחרות בחבריהם בעלי האקס-בוקס 360 במשחקים שיצאו לשתי הפלטפורמות וליהנות מהדברים שהזכרתי בפסקה הראשונה – Matchmaking ו'הישגים מקוונים'. למזלם של בעלי האקס-בוקס 360 שכבר משלמים דמי מנוי חודשיים על Xbox Live Gold, הם יהיו פטורים מתשלום כפול.

נחמד, הייתי אומר, אילולא התגשמות נבועת הזעם שלי מלפני כמה שנים, בה ניבאתי כי מיקרו-תשלומים ישתלטו על קונסולות משחק ויביאו לירידת התמורה אותה אנחנו מקבלים בקניית משחק. גם עכשיו משהו כאן נראה לי לא טוב. נגיד וזה ילך, מה גורם לכם לחשוב שמיקרוסופט לא יהיו חמדנים מספיק בשביל להתחרט ו"לשדרג" את השירות שלהם כך שכל צורה של משחק מקוון תעלה כסף, והמשחקים עצמם יכריחו את השחקנים להשתמש בשירות? אני, אישית, די מפחד.

השירות יושק בשמיני במאי לחלונות 'ויסטה', ויחד איתו יושק גם 'היילו 2' למחשב האישי, גם הוא בלעדי למערכת ההפעלה החדשה של חלונות. הגיע הזמן, באמת

תם לו עוד 'שחקן ספסל', ואיתו עוד שבוע אחד שמקרב אותנו ל-Duke Nukem Forever. תהיו בריאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully