וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: iRec

האביזר החדש לאייפוד עולה לא מעט ויש בו פגמים. אבל הוא מאפשר להפוך את הנגן למקליט וידאו דיגיטלי

כשחברת אפל הפכה את האייפוד, לאחד המותגים החזקים ביותר בעולם המוסיקה, היא יצרה מקומות עבודה לא רק לעצמה, אלא גם לאינספור חברות שונות שמייצרות פיצ'פקעס לנגן ששולט בשוק. הכל אפשר למצוא לאייפוד, החל מאזניות פשוטות ועד לויברטורים. מושא ביקורתנו היום הוא ה-irec, תחנת עגינה לאייפוד וידאו המתחברת לכל מקור אפשרי המציג תמונות נעות, אשר הינו בעל יציאת RCA או S-Video.

אבל קודם הקדמה קצרה על האייפוד וידאו עצמו. שני הדגמים האחרונים של אייפוד נחנו ביכולת לנגן וידאו על המסך הקטנטן של הנגן. זו אמנם לא חוויה מי יודע מה עוצרת נשימה, וגם הצליל הוא לא 7.1, אבל באפל סמכו על כך שחיבור היכולת לניגון סרטים עם החנות המקוונת של החברה תניב רווחים לא רעים. הם צדקו, האמריקאים מאוד אוהבים להוריד סרטים וסדרות למכשיר הנייד ולצפות בהן בדרך לעבודה. הדגש כאן הוא לא על "אוהבים" אלא על "אמריקאים"

ישראל אמנם נחשבת לארץ הקודש, אבל חנות תוכן מקוונת של אפל עדיין אין כאן, ובהיעדרה מתפספס גם הפוטנציאל שטמון ביכולות הוידאו של האייפוד. אז כן, אפשר להמיר קבצי וידאו שנמצאים על המחשב ולהעבירם אל הנגן, אבל הפרוצדורה הזאת היא בדרך כלל מעצבנת ולא נעימה למי שרוצה להשתמש במחשב בזמן ההמרה. התוצאה, גם היא לא תמיד טובה.

והנה הגענו ל-iRec, פרי כפיהם של עובדי חברת iCube הקוריאנית, אותו קיבלתי לסקירה מחנות 'הנדי' – היבואנית של המכשיר לארץ. תחנת העגינה עצמה מעוצבת במיטב מסורת של מוצרים נלווים לאייפוד – לבנה, מרובעת ומינימליסטית; רק שני כפתורים יש עליה, וארבע נורות. הצד האחורי של התחנה כולל חיבורי RCA ו-S-Video, וזהו.

תהליך ההקלטה באמצעות ה-iRec פשוט מאוד. מחברים את התחנה לחשמל ולמקור הוידאו – טלוויזיה, מכשיר דיוידי, מצלמת וידאו ביתית וכדומה - שמים את האייפוד בפנים, מחכים כמה שניות ולוחצים על כפתור ההקלטה. הכפתור השני, אותו הזכרתי, מאפשר לכם לקבוע את משך ההקלטה (שמצויין על ידי הנורות – 30, 60, 120 ו-180 דקות). בהתחלה אפילו הופתעתי כמה קל להקליט, אך אז ראיתי את התוצאה ו... הופתעתי עוד יותר. אפילו כשההקלטה מתבצעת באיכות לא הכי גבוהה, התוצאה בהחלט מרשימה. כבונוס, התחנה גם תטעין לכם את האייפוד.

כל הגדרות ההקלטה ועדכוני הקושחה של המכשיר מתבצעים דרך האייפוד עצמו. מחברים את הנגן למחשב, מפעילים את התוכנה העילגת קמעה של ה-iRec ואפשר לקבוע את איכות ההקלטה, לבצע גיבוי של קבצי הוידאו ואפילו לייבא אותם ל-iTunes. ההגדרות יועברו לתחנת העגינה בפעם הבאה בה תחברו אליה את האייפוד.

אלוף, אבל לא רב אלוף

עד כאן, הכל טוב ויפה, אבל יש למכשיר הזה כמה בעיות. בעצם, לא, אין לא בעיות, כל מה שהוא עושה נעשה מצוין, הבעיה היא במה שהוא לא עושה. תחילת ההקלטה, למשל, תמיד צריכה להיות ידנית, וסופה ייקבע על ידכם או על ידי אפשרויות הטיימר בלבד, מה שדי מגביל את יכולות ההקלטה ממקור כמו טלויזיה ומצריך חיתוך ידני בעזרת תוכנות ייעודיות. בעיה נוספת, חמורה לא פחות מבחינת הרבה צרכנים, היא המחיר. מה לעשות, דברים מגניבים עולים כסף, וה-iRec יעלה לכם כ-1,300 שקלים, יותר מאייפוד נאנו חדש בנפח 4 ג'יגה.

ובכל זאת, אם כסף הוא לא מה שמדאיג אתכם, ואתם רוצים דרך נוחה להעביר חומרי וידאו ממצלמה, טלוויזיה או דיוידי לאייפוד, ה-iRec הוא פתרון קל, נחמד ומאוד, מאוד חביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully