וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיקים קונסולה

סוני פלייסטיישן 3 עומדת לצאת לשוק הישראלי. דניס ויטצ'בסקי הלך להשקה וחזר עם יותר שאלות מתשובות

אתר יצרן

צילום: אמיר לב
עריכה: בת גולן
קריינות: שני ארז


האווירה במתחם ה-TLV, אשר בנמל תל אביב, הייתה סוערת. הגלים התנפצו בחוזקה על חוף הים, השחפים ריחפו באוויר והוציאו מגרונם קולות ביזאריים, ואילו באחד המועדונים שעל הטיילת ישבו להם מספר עיתונאים, שתו מים ממותגים ובהו במסכי טלוויזיה אימתניים. לא, זוהי לא פנטזיה מורבידית, אלא ההשקה של קונסולת הפלייסטיישן 3 בישראל.

חברת סוני העולמית הצליחה לעצבן גיימרים רבים ברחבי אירופה ואסיה כשביטלה את תכניות ההשקה הכלל-עולמית של קונסולת הדור השביעי שלה – ה-PS3. מחסור במלאי היה התירוץ, והתוצאה היא שארה"ב ויפן קיבלו את הפלייסטיישן בנובמבר 2006 ואילו אנחנו, הגיימרים האירופיים, נאלצנו להמתין עד סוף מרץ 2007. ובכן, ההמתנה מגיעה לסיומה, ביום שישי הקרוב ייפתחו חנויות המחשבים והלקוחות יוכלו לקחת הביתה את היורשת של הקונסולה הנמכרת ביותר בישראל – הפלייסטיישן 2.

אך לפני שייקחו הביתה קופסה יפהפייה עם רכיבי אלקטרוניקה בידורית חדשניים, ייאלצו הקונים להיפרד מלא מעט כסף. כ-4,400 שקלים חדשים, ליתר דיוק. אמנם התקופה היא של קניית מתנות לפסח, אבל לא רבים הם הלקוחות שיוכלו להרשות לעצמם להוציא סכומים שכאלה על מתנה. אלה שכן, לא בהכרח ירצו לבזבזם על הפלייסטיישן 3, וזאת היתה אחת ממטרות מסיבת העיתונאים אליה הלכנו היום בצהריים – להסביר לנו למה אנחנו צריכים את ה-PS3 כדי שנוכל להעביר את המסר אליכם.

את עיקר ההסברים הציג לנו איתן דרורי, מנהל אגף מולטימדיה (?) בישפאר מוצרי צריכה, חברת הבת של ישפאר הום טק - הנציגה של סוני בישראל. בשביל לעזור לו להעביר את המסר הובאו לאירוע רקדניות שרקדו על הבר טרם המצגת וריככו את ליבם של העיתונאים, ומסכי טלוויזיה מרהיבים שהוציאו מהפלייסטיישן 3 המחובר אליהם את מיטב התמונה.

זהו בדיוק היתרון והחיסרון של הקונסולה החדשה - החדשניות שלה. הפלייסטיישן 3 מצוידת בכונן Blu-Ray, אחד המועמדים להחלפת הדיוידי המזדקן, מה שמאפשר לה להזרים לטלויזיה חומרים יפהפיים ואיכותיים להפליא, הן מבחינת הגרפיקה של המשחקים והן מבחינת איכות הוידאו של הסרטים. הבעיה בכך שבשביל לחזות ביכולות המופלאות של הבלו ריי, ובגרפיקה המדהימה של משחקי הקונסולה תצטרכו לצייד את הסלון שלכם גם בטלוויזיות שתומכות בהפרדה גבוהה, והן כלל לא זולות בימינו.

אם כבר במחיר עסקינן, גם המשחקים של הפלייסטיישן 3 לא יהיו זולים, כ-400 שקלים לכותר. ולא, גברותיי ורבותיי, אין שום דרך לשחק בכותרים פיראטיים על הקונסולה נכון להיום. השאלה הנשאלת, אם כך, היא "האם זה שווה את המחיר הגבוה אותו משלמים", והתשובה לא ממש קלה.

מצד אחד, פלייסטיישן 3 הוא העתיד. המלחמה בין הפורמטים המתחרים – בלו-ריי ו-HD-DVD לא עומדת להסתיים בקרוב, והימור על סרטי ותקליטורי בלו-ריי לא נראה כמו מתכון להפסד. מה עוד, שאחרי כנס מפתחי המשחקים האחרון, אפשר להתחיל ולהתלהב מהעתיד של משחקי ה-PS3. הקונסולה הזו היא גם היחידה שמיובאת כרגע לארץ באופן רשמי, מה שמבטיח שירות מקצועי ומבחר כותרים רחב בחנויות המשחקים הגדולות.

מצד שני, הקונסולה הזאת היא היחידה שמיובאת כרגע לארץ – אין בשוק שלנו תחרות, והצרכן הישראלי הממוצע עוד לא זכה לטעום מהאקס-בוקס 360 הזול יותר והווי הממש זול, שתיהן קונסולות מעולות שעלולות לענות על צרכי המשחקים שלכם בלי לרוקן את הארנק.

אז כאמור, תשובה מגובשת לא תקבלו ממני, כל מה שאני יכול להציע לכם זה לקרוא ביקורות על משחקים שייצאו, לראות כמה הכיס שלכם מותאמת לרכישות כאלה וללכת לשחק בפלייסטיישן 3 אצל מי שכן רכש אותה. את חלקכם זה ישכנע לקנות, החלק השני ייאלץ לחכות לפתרונות אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully