וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדובי שיחררה גירסת אלפא של פרויקט אפולו

רפאל פוגל

20.3.2007 / 12:35

הטכנולוגיה החדשה תאפשר ליישומי אינטרנט עשירים ומורכבים לרוץ גם במצב לא מקוון

חברת אדובי מציעה למפתחים הצצה מוקדמת וחינמית לסביבת הריצה החדשה אותה היא מפתחת, שזכתה לשם הקוד "אפולו", ומאפשרת הורדה של גירסת אלפא של הטכנולוגיה מאתר האינטרנט שלה.
אדובי שיחררה גירסת אלפא של פרויקט אפולו החברה, הטכנולוגיה החדשה תאפשר ליישומי אינטרנט עשירים ומורכבים לרוץ גם במצב Offline (מצב לא מקוון, כלומר, לא תחת דפדפן המחובר לאינטרנט), ועשויה לאיים על הפופולריות של פלטפורמות תכנות כמו ג'אווה של חברת סאן או NET. של מיקרוסופט.

כאמור, מפתחים יכולים להוריד את הטכנולוגיה החדשה בחינם מאתר האינטרנט של מעבדות אדובי. גירסת האלפא כוללת סביבת פיתוח וכן מספר כלים וממשקים לבנייה ועבודה עם יישומי אפולו.

קווין לינץ', סמנכ"ל בכיר וארכיטקט תוכנה ראשי באדובי, אומר שגירסת האלפא תאפשר למפתחים להשתמש באדובי פלאש, אדובי פלקס וב-HTML בכדי לבנות אפליקציות, אך לא תכיל את מלוא הפונקציות של הגירסה הסופית, שצפויה להשתחרר במהלך המחצית השנייה של השנה.

"יש עדיין פונקציות מסוימות אותה אנו רוצים להוסיף לאפולו, אבל אנו חשים שהגירסה הנוכחית מכילה מספיק אלמנטים שמאפשרים לאנשים להתחיל לשחק עם הטכנולוגיה ולעשות ניסיונות", הסביר. גרסת האלפא תכלול גם תמיכה ב-AJAX, אם כי עדיין לא בתצורתה הסופית, והחברה מתכננת להכניס שינויים קטנים בתחום זה לפני שחרור הגירסה הסופית.

לפחות חברה אחת, חברת הייעוץ EffectiveUI מדנבר, כבר עשתה שימוש באפולו על מנת לבנות יישום למחשב הביתי, עבור האתר אי-ביי (eBay). היישום מאפשר לאתר לרוץ על מחשב ביתי מבלי שזה יהיה מחובר לרשת האינטרנט כלל, ומבלי שיהיה צורך לגשת אליו דרך דפדפן. בניגוד ליישומי רשת אחרים שרצים במצב לא מקוון, כל השינויים שבוצעו ביישום בזמן העבודה במצב לא מקוון יתעדכנו באופן אוטומטי אל הרשת ברגע שהמשתמש מתחבר לאינטרנט.

נראה שאדובי, על ידי שחרור אפולו, קוראת תגר על מיקרוסופט, בכך שהיא נותנת למשתמשים אלטרנטיבה לבנייה של יישומי רשת שיכולים לרוץ גם על המחשב הביתי באופן עצמאי וללא קשר לדפדפן. גם מיקרוסופט מקדמת אסטרטגיה משל עצמה על מנת לתת למפתחים כלים לבניית יישומי רשת, אולם היא מנסה לקשור את היישומים הללו למערכות ההפעלה וסביבות הפיתוח שלה.

לינץ' מסכים שאדובי ומיקרוסופט מנסות בעצם לתת מענה לאותן הבעיות, אולם לטענתו, הן ניגשות לעניין משני כיוונים שונים: "מה שאנחנו מנסים בעצם לעשות זה לאפשר לרשת נוכחות גדולה יותר על המחשב, כך שאתה, כמפתח יישומי רשת, תוכל ליצור את האפליקציה שלך ולהתקין אותה על המחשב. אנחנו מביאים בעצם את הרשת אל המחשב", הוא מסביר. אפולו לא יהיה שמה של הטכנולוגיה החדשה, למרות שלדברי לינץ', שם סופי עדיין לא נמצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully