וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: לוג'יטק Chilstream

הבקר של לוג'יטק אמור להביא את חוויית הקונסולה למחשב ולהוסיף קירור נעים לידיים. בדקנו אותו

כשמדברים איתי על משחקי מחשב, אמצעי השליטה עליו אני חושב הוא השילוב המקודש של מקלדת ועכבר. זה נוח, זה נחמד, למה להתנגד? עד לפני כמה שנים זה היה מאוד נכון – משחקים שיצאו למחשב נבנו במיוחד בשביל מקלדת, ושימוש בבקר קונסולה היה בדרך כלל מסורבל ומאוד לא נוח.

אך אבוי, קונסולות המשחק תופסות בזמן האחרון מקום מרכזי יותר בעולם המשחקים – יש אפילו אנשים הטוענים שמשחקי מחשב עומדים להיעלם בעוד מספר שנים – והמפתחים מעדיפים לפתח גרסה אחת של כותר עם שינויים מינימליים הן לקונסולות והן למחשב, וכשהמשחק לא מותאם למערכת השליטה הרגילה של מקלדת ועכבר, נאלצים אנשים לקנות בקרי קונסולות המתאימים למחשב האישי.

אחד כזה נחת על שולחני לפני זמן מה. קוראים לו Logitech Chillstream, והוא העתק כמעט מדויק של בקר האקס-בוקס 360 הרשמי, עם תוספת בדמות מאוורר שנועד לצנן את הידיים ולהפחית את כמות הזיעה.

הסיבה לדמיון המידי בין ה-Chillstream לבקר של האקס בוקס היא המותג Games For Windows של מיקרוסופט, בעזרתו היא מנסה להפוך משחקים לידידותיים יותר בשביל מערכת ה'ויסטה' החדשה. כחלק מהמותג, נתבקשו מפתחי המשחקים והאביזרים להתאים את מרכולתם לעיצוב של בקר ה-360, הן בשביל להקל על המרות מהקונסולה והן בשביל ליצור סטנדרט אחיד לבקרים בשביל המחשב.

הניסיון הראשון שלי להשתמש ב-Chillstream העלה חרס – כמה שלא ניסיתי, גרסאת המחשב של 'קשת שש: וגאס' סירבה להכיר בכך שלמחשב שלי מחובר בקר, ושהוא די ידידותי למשחק. הסיבה לכך, כנראה, היא שהכותר הנ"ל יסרב לקבל כל בקר חוץ מבקר ה-360 המותאם למחשב מבית מיקרוסופט. אליטיסט מגעיל, אני אומר.

הניסיון השני כבר נחל הצלחה מרשימה, הכותר Test Drive Unlimited אותו נבקר כאן בימים הקרובים, הבין מיד עם מה יש לו עסק והציע לי לתכנת את 10 הכפתורים של הבקר לשליטה במשחק. אחרי מספר שעות של נהיגה ועוד כמה שעות של ירי בכותרים אחרים, אני יכול להגיד שהצ'ילסטרים של לוג'יטק נוח בדיוק כמו בקר האקס-בוקס 360, עשוי מחומרים נעימים למגע ובאופן כללי לא מבייש את החברה שיצרה אותו.

הבעיה היחידה שלי אתו היא תכונת הדגל – המאוורר שאמור למנוע זיעה. שתי עוצמות יש למאוורר הזה – הראשונה חלשה מדי, והשנייה... עדיין חלשה מדי אך מרעישה מאוד. בשביל לחסוך ברעש ובחשמל המאוורר מכבה את עצמו אחרי מספר דקות של אי-פעילות. אולי בימי הקיץ החמים מאוד הייתי מעריך את הקור יותר, אך בתנאי הבדיקה לא היתה ירידה משמעותית בכמויות הזיעה כשהמאוורר הופעל. אז כן, הגימיק מאוד נחמד, אבל הביצוע קצת לוקה בחסר.

בסך הכל, Logitech Chillstream הוא בקר איכותי למחשב, אשר לא יתמוך בחלק מהמשחקים הישנים יותר אך יתמוך כנראה כמעט בכל מה שייצא תחת המותג Games for Windows בעתיד.

הטוב: בנוי היטב, נוח, קל לתפעול ולתכנות.
הרע: המאוורר חלש מדי, אין גרסה אלחוטית.


מחיר: 299 ש"ח
להשיג בחנויות המחשבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully