וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

eBay למבוגרים בלבד

ארז בן ארי

25.3.2007 / 10:23

בחנות האינטרנטית הענקית שבה כולם מוכרים הכל לכולם, יש גם מדור מוצנע עם פריטים שלא כדאי שהילדים יראו

אתר המכירות הפומביות [[eBay]] מציע עושר בלתי נדלה של פריטים מהרגיל ועד המטורף, אבל כאשר חופרים היטב באתר מתברר שיש כמה דברים שפשוט אין שם. אנחנו מדברים בעיקר על...אהממ...דברים לגדולים. נסו לחפש נשק , אלכוהול או מוצרים למבוגרים, ותגלו אפס פריטים, או במקרה הטוב פריט או שניים חסרי קשר כמו חולצה עם הדפס גס. ובכן, למרות שיש כאלה שחושבים שהאינטרנט היא המערב הפרוע, חברת eBay החליטה באופן עקרוני שדברים מסוימים יהיו אסורים במכירה לחלוטין באתר, ודברים אחרים יהיו "מוגבלים". סיגריות ומוצרי טבק, למשל, הינם אסורים בתכלית, וכך גם נשק, אלכוהול, מוצרים שהם חיקוי או זיוף וכדומה. מוצרים למבוגרים, לעומת זאת, מותרים בהחלט, אך יש חשש כבד שצעירים יחפשו באתר אחר פריטים הקשורים לשחקן הכדורגל רונלדו וימצאו, רחמנא ליצלן, את קלטת הסקס של אשתו לשעבר, הדוגמנית הברזילאית דניאלה סיקרלי. מסיבה זו, פריטים למבוגרים מסווגים באתר תחת קטגוריה מיוחדת בשם Mature Audience, שהגישה אליו היא חמקמקה ומעורפלת. למעשה, יש לעבור כל כך הרבה תלאות כדי להגיע לחלק זה של האתר, עד שאפילו מקצוענים בתחום לא תמיד יודעים איפה לחפש. רוצים לדעת עוד???? סוטים!

למרות ההצלחה הכלכלית הגדולה, האתר היה מעורב בהרבה מאוד מחלוקות, החל ממקרה מפורסם של אדם שניסה למכור את כיליתו להשתלה דרך האתר ועד מקרה של מכירה של קלטת סקס שנעשתה בשלוחה ההודית של החברה, למרות שהחוק בהודו אוסר על הפצה של חומר פורנוגרפי. שני המקרים הללו, והרבה אחרים, גרמו לכמות גדולה של פרסום-שלילי ואף הסתבכות עם החוק, ולכן ב-eBay מעדיפים לא לקחת סיכונים וקברו את הפריטים המביכים עמוק-עמוק. כדי להגיע לפריטים אלה בכל זאת, יש לבחור בקטגוריית "Everything Else" בדף הקטגוריות הראשי של האתר, ואז לבחור בתת-קטגוריה Mature Audience. לאחר מכן יש לבצע כניסה למערכת (Login) ולעבור דרך דף ארוך שבו המשתמש מתחייב שהוא מעל גיל 18 והגיע לכאן בכוונה ועוד כל מיני "איומים". אם שרדנו עד כאן, יש עוד דף אחד שבו מודיעה לך המערכת שהצלחת לעבור את כל המשוכות. לחיצה אחת אחרונה, והגענו לגן העדן, ובו 70,000 פריטים מלאים זימה, החל מחתימות של כוכבי פורנו ועד תכשיטים מביכים לחובבי סאדו. רגע...אמרנו שהכל עבר? סליחה. לא. כל המכרזים המוגדרים כ-למבוגרים לא מאפשרים תשלום באמצעות שירות התשלומים המקוון [[PayPal]], ולכן עדיין צריך להתאמץ קצת ולשלם באמצעות כרטיס אשראי ישירות.

אגב, מדור המבוגרים עמוס בימים אלה בפריטים הקשורים לכוכבנית אנה ניקול סמית, שנפטרה/נרצחה לפני שבועות מספר. כרגיל במחוזותינו, אין כמו מוות של כוכב כדי להגביר את המכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully