וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת משחק: Peggle

עידן זיירמן

27.3.2007 / 11:51

מיליוני מכורי Zuma יעידו על כך שמשחק לא צריך להיות מורכב כדי להיות ממכר. בית היוצר של זומה מכה שנית

חברת PopCap Games כבר קנתה לעצמה שם של כבוד בזירת המשחקים הקטנים והממכרים. שמות כמו Bejeweled או Zuma מסוגלים להטיל אימה בליבם של מבוגרים וצעירים כאחד, הנזכרים כיצד עשרות ומאות שעות פשוט נזרקו לטמיון בשעה שהם התמכרו כליל למשחק הקליל.

והנה הגיע לו [[Peggle]] – סם דיגיטלי חדש, היישר מהמזקקה של PopCap, שהצליח להשתלט לחלוטין על שעות הפנאי שלי. אתם מתחילים מול לוח שמלא בלבנים ויתדות בצבע כחול. עשרים וחמשה מתוכם נבחרים באקראי, ונצבעים בצבע כתום. עליכם מוטל לכוון תותח שנמצא בחלק העליון של המסך ולירות איתו כדור לעבר לוח היתדות. מכאן והלאה, הוא יקפץ בין היתדות והלבנים, ידליק כל יתד או אבן שבאים איתו במגע, עד שכוח המשיכה יאמר את דברו והוא יעזוב סופית את הלוח. בשלב הזה, כל היתדות והלבנים שנגעתם בהם יעלמו מהלוח, ואתם תצטרכו לחזור על התהליך. אם תצליחו להסיר את כל היתדות והלבנים הכתומים מהלוח לפני שיגמרו לכם הכדורים – עברתם מסך. אם לא, זה הזמן לסיבוב נוסף.

על פניו, מדובר במשחק די מטופש. מהרגע שהכדור עוזב את התותח שלכם, אין לכם כל אפשרות לשלוט בו. בסך הכל, משחק ב- Peggle מורכב ברובו מצפייה בכדור שמקפץ לו על לוח ללא שליטה. אפילו המיומנות שלכם כמעט לא באה לידי ביטוי כאן. התנועה של הכדור היא כל כך אקראית, למראית עין, עד שגם לאחר שתעברו את כל שלבי המשחק לא תרגישו שהשתפרתם במשהו, ועדיין תתקשו לכוון את הכדור בצורה מדוייקת.

ובכל זאת, Peggle יצליח לגרום לכם להתמכר. אולי זו ההצגה המוצלחת שלו – המוסיקה הילדותית, ההילוך האיטי בכל פעם שאתם מתקרבים לפגוע ביתד האחרון או והעיצוב הצבעוני והעליז שמשתלט על כל המשחק. אולי זה כי הוא מצליח להעניק לכם אשליה של שליטה במתרחש. ואולי זה בגלל שכמו Bejeweled, הוא גורם לכם לחוש סיפוק גדול במיוחד בכל פעם שאתם עושים רצף מאוד מוצלח של פגיעות, גם אם זה יותר עניין של מזל מאשר כשרון.

הנוסחה לחיי נצח

כך או כך, אין ספק באשר לתוצאה הסופית. Peggle מסוגל לגרום למבוגרים וצעירים כאחד לעמוד מול המחשב ולבהות בו כאילו הוא צופן בחובו את הנוסחה לחיי נצח בריאים ומאושרים. זה לא משנה אם הם שולטים במשחק או לא. כאמור, השליטה של השחקן במשחק נמוכה כל כך, עד שזה לא באמת משנה אם אתם אלה שיושבים על העכבר, או שאתם רק אלה שעומדים ומגחכים מאחורי הגב של מי שעושה את זה.

אלה שיתמכרו ליתדות הכחולות/כתומות של Peggle ימצאו בו די והותר תעסוקה. מלבד 55 השלבים, שמציעים לשחקן עשרה כוחות מיוחדים לשימוש בזמן המשחק (מכוח מיוחד שעוזר לשחקן לכוון יותר טוב, ועד לכדור אש שלא מקפץ בין היתדות אלא פשוט משמיד אותם ועובר דרכם), יש בו עוד 75 שלבי "אתגר" מיוחדים. בשלבים האלה השחקן צריך להתמודד עם לוחות שמלאים ביותר יתדות שהוא צריך להסיר, או לוחות שבהם השחקן צריך לעקוף את המחשב בניקוד שהוא מקבל. מלבדם, יש לכם גם אפשרות לשחק במשחק נגד שחקן אנושי אחר, לשמור מהלכים מוצלחים במיוחד ל- Replay עתידי ואז לצפות בהם ולמלמל "וואו, היה לי מזל מטורף". כל הסיפור, כיאה למשחק של PopCap, ישתלט לכם לחלוטין על החיים וימנע מכם לתפקד בצורה תקינה במשך שבוע לפחות.

כן, זה משחק די מטופש. אבל אם לא אכפת לכם, אני חוזר לעוד סיבוב עכשיו.

ציון: 80

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully