וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: מיקרוסופט Zune

דידי חנוך

28.3.2007 / 12:49

לקח זמן, אבל הנגן שמיקרוסופט חשבו שיכבוש את העולם מגיע בהדרגה גם לישראל. סקרנו אותו

מערכת וואלה!

נתחיל כמעט מהסוף: עד שהזון הגיע לישראל ולידי - בגרסה שאינה רשמית של מיקרוסופט ישראל, ללא תרגום של הממשק - הציפיות כבר הספיקו לרדת בהרבה לעומת היכן שהיו כשמיקרוסופט הכריזו על העמדת מתחרה לאייפוד, שיכלול יכולות אלחוטיות. אחרי אינספור ביקורות ומאמרים והשוואות, קשה לומר שקיבלתי את הנגן כשאני חף מידע מוקדם. ובכל זאת, טוב מראה עיניים. אז מה חשבתי על הנגן ששמו ודאי לא התקבל בשמחה על ידי מיקרוסופט ישראל?

ממשק - נגן

תענוג. אין מילה אחרת. זהו ללא ספק היתרון הגדול ביותר של הזון על רוב מתחריו: הממשק שלו יפה ונוח ופונקציונלי. אמנם אין אפשרות לשמוע רשימות ניגון שונות, אבל אפשר להכין רשימה ולשחק איתה בנוחות רבה. המעבר בין סעיפים, באמצעות לחצנים שמתחזים לעיגול הגלילה של האייפוד, הוא נוח ואינטואיטיבי, ואני סבור שכל אחד יוכל להתמצא בו ולהשתמש בו במהירות ובקלות. וחוץ מזה, מדובר בממשק פשוט יפה.

ממשק - מחשב

סיוט. אין מילה אחרת. אני יכול להבין את הצורך של אפל ב-iTunes, תוכנה משלהם שמותאמת במיוחד לאייפוד. אבל למיקרוסופט יש כבר תוכנת מדיה בכל מחשב עם חלונות. מקסימום אפשר היה ליצור תוסף למדיה פלייר. אבל לא. אתם צריכים עוד נגן במחשב שלכם כי מיקרוסופט רוצים אקוסיסטמה של נגן-חנות-תוכנה, ממש כמו אפל. והתוכנה היא למעשה סוג של תאום מדיה פלייר שעושה בדיוק אותו הדבר אבל מחובר לחנות ולנגן שלהם. נאמר הרבה על הסכין שתחבה מיקרוסופט בגבן של היצרניות והחנויות שעבדו איתה על פורמט PlaysForSure, אבל דובר פחות על ההצקה ללקוחות.

מעבר לכך, אין אפשרות נוחה לחבר את הנגן למחשבים מרובים, וכשניסיתי להעביר מדיה מהמחשב בעבודה התבקשתי למחוק את כל המדיה שהעליתי כבר בבית. כיף. וכל ההגנות דואגות גם לכך שהכונן הקשיח של הזון לא יהיה זמין להעברת קבצים. אם זה לא מסתנכרן באמצעות התוכנה שלהם, זה לא עולה לנגן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מבנה ומסך

מדובר במכשיר שקשה להשיג קונצנזוס בנוגע לחזות שלו. כששיחקתי איתו, ניגשו אנשים ואמרו "איזה יפה" ו"איזה מכוער" בתדירות שווה. מדובר בבלוק, אבל בלוק מעוצב. אין ספק שהוא יפה יותר כשהוא עובד - הממשק, כאמור, אטרקטיבי - אבל כשהוא כבוי, אני חשבתי שהוא די מכוער.

המסך הוא בגודל 3 אינץ', קטן מכדי להיחשב ל-PMP (גודל המסך המינימלי לנגן מולטימדיה הוא 3.5 אינץ', ועדיף 4.3), והרזולוציה שלו היא 320x240, זהה למסך הקטן בחצי אינץ' של האייפוד. בסה"כ, וידאו נראה דווקא טוב מאד על המסך הקטן, אבל לא הייתי צופה בו בתכנים של יותר מכמה דקות.

זמן סוללה

זמן הסוללה הרשמי הוא בין 12-14 שעות למוזיקה ובין 3.5-5 לוידאו, בהתאם לשימוש ולהפעלת האלחוט. מעשית, החוויה שלי היתה אימה צרופה שהמכשיר ייכבה בכל רגע. לאחר מספר מועט של שעות שמע, מד הסוללה כבר יורד אל מתחת לחצי וממשיך לעלות ולרדת במה שנראה כמו ניסוי פסיכולוגי בהפחדת חובבי מוזיקה.

האלחוט

ההבטחה הגדולה והאכזבה הגדולה. כשהבטיחו נגן מולטימדיה עם יכולות אלחוטיות, רבים דמיינו את עצמם מורידים ישירות מהרשת או לפחות שולחים קבצים לחברים בנוחות. המציאות המרה טפחה על פניהם. השימוש ביכולות האלחוט של הזון מוגבל במידה קיצונית: רק שליחה של שירים ישירות מנגן לנגן. שירים יעבדו במשך שלושה ימים ואז יפסיקו לנגן. וזה כולל לכל קובץ, כולל הקלטה שלכם שרים למיקרופון. אם זה עבר מזון לזון, הרי שזה מוגן במגננות שתוכנו על ידי מיטב הפרנואידים.

לסיכום

היתרונות של Zune על האייפוד: הממשק שלו יפה יותר. המסך שלו גדול יותר. החסרונות: הממשק יפה, אבל עדיין פחות גאוני מזה של אפל. המסך גדול יותר, אבל עקב הרזולוציה הזהה הוא איכותי פחות. זמן הסוללה טוב פחות, ולרובנו כבר יש iTunes במחשב כי הוא מצורף ל-Quicktime הנפוץ מאד.

בסופו של דבר, שני הדברים הטובים ביותר ב-Zune הם שעצם קיומו יגרום לאפל ולכל שאר המתחרים להשתדל יותר והעובדה שניסיון העבר מלמד שמיקרוסופט היא חברה עקשנית. הזון הבא יהיה טוב יותר.

נתונים

כונן קשיח: 30 גיגה
שמע: AAC, MP3, WMA. רדיו FM
וידאו: WMV, H.264
תאימות מחשב: חלונות XP SP2, חלונות ויסטה
מחיר בארץ: כ-1400 ש"ח בייבוא לא רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully