וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Flickr עשו שריר

חשבון הפליקר של העיתונאי מורן שריר נמחק. למה זה קרה ומה זה אומר עבור משתמשי פליקר אחרים?

מאז המצאת הסורקים והמצלמות הדיגיטליות, אנחנו מאוד אוהבים לשמור תמונות באתרים על גבי רשת האינטרנט. מה הפלא, כשהרשת היא כלל עולמית, נגישה מאוד ומאפשרת לקטלג את התמונות ולשתף אותן עם גולשים אחרים. תמונות בה גם לא מתכלות, ולא נעלמות. או שמא הן?

אחת מאתרי שיתוף הקבצים הפופולריים בעולם – Flickr השייך לחברת יאהו, הפך למאגר ענקי של תמונות גולשים. ביניהם היה גם מורן שריר, עיתונאי ישראלי. חלק מהתמונות אותן אחסן בדף פליקר שלו אמנם לא היוו חומר שמתאים לכולם, אבל שריר בטוח בכך שלא היה בהן משהו פלילי או אפילו בלתי-מוסרי.

במשך כל הפסקה הקודמת הטיתי פעלים בזמן עבר, והסיבה לכך היא שלפני כמה ימים קם מורן שריר וגילה שחשבון הפליקר שלו נעלם כלא היה. אתו, כמובן, נעלמו גם כל התמונות אותן בחר לאחסן בשרתי החברה. כשפנה גיבור סיפורנו אל פליקר, נאמר לו כי חשבונו נסגר עקב הפרה של תנאי השימוש. ככה, בלי שום אזהרה או פניה, מחקו לו את הפליקר.

חייבים לציין כי בתנאי השימוש של פליקר נאמר במפורש כי הנהלת האתר רשאית לסגור כל חשבון בכל עת, בלי לדבר עם המשתמש. וזה בדיוק המסר שלנו – אל תסמכו רק על Flickr, או על אתרי אחסון תמונות אחרים. מבדיקה שערכנו עולה כי גם המתחרה הגדול של פליקר – ה-Picasa של גוגל שומר לעצמו את הזכות למחוק כל חשבון עקב כל סיבה שבעולם.

כששאלנו את מורן שריר מה קרה שם, הסתבר שלדעתו עומד מאחורי המחיקה של החשבון שלו דיווח של מישהו הפועל נגדו אישית, "יש הרבה אנשים שסימנו אותי כמטרה והחליטו להפיל אותי ויהי מה כי הם לא אוהבים דברים שאני כותב בכל מיני מקומות." אמר שריר, ולא חסך את שבטו גם מהאתר עצמו, אשר מיהר למחוק את החשבון, באומרו "המדיניות החדשה של פליקר מאפשרת לאנשים כאלה להתנכל אלי ולמי שהם רוצים. למזלי יש לי מספיק במות להתבטא בהן, בין השאר גם בתקשורת הארצית אז לא נורא, אף אחד לא יסתום לי את הפה. מבחינתי בעיקר חבל שאתר שהיה פעם קול נהיה נורא מבאס אבל זה טיבם של תאגידים גדולים".

אז מה עושים?

קודם כל, אל תתנו לחברות אחסון סיבה למחוק את החשבון שלכם. אל תעלו תמונות שמפרות זכויות יוצרים או את חוקי המדינה. בנוסף, מרבית האתרים לא יאפשרו לכם להעלות תמונות בעלות אופי מיני מפורש ופורנוגרפיה, ואם כן אז יחייבו לסמן את התוכן בהתאם.

שנית, כפי שכבר אמרתי, גיבוי! על הכונן הקשיח, על דיסקים, על לוחות אבן, זה לא משנה, כל עוד החומרים שלכם לא נמצאים במקום אחד.

אם כבר קרה מקרה וגם לכם מחקו חומר, תמיד אפשר לנסות ולברר עם החברה מה היתה הסיבה למחיקה. רוב הסיכויים הם שלא תקבלו תשובה מספקת, אבל תמיד אפשר לנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully