וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום תמורת תוכן סלולרי

איילה צורף

29.3.2007 / 9:25

בחברת סלקום חושבים שבמקום לשלם לחברות הסלולר נוכל לצפות בפרסומות. המתחרים חלוקים בדעותיהם

האם חברות הסלולר הישראליות יחלו בקרוב לשבץ פרסומות על המסך הקטן במקום לגבות מהלקוח תשלום על תוכן? אתמול הודיעה סלקום על ניסוי ראשון בתחום. במהלך הפסח תאפשר החברה ללקוחותיה להוריד משחקים בנייד, ובמקום לשלם 12.9 שקל על כל משחק, יצפו הלקוחות בפרסומות של חברות מסחריות בהן נוקיה, תנובה, ארומה, סמסונג, מקדונלד'ס, אדידס ועוד.

עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום, אמר: "מדובר בבאנרים שיופיעו על המסך בזמן הורדת המשחק ובין שלבי המשחק". לדבריו, במידה שהפיילוט יהפוך למודל קבוע, יתבקשו המפרסמים לשלם לסלקום כמה עשרות אלפי שקלים עבור שילוב המותג שלהם במשחק. "בימי חג הפסח בני נוער נמצאים בחופש, ולכן יש עלייה משמעותית במספר ההורדות של משחקים. המטרה היא ליצור מאגר תכנים סלולריים מגוונים, בחינם, בהם משחקים, תכני וידאו ועוד, שימומנו על ידי פרסומות", אומר כהן.

אך גם הפרסומות האלה אינן פוטרות את הלקוח מתשלום לחברת הסלולר, שישלם על זמן האוויר בעת הורדת המשחק או הסרטון, בהתאם לחבילת הגלישה אליה הוא משויך. בניית הקמפיינים הסלולריים של החברות השונות התבצעה בשיתוף פעולה עם משרדי הפרסום האינטראקטיווים שלהן: מקאן דיגיטל, TBWA דיגיטל ונקסט אין.

סלקום אינה הראשונה לבצע ניסוי שכזה. לדברי איריס בק, סמנכ"לית השיווק של פרטנר, "לפני כשנה עשינו ניסוי דומה. גם כעת אנחנו עוסקים בשאלה מהו המודל הכלכלי הנכון במסגרתו נוכל לתת שירות ללא תשלום, בתמורה לצפייה בפרסומות". אחת הבעיות העיקריות של חברות הסלולר היא שהן אינן ערוכות לנהל מערכות יחסים מסחריים עם מפרסמים. חברות הסלולר, בניגוד לזכייניות הטלוויזיה או עיתונים, אינן מנוסות במכירת זמן אוויר לפרסום.

לדברי ניר שטרן, משנה למנכ"ל פלאפון לשיווק: "כיום אנחנו לא מוכרים פרסום, אבל במידה שנחליט ליישם מודל של תכנים תמורת פרסומות, נדע לעסוק גם במכירת זמן אוויר. יש את האפשרות שחברת הסלולר עצמה תשווק את זמן האוויר, ויש מודל ששותף חיצוני יעסוק בשיווקו". שטרן אינו מאמין כי פרסום בסלולר יתפתח בתקופה הקרובה: "כרגע המודלים האלו אינם מיושמים בשטח. אני חושב שפרסומות בסלולר זה תחום שיכול להצליח, אבל השוק עוד לא בשל. גם המפרסמים עוד לא מבינים את הפוטנציאל שבזה, וגם חברות הסלולר עוד לא ערוכות לתפעל את זה. יש עוד הרבה עבודה עד שזה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully