וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Supreme Commander

דניס שב משדה הקרב לדווח על חוויותיו. הוא לא שב לזמן רב, כי הוא ממהר לחזור לקרב ממש עכשיו

כמעט ועשור עבר מאז הגעתו של אחד ממשחקי האסטרטגיה המרהיבים ביותר של שנות ה-90 – Total Annihilation. היה בו, ב-TA, משהו מאוד גס, פשטני כמעט, אך עם זאת מרהיב. הדאגה התמידית למשאבים הוקרבה למען משחקיות קרבית ענפה עם מאות יחידות.

האיש האחראי על Total Annihilation היה כריס טיילור, אשר הספיק מאז להוציא שני משחקי תפקידים מסדרת דאנג'ן סיג', וב-2005 הודיע שהוא עובד על משחק האסטרטגיה-בזמן-אמת הראשון שלו אחרי TA ששמו הוא Supreme Commander (מפקד עליון), והמשחק הזה יהווה את מושא ביקורתנו היום.

נתחיל מהעלילה שלו: בלה, בלה, בלה. זהו, מספיק, באמת שלא צריך להתעכב על אופרת סבון בין-גלקטית קלישאתית אשר מביאה לקונפליקט עקוב מדם בין שלושה פלגים אשר גם הם אינם שיא היצירתיות. המשאבים האמיתיים ב-SupCom הושקעו במשחק עצמו, וכל מה שסביבו מהווה רק תפאורת תאטרון זולה בשביל רקדן בלט עילאי.

הסופרלטיב המוזר אותו הרעפתי על הכותר בסוף הפסקה הקודמת לא סתמי, המשחקיות שלו באמת דומה לבלט. גם כאן, כמו במשחק האסטרטגיה הקודם של טיילור, לא צריך לדאוג יותר מדי למשאבים. יש רק שני סוגים מהם – חומר ואנרגיה, והשגתם מסתכמת בבניית מפעלי ייצור ושדרוגם, כשכל מפעל מוסיף עוד כמה יחידות אנרגיה\חומר בשניה. הדגש הוא על הקרב, ובשביל להפוך אותו לכמה שיותר מעניין ומרתק דאגו אנשי Gas Powered Games לכמה דברים עיקריים.

כלי מלחמה

הדבר הראשון הוא היחידות. היחידה הראשית שלכם היא רובוט אנושי ענקי אשר מתפקד בתור אב בית של הבסיס. הוא יכול לבנות חלק מהמבנים, לעזור להגן בעזרת נשק מובנה ולעזור לאנשים הקטנים. מעבר לכך, עדיף שלא תשימו אותו בחזית הקרב, כי השמדתו תגרום להפסד אוטומטי שמלווה בפיצוץ גרעיני קטן וחמוד.

יחידות משנה, אשר תלחמנה ותמותנה למענכם יש הרבה. החל מרובוטי בניה, דרך טנקים ומשגרי נ"מ ניידים, וכלה בסוגים שונים של מטוסים וספינות, לכולם יש כאן יתרונות ברורים על חלק מיחידות האויב וחסרונות מהותיים על חלק אחר. מסוק תקיפה אחד, למשל, יכול להשמיד יחידה שלמה של טנקים כל עוד אין ביניהם שום יחידת נ"מ.

היחידה המועילה ביותר היא יחידת הבנייה. צוותו כמה מהן ביחד, ותוכלו לא רק לבנות מפעל לייצור מטוסים מהר יותר, אלא גם לעזור לו לבנות את כלי התעופה עצמם בפחות זמן. כל תהליך בניה יוסיף לכמות האנרגיה המתבזבזת ואם המאגרים שלכם יתייבשו יוגבל על ידי מהירות הייצור של המשאב הרלוונטי. שדרוג יחידות הבניה לשלב 2 ולשלב 3 לא רק יאפשר לבנות בניינים משוכללים יותר, אלא גם יקצר את זמן הבנייה, כמובן שתוך שימוש ביותר חומר ואנרגיה.

מעבר ליחידות הרגילות, יש לכל אחד מ-3 הפלגים במשחק גם מספר יחידות "נסיוניות", כמו טילים גרעיניים, רובוטים עצומים בגודלם ויחידה ארטילרית עם טווח בלתי מוגבל. היחידה הארטילרית המדוברת, מצריכה בניה של כ-40 דקות אם אתם משתמשים במספר רובוטי בניה, מה שמביא אותנו לשני היתרונות הגדולים הנוספים של Supreme Commander על משחקי אסטרטגיה אחרים – גודל וזמן.

יותר גדול

הגודל, רבותי, כן קובע. המפות של SupCom מהריבות בגודלן ומאפשרות קרבות אפיים במספר חזיתות בו זמנית. ממשק המשתמש של המשחק לוקח את זה בחשבון ומאפשר לכם לשנות את קנה המידה של מה שאתם רואים מהתמקדות על יחידה אחת ועד למפה אסטרטגית עם אייקונים של יחידות בתנועה פשוטה של גלגלת העכבר. תוכלו גם לפצל את המסך לשתיים (או להשתמש בשני מסכים אם יש לכם מפרט מגניב) בשביל לראות שתי חזיתות בו זמנית.

באשר לזמן, חייבים לציין שזהו משחק איטי מאוד. אין כאן סיפוק מיידי, בניית ציים אורכת זמן והשמדת האוייב צריכה להיות מתוכננת היטב, כשאתם מבלים בתכנון והזזת כוחות הרבה יותר זמן מאשר בקרב עצמו.

בגלל ש-Supreme Commander מעודדת התנהלות איטית, זהירה ומתוכננת, התחושה של ניצחון אחרי קרב של 4 שעות של מתח תמידי ומורט עצבים היא מהחזקות שחוויתי במשחקי אסטרטגיה מאז ומעולם. זהו, אחרי הכל, היתרון הגדול ביותר של הכותר הזה על מאות משחקי אסטרטגיה-בזמן-אמת אחרים שיצאו בעשור שעבר מאז Total Annihilation, והדבר היחיד שיכול לקלקל אותה הוא המערכה לשחקן יחיד, בגלל שאם תצליחו להנות מהמשחק, תוכלו גם להבין שהמחשב כאן הוא לא יריב ראוי.

זו, כאמור, ההסתייגות הגדולה ביותר שלי מקניית SupCom, אני לא בטוח כמה תוכלו ליהנות ממנו אם תוותרו על קרבות רשת נגד אנשים אחרים. אם, לעומת זאת, משחקי רשת לא מפחידים אתכם, יתפוס המשחק הזה מקום כבוד הן בכונן המחשב שלכם והן על מדף המשחקים, כשבו זמנית הוא הופך למטרד נוראי בשביל כל שאר בני הבית אשר רוצים מכם או מהמחשב משהו. ההתמכרות ל-Supreme Commander נפלאה היא, ונוראית בו זמנית.

הטוב: הגודל, העומק, התחושה.
הרע: מערכה לשחקן יחיד, מקרר ריק וחדר מטונף, עיניים אדומות לרווחה.

דרישות מערכת

מינימום
מעבד 1.8 GHz, זיכרון 512 מגה, כרטיס מסך 128 מגה שתומך ב- Vertex Shader/Pixel Shader 2.0, 8 גיגה פנויים בכונן הקשיח, חיבור לרשת

מומלץ
מעבד 3.0 GHz, זיכרון 1 גיגה, כרטיס מסך Nvidia 6800, ATI X800 XL, ATI X1300 או טוב יותר. 10 גיגה פנויים בכונן הקשיח. אינטרנט מהיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully