וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקבץ חידושים

ארז בן ארי

1.4.2007 / 3:19

ארז בן ארי סוקר מגוון גאדג'טים חדשניים שהוצגו לאחרונה. לא תאמינו מה אנשים ממציאים כיום

בתערוכת Seabit המוקדשת לגאדג'טים וטכנולוגיה הוצגו לאחרונה כמה גאדג'טים חדשים ויוצאי דופן. הנה סקירה של הטובים והשימושיים ביותר.

לא צריך טובות

לאלה מאיתנו שמכירים את הדיכאון שנוחת עלינו כאשר נגמר המצבר ברכב, וצריך לעמוד באמצע הכביש ולבקש טובות מזרים, יבוא מתקן זה כמתנה משמיים. באמצעות Jumpstart USB אפשר להתניע את הרכב בעזרת כל מחשב נייד – פשוט מחברים את הכבל לאחת מיציאות ה – USB ואת הצבתות בקצה למגעים של המצבר, ומפעילים תוכנה מיוחדת המצורפת לכבל, והבעיה נגמרה. החברה מציעה גם תוכנה נוספת המאפשרת לבצע את הפעולה מרחוק, דרך האינטרנט, עבור אלה שאינם מסתדרים היטב עם מכונאות רכב.

פחות ספגטי

אחוריו של מחשב ממוצע נראים כמו צלחת ספגטי, ללא רוטב, ולכן כל מכשיר שמאפשר לנו לצמצם קצת את סבך הכבלים הוא ברכה. האלפסק האלחוטי הזה חוסך לפחות כמה כבלים. פשוט מעמידים אותו במרחק של עד 185 מטר מהמחשב, והוא מסוגל לספק חשמל לפרקי זמן של עד 48 שעות במקרה של הפסקת חשמל.

לא צריך לסתום את האף

לכולנו זה קורה לפעמים – אנחנו ניגשים אל הפח, ומסתבר שהוא עולה על גדותיו דווקא ברגע שבו יש לנו איזה חיתול עמוס לזרוק. הפח ClearView של חברת Visionairiez פותר את הבעיה בצורה אלגנטית. המכסה של הפח הוא למעשה מסך LCD דק המציג את תוכנו של הפח בעזרת מצלמה פנימית, כך שאפשר לראות בכל רגע כמה מקום נשאר. בנוסף, אם יש בבית רשת אלחוטית, ניתן לתכנת את הפח לשלוח התראה יומית באימייל ובה התאריך הצפוי שבו יתמלא הפח.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM

ריקוד הגילוח

כיום, בעזרת הטלפונים שבהם משולבים נגני mp3, ניתן לשמוע מוסיקה בכל מקום...כמעט. חדר האמבטיה צופן סכנות גדולות עבור מכשיר אלקטרוני כמו טלפון סלולרי ולכן סכין הגילוח Mach MP3 של חברת ז'יק הוא פתרון נפלא. לראשונה בהיסטריה, נגן MP3 סטריאופוני המשולב בסכין גילוח מקצועי בעל 9 להבים. אמנם המכשיר מכיל רק 8 מגה זיכרון, המספיקים לשני שירים בלבד, אך ממילא הגילוח לא לוקח יותר מכמה דקות.

אומנות במיטבה

יצרני המצלמות הדיגיטליות משקיעות הרבה כסף בלשכנע אותנו לקנות מצלמות גדולות יותר, עם חיישני 8 או 10 מגה-פיקסל, ואף יותר, אך במרדף אחר השכלולים אנו נוטים לשכוח שצילום הוא קודם כל אומנות. הצייר מלביץ' קסימיר, למשל, אחראי לכמה מהיצירות המפורסמות ביותר בזרם המינימליזם, אך הוא לא נצטרך לעשרות מגה פיקסלים בשביל להפיק אומנות מעולה. עבור אלו שמבינים את חשיבותה של האומנות המינימליסטית פיתחה חברת Kodag את המצלמה מדגם OneInAll, בעלת חיישן של 1 פיקסל. המצלמה אינה כוללת מסך או זום, וכך חוסכת מהצלם את הצורך להתעסק בשטויות ולבזבז זמן על דקויות טכניות. המצלמה מפיקה תמונות של פיקסל בודד שאותן ניתן להגדיל ללא הגבלה.

עבודה מדויקת

יש כאלה החושבים שנגרות אינו מקצוע הי-טקי במיוחד. הפטיש של חברת וויט-אנד-דקל נועד לתקן את הרושם המגוחך הזה. הפטיש כולל מצלמה דיגיטלית משולבת בראשו, המאפשרת לעקוב במדויק אחרי תנועת הפטיש מרחוק, מבלי לסכן את האצבעות. לאחר התקנת תוכנת הכיול המצורפת למכשיר, ניתן לקבל גם קריאת מהירות ו-וקטור התנועה של הפטיש בזמן המכה, וכך להגיע לדיוק מקסימלי במכה. החיסרון: חובה רשת אלחוטית מהירה כדי לצפות בתנועת הפטיש בזמן אמת.

איפה אני?

מכשירי GPS הם דבר נפוץ בימינו, וכבר אינם יקרים במיוחד, אך יש רבים שמרגישים שהמכשיר מעצבן. הקול המונוטוני שנותן הוראות מבלבלות ("בעוד 12 קילומטרים, השאר בנתיב השמאלי...") פשוט עולה על העצבים, לפעמים. המכשיר החדש מתוצרת חברת R-Seem הוא הראשון שאינו מעצבן כלל. למעשה, המכשיר לא אומר לך כיצד לנסוע, כי כולנו יודעים להתמצא בעיר. תפקידו של המכשיר הוא להזהיר אותך כי אתה נוסע לאט מדי, או להזכיר לך להגביר את הווליום של המוסיקה ברדיו.

ארז בן ארי, מערכת וואלה! erez_ben_ari@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully