וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Samsung E250

דידי חנוך

1.4.2007 / 14:22

המומים, מופתעים, עם לסת שמוטה וכוכבים בעיניים. E250 הוא טלפון של סמסונג עם ממשק טוב

כאשר ריצ'רד ניקסון הפסיד בבחירות למשרת מושל קליפורניה, מספר שנים לפני שנבחר לנשיא, אמר לעיתונות העוינת את הציטוט הבלתי נשכח: "מעכשיו לא יהיה לכם דיק ניקסון לבעוט בו". לאחר הרושם החיובי שעשו מכשירי סמסונג בתערוכת 3GSM, ולאחר בדיקת E250 שלהם, אני מתחיל לחשוש שכבר לא אוכל לבעוט בתאגיד הקוריאני העצום. כי E250 הוא טלפון ממש מוצלח. למעשה, הוא אולי הטלפון המוצלח ביותר בסלקום שאינו דור שלישי. איך הגעתי למסקנה הזאת? הבה נעבור סעיף אחר סעיף.

ממשק

פתחתי בממשק מכיוון שזאת ההפתעה הגדולה ביותר ב-E250. יצא לי לראות את הממשקים החדשים של סמסונג והם נראו בהחלט יפים, אבל אני נאלץ להודות שלא האמנתי שממשק של סמסונג יכול להיות גם מוצלח ונוח. אחרי הכל, אני אבי הבדיחה "למה סמסונג טובים כל כך במעבדים של סמארטפונים? כי למעבדים אין ממשק".

אבל ככל שקשה לשנות דיעה ארוכת שנים על היבט מסוים מתוצרתה של חברה, את האמת צריך לומר. לא רק שהממשק של E250 הוא יפה, לא רק שהוא לא גרוע: הוא ממש טוב. הוא חכם. הוא נוח. הוא אינטואיטיבי. לדוגמה, כשאתם מתחילים להקיש מספר, מופיעים ארבעה אייקונים בתחתית המסך. כל אחד מהם מייצג פעולה שאתם עשויים לעשות עם מספרים שאינה חיוג. חץ למעלה לאחר הקשת המספר יביא אתכם לשעון המעורר, כשמספר בן ארבע שעות יוכנס אוטומטית כשעה להתראה. ואותו העיקרון עובד עם המחשבון והיומן. פשוט, אינטואיטיבי, נוח.

התלונה האחת המשמעותית שיש לי בנוגע לממשק נוגעת לשיטת התפריטים הלא מאד נוחה בתוך הקטגוריות השונות בממשק. זאת שיטה שאני מניח שניתן להתרגל אליה, אבל שנסמכת קצת יותר מדי על היכרות עם התפריטים השונים ותכניהם.

ניתן לקוות שהממשק, שעובד כל כך טוב במכשיר הפשוט הזה, מיתרגם בצורה מוצלחת גם למכשירים המתקדמים יותר של החברה.

מבנה

E259 הוא סליידר דק, וככזה יש סכנה אוטומטית שירגיש כמו צעצוע שביר. אבל המבנה המתכתי שלו די מרגיע את החששות האלה. המכשיר מצוייד במסך גדול באיכות סבירה. המכשירים של סמסונג משתפרים בהדרגה בתחום הזה בשנים האחרונות, כך שזאת לא היתה הפתעה כמו השיפור בממשק.

גלישה

מי שרוצה לגלוש ברשת בסלולר, מומלץ לו לרכוש מכשיר דור שלישי. הפורטל הסלולרי עובד בדפדפן בסדר גמור, אבל גלישה לאתרים היא חווייה די מתסכלת ואיטית. יש לציין שהחוויה עדיין טובה יותר מאשר גלישה סלולרית במכשירי דור שלישי של מוטורולה, אבל על הדפדפן של מוטורולה נכתב כבר די והותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מצלמה

ל-E250 מצלמת VGA שאיכותה לא מתקרבת לזו של המצלמות הטובות יותר בסלולרים כיום. אבל היא מאד מהירה ונוחה לשימוש, ותשמש באופן סביר במקרי חירום. המצלמה כוללת יכולות וידאו, וגם אלה מצטיינות יותר במהירות ונוחות פעולה מאשר באיכות תמונה.

מולטימדיה

E250 מצויד ביכולות מולטימדיה יפות מאד יחסית להיותו מכשיר די בסיסי. טוב לראות שרדיו ונגן mp3 הופכים למאפיינים בסיסיים במכשירים כיום, ובצירוף כרטיס זיכרון סביר המכשיר יכול לשמש תחליף סביר פלוס לנגן mp3 זול.

הערך המוסף של המכשיר מבחינת מולטימדיה הוא בתמיכה באוזניות בלוטות סטריאופוניות A2DP, שמאפשרות האזנה אלחוטית באיכות סבירה פלוס. בדקנו את המכשיר עם אוזניות בלוטות סטריאופוניות של Jabra (עליהן תתפרסם ביקורת בנפרד בהמשך) והחוויה היתה חיובית בסה"כ.

סיכום

לעומת המכשירים הטובים ביותר והיקרים ביותר שנמצאים בשוק כיום, E250 הוא מכשיר פשוט ומועט יכולות. אבל יחסית למחירו ולמיצוב שלו בשוק, מדובר במכשיר טוב מאד

במחיר 932 ש"ח, או 27.9 ש"ח לחודש (10 ש"ח החזר למדברים מעל 199 ש"ח לחודש) ברשת סלקום - המשווקת היחידה שלו בארץ כרגע - מדובר במכשיר זול יחסית, שמספק תמורה יפה מאד לכסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully