וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

פוליטיקאים מניו יורק בוכים על GTA (מראש), PS3 עולה כסף גם כשהוא עוזר למדענים, מעריצי ביושוק אספנים

בעוד מספר שעות ישבו המוני בית ישראל סביב שולחן, יקראו את ההגדה, יאכלו אוכל עליו עמלו במשך ימים וינסה לשכוח למשך שבוע שלחם, עם כל הכבוד למצות, יותר טעים. הייתי שמח להגיד ש'ששחקן ספסל' השבוע יהיה אלגוריה לסיפור יציאת מצריים, אך אתם יודעים איך זה עם גויים – לא תמיד מתאימים את החדשות שלהם למועדי ישראל. אז צריך לאלתר. הקשר בין המכות המצוינות לבין הידיעות כמעט ולא קיים, אבל היי, למה שזה יעצור אותי?

דם (GTA), כינים (פוליטיקאים), שחין (אלרגיה למשחקים אלימים), ערוב (התקפות טרף) וחושך (תודעתי)

בשישי שעבר הושק בקול תרועה רמה הסרטון הראשון מתוך המשחק GTA IV, אשר עתיד להגיע לקונסולות האקס-בוקס 360 והפלייסטיישן 3 בנובמבר השנה. גם למחשב הוא כנראה יגיע, אבל מאוחר יותר. למי שעוד לא הספיק בקדימון, נספר כמה דברים מעניינים: הוא מציג פרוטגוניסט ממוצא רוסי, הוא מתרחש ב-Liberty City (המקבילה ה-GTA-ית לניו יורק, בעלת סממנים מאוד דומים כמו פסל החירות וכיכר הטיימס) והוא נראה ממש טוב.

הפוליטיקאים של ניו יורק זועמים על ההחלטה של רוקסטאר לבסס את המשחק בעיר כה דומה לשלהם, תוך שהם מתעלמים מ-4 כותרים בסדרה שכבר הראו את העיר הדמיונית – GTA1, GTA III, GTA Advance ו-GTA: Liberty City Stories. העיתון New York Daily News אסף מספר ציטוטים משעשעים להפליא הנוגעים לנושה מפיהם של בכירי העיר:

"למקם משחק מסדרת Grand Theft Auto בבטוחה שבין הערים הגדולות בארה"ב זה כמו למקם כותר של 'היילו' בדיסנילנד" – פיטר וולון, חבר המועצה העירונית ויו"ר הועדה לשלום התושבים של ניו יורק.

"להציג את האלימות באור נוצץ במשחקים כאלה זה נתעב, ולא משנה אם הסביבה תלושה מהמציאות או לא." – ריימונד קלי, מפכ"ל משטרת ניו יורק.

"ראש העיר לא תומך באף משחק וידאו בו מקבלים נקודות על פציעה או רצח של שוטרים" – ג'ייסון פוסט, דובר ראש העיר של ניו יורק.

"בכותרים קודמים השחקנים התקדמו במשחק על ידי רציחת שוטרים, מכירת פורנוגרפיה לילדים ורצח זונות" – איוון פריירה, מייקל סול ואליסון גנדר, כותבי המאמר בניו יורק דיילי ניוז.

כאנטיתיזה לציטוטים האוויליים הללו, אני רוצה לצטט את המונולוג הקצרצר שהופיע בקדימון המשחק עצמו: "החיים מסובכים. הרגתי אנשים, הברחתי אנשים, מכרתי אנשים. אולי כאן הדברים יהיו שונים" – גיבורו העלום של GTA IV.

צפרדע וברד (קשורים למים, ב'Bioshock' יש הרבה מים)

האתר PetitionOnline, בו כל אחד יכול ליצור עצומה, הוא אחד האתרים הפחות שימושיים אי פעם, פשוט כי עצומות מקוונות אף פעם לא עובדות. אמרתי "אף פעם”? סליחה, התכוונתי ל"כמעט אף פעם". קהילת אתר המעריצים החצי-רשמי של המשחק החדש והמגניב 'Bioshock' התרעמה על כך שלא הוכרזה גרסת אספנים לכותר, העתיד לצאת בקיץ הקרוב.

חברי הקהילה יצרו עצומה ב-PetitionOnline, מנהלי האתר הביאו אותה לידיעת אנשי 2K Games – מפיצת המשחק, וקיבלו תשובה מעניינת מאוד. נאמר להם שאם מספר החתימות בעצומה יהיה גבוה יותר מ-5,000, המהדורה המוגבלת תקרום עור וגידים. נכון לעכשיו, מספר החתימות הוא 18,990, ובאתר של הקהילה כבר מבקשים מאנשים להצביע על הפריט אותו הם הכי רוצים לראות בגרסת האספנים. הפעם, מי שמצביע – כנראה באמת משפיע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

דבר ובכורות, גרסאת הפוך-על-הפוך (מחיר הרצת Folding@Home)

כפי שכבר כתבתי כאן, אחד הדברים המגניבים יותר אותם עשתה חברת סוני עם הפלייסטיישן 3, הוא שיתוף פעולה עם הפרויקט Folding@Home, המשתמש באלפי מחשבים ביתיים בשביל סימולציות של קיפול חלבונים – תהליך שיכול למדענים לעזור למצוא תרופה למחלות הנחשבות, נכון להיום, לחשוכות מרפא.

אז כמה יעלה לכם להפעיל את הפלייסטיישן 3 במשך חודש שלם כדי שהתוכנה תוכל לעבוד? על פי אתר הפרוייקט תצרוכת החשמל של ה-PS3 בזמן הרצת התוכנה היא כ-200 ווט בשעה. המחיר של קילווט\שעה בישראל הוא 48.12אג. חלקו ב-5, תכפלו ב-24 שעות וב-30 ימים, ותקבלו שהתרומה שלכם לאנושות בכל חודש תהווה 69 שקלים ו-29 אגורות. אבל היי, אחרי זה לא תרגישו אשמים כשתגידו למתרימים בעבודה שתרמתם בבית.

ארבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully