וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-SMS נחת עם שחר

עוד חג עתיר מסרונים התאפיין בהודעות SMS שהגיעו באיחור של שעות או לא הגיעו בכלל. עד מתי?

הו, חג אביב. פרחים בכל מקום, רוח אביבית נעימה מהים, עננים בצורת בובות פרוותיות בשמיים והאוויר מלא בצלילים של מכשירים סלולריים אשר קיבלו פתאום עוד הודעת SMS של חג שמח. כל זה היה יכול להיות פסטורלי ונחמד, אילולא העובדה שהמסרונים הגיעו בארבע וחצי לפנות בוקר!

בכל חג נשלחות המון הודעות SMS בין האנשים במדינה. בחגים הגדולים ביותר כמעט תמיד משתבש משהו, והמרכזיות אשר אמורות לנתב את המסרונים ליעדם קורסות תחת עומס. אנשים מתחילים לקבל הודעות באיחור של שעות, לפעמים יום שלם, הן ממשיכות לזרום גם בשעות הבלתי-אפשריות של הלילה ולהעיר אותנו אם הסלולרי לא על מצב שקט. להזכירכם, אנחנו מדברים כאן על מה שקורה אחרי ליל סדר, כשהקיבה צריכה להתרכז בכל האוכל ואתם ממש צריכים את המנוחה.

התופעה אותה תיארתי לא ייחודית לפסח 2007, אפשר היה לחזות בה גם לפני שנה, וגם לפני שנתיים. משום מה, חברות הסלולר אף פעם לא צופות את התקלות מראש, אפילו אם הדפוס מוכר, וכל מה שאנחנו מקבלים זה תגובה אפולוגטית לאחר שהעומס הסתיים וגם זה לא תמיד. החברות עצמן מרוויחות לא מעט כסף, גם עם כל העיכובים. כמה כסף בדיוק? מהדוברות של פלאפון נמסר ש"בחברת פלאפון מעריכים כי, במהלך ערב החג נשלחו כ-15 מיליון הודעות SMS ו-MMS, לעומת יום חול בו נשלחות כ-6 מיליון הודעות."

אבל עזבו אתכם מהחג, אותו הדבר בדיוק קורה כשיש משהו קריטי יותר, ובמדינה שלנו, לצערי הרב, לא חסרים פיגועים ומצבי חרום אחרים שגם אחריהם המרכזיות קורסות ואי אפשר לוודא את מיקומם של בני המשפחה והחברים. אחת החוויות הזכורות לי ביותר מימי מלחמת הלבנון השניה היא ה"בילוי" שלי בחניון התת-קרקעי של אוניברסיטת חיפה בזמן נפילת הטילים הראשונה על העיר. מספר עצום של אנשים שמסתובבים ברחבי החניון בחוסר אונים ומנסה באופן נואש לחייג הביתה ולגנים של הילידים, כשכל מה שהם שומעים זה את צליל הניתוק. 8 חודשים עברו מאז, וחברות הסלולר שוב מראות כי הן אינן יכולות להתמודד עם עומס ישראלי טיפוסי.

בפרטנר וסלקום טוענים שהם דווקא כן נערכו מבעוד מועד, ולא נרשמו אצלם עומסים כלל, כך שההודעות שהגיעו באיחור ללקוחותיהם התעכבו בגלל המרכזיות של המתחרים. המציאות נראתה קצת אחרת. רק פלאפון מודה שבאמת היו בעיות: "בשל ריבוי ההודעות שנשלחו בין הרשתות נרשמו עומסים בעיקר בין 16:00 ל-19:00, שעות השיא בערב החג", הם אומרים. מעניין מה יקרה בשנה הבאה, כשמספר הטלפונים הסלולריים יגדל עוד יותר, ומתי ישכילו הספקים להבין שהחג הוא לא תירוץ לשירות גרוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully