וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיליוטינה

עינת חורשי

4.4.2007 / 16:19

SimplyTouch OpticalBar היה רעיון מצוין. מוצר שהופך כל מסך למסך מגע. אבל מהרעיון לביצוע מרחק רב

הפעם על משטח הגיליוטינה נח מוצר חמקמק. סביר שרובכם לא שמעתם עליו, ולא בגלל שהוא גרוע - פשוט משום שהוא נולד בצד הלא נכון של האוקיינוס.

SimplyTouch OpticalBar הוא מוצר מבית החברה הצרפתית H2i Technologies ומטרתו אחת: להפוך את המסך שלכם למסך מגע. הלאה ניווט באמצעות עכבר - מהיום המסך הופך לממשק, ומספיק לגעת בו כדי להריץ תוכנות. אך כמו רוב ההמצאות שמגיעות למדור זה, הבעיה היתה לא ברעיון, אלא בביצוע.

התוסף עצמו התברך בממדים קטנים, ובמחיר סביר: 25 אירו למארז מנופח הכולל גם תוכנה ועוד כמה פיצ'יפקעס (בארה"ב ניתן היה להשיג את הגאדג'ט במחיר של כ-40 דולר). הוא התלבש על חלקו העליון של המסך, שם יצר מעין תפריט משל עצמו, בן 14 אייקונים. "מסך המגע" המהולל היה לא יותר מאזור קטן ומוגדר בתוך המסך, בגודל 4.5x10 סנטימטרים בקירוב.

לפחות בתיאוריה, המכשיר יכול היה לעקוב - באמצעות קרן אינפרה אדומה - אחר מסלולה של האצבע, לזהות איזה אייקון נלחץ ולפתוח את היישום או התיקיה המתאימים, ובצורה זו לפשט את השימוש היומיומי במחשב. כמו כן הבטיחה חברת H2i כי באופן זה יוכלו משתמשים מנוסים ליצור סרגל כלים בהתאמה אישית לצורכיהם: הן מבחינת קיצורי הדרך והן מבחינת האייקונים שעוצבו עבורם - למשל, צרכנים עודדו ליצור לעצמם אייקון "copy" ואייקון "paste" תואם, וכן קיצורי דרך לתיבת האימייל ולאתרי האינטרט החביבים עליהם. וואלה, יופי באמת.

ברוח השיתוף, ניתן גם היה להחליף עיצובי אייקונים אחד עם השני ברשת משותפת. אתם יודעים, כי אלה הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל.

בפועל, ולמרבה הבושה, נדרשה מיומנות רבה וסבלנות אין קץ כדי להצליח לתפעל את "מסך המגע". הלחיצות, ואחריהן פתיחת התפריטים, דרשו זמן. ועוד זמן. ובעיני מי שהורגל בהקלדה מהירה של פקודות או הקלקה נמרצת, ל- OpticalBarנדרש נצח. לרוע המזל, התוכנה שהפעילה את האופטי-בר לא היתה מן המשובחות, ולעיתים היא זיהתה לא נכונה את מיקום הלחיצה, ופתחה יישומים אחרים. גם מהם, אתם יכולים לנחש, נדרש ז-מ-ן א-ר-ו-ך כדי לצאת ולחזור לתפריט הראשי. גם מי שכבר קנה את הגאדג'ט לא רווה ממנו נחת: ספרו כמה יישומים וקיצורי דרך מסודרים על שולחן העבודה שלכם. עכשיו הוסיפו לספירה פקודות נפוצות (כמו "העתק" ו"הדבק" שהוזכרו מוקדם יותר, אתרי אינטרנט שאתם מרבים לבקר וכו'). יופי. עכשיו נסו לבחור רק את 14 הפקודות / היישומים הכי חשובים והכי שמישים. הצלחתם? לא חשבתי ככה.

בשורה התחתונה, הביקורות כולן הסכימו: כבר עדיף לקנות לפטופ וטאבלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully