וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה –GX652 Tekom

ארז בן ארי

5.4.2007 / 2:28

אמצעים לקביעת המקום בו צולמו תמונות הם נושא לוהט. סקרנו מצלמה עם GPS מובנה שעושה את זה

המצלמה מדגם GX652 של חברת Tekom מטיוואן משווקת בישראל על ידי אלודה תחת המותג 4Play, ולמען האמת התקשינו מאוד לאתר את היצרן המקורי של המצלמה – למה חשוב לכם כל כך להסתיר אותו, אלודה? המצלמה מציעה תכונה מיוחדת – זיהוי של מיקום הצילום בעזרת מקלט GPS מיוחד, כך שניתן בכל שלב בעתיד לזהות את הנקודה המדויקת של הצילום, וגם להציג את המיקום על מערכת מפות כדוגמת Google Earth. מלבד זאת, מציעה המצלמה מגוון פיצ'רים שבדרך כלל זמינים במצלמות יקרות בהרבה.

צילום

המצלמה כוללת, כאמור, פיצ'רים מתקדמים למדי – רזולוציה גבוהה של 6 מגה, זום אופטי חזק של X5 ומסך גדול מאוד של 3 אינצ', והערכה כוללת גם 512 מגה זיכרון, סוללת ליתיום נטענת ומקלט GPS. הרעיון של מקלט ה – GPS הוא שהמצלמה משלבת בנתוני EXIF של התמונה את המיקום הגיאוגרפי ברגע הצילום, וכך ניתן בשלב מאוחר יותר לראות בדיוק איפה צולמה התמונה, בדיוק של מטרים בודדים. מדובר בפיצ'ר חביב, אך האם הוא באמת שימושי? אנחנו לא בטוחים.

אחיזה וממשק

המצלמה היא בגודל ממוצע, ובעלת גוף מתכתי סימפטי למדי ומסך ענק הממלא כמעט את כל חלקה האחורי. היא כוללת כיסוי עדשה מובנה וג'ויסטיק ניווט סטנדרטי – הכל בעיצוב מרובע וסטנדרטי למדי. הממשק של המצלמה הוא גרפי, ומרהיב ביופיו – בין היפים ביותר שאי פעם ראינו. קצת הסתבכנו בלצאת ממצב ההגדרות, אך עדיין מדובר בממשק מעולה שהיינו רוצים לראות כמותו גם במצלמות של פירמות מוכרות יותר. מקלט ה – GPS מגיע בנפרד (אם כי בחו"ל קיים דגם של המצלמה שכולל את המקלט כשהוא משולב במצלמה) וצריך לחבר אותו עם כבל מיוחד, מה שהופך את העניין למסורבל למדי. כמובן שקליטת הלווינים עובדת רק ליד החלון או תחת השמיים ולכן זה עוד יותר מגביל את היעילות של המערכת. עוד דבר שהפריע לנו הוא האיטיות של המצלמה – גם זמן ההדלקה הוא ארוך, גם זמן הפוקוס וגם ההמתנה בין תמונה לתמונה. אם סופרים גם את הזמן הדרוש לחיבור והפעלת ה- GPS, אין ספק שזו לא מצלמה לאימפולסיביים.

איכות תמונה

איכות התמונה אינה מהמרשימות ביותר, אך היא סבירה בהחלט עבור מצלמה בלתי מקצועית. גם הזום עושה עבודה טובה, והוא מהיר במיוחד (דבר שעלול להיות חיסרון במקרים מסוימים). מצב המאקרו אכן מסוגל להתמקד במרחק של סנטימטר אחד בלבד מהמצלמה, כמובטח, וזה מעולה, אם כי לוקח לו זמן רב למצוא את המיקוד במצב זה. המצלמה מגיעה עם 32 מגה זיכרון פנימי, וכרטיס של 512 מגה, שמספיקים להרבה תמונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אביזרים ותוספות

המצלמה מגיעה עם כרטיס של 512 מגה, סוללה נטענת וכמובן, מקלט ה – GPS. חסר אמנם נרתיק, אך מדובר בערכה שמאפשרת להתחיל לצלם מיד בלי דאגות והוצאות נוספות. המצלמה כוללת תקליטור עם 3 תוכנות גרפיות שימושיות של חברת Ulead. התוכנות הן פוטו-אקספלורר המאפשר ארגון ועריכה בסיסית של תמונות, וידאו סטודיו המאפשר עריכת סרטים ו-קול 360 המאפשרת בניית פנורמות. למעשה, ערכן של שלושת התוכנות קרוב מאוד למחיר המצלמה כולה, כך שמדובר בהחלט בדיל מצוין. מחיר המצלמה הוא 1000 ש"ח, שהוא מחיר סביר למדי למצלמה ברמה זו.

סיכום

מצלמת ה – GPS שייכת למשפחת המוצרים שאינם בעלי שם מפורסם, ומציעים פיצ'רים לרוב תמורת מחיר נמוך. שום דבר פה לא יפיל אתכם לריצפה, אך מדובר פה בהחלט בחבילה משתלמת שתאפשר לצלם מתחיל לקבל הרבה פיצ'רים במחיר נוח. פונקציית ה – GPS שהיא הנקודת-מכירה העיקרית של המצלמה היא חביבה, אך לדעתנו מדובר בגימיק שאין לו הרבה משמעות, במיוחד עקב הסירבול בהפעלתו. שורה תחתונה: דיל טוב למתחילים בלבד.

מפרט טכני

הפרדה: 6 מגה פיקסל (גודל תמונה: 3072 X 2304 )
זום: X5 אופטי, X8 דיגיטלי.
מסך: 3 אינצ'
סוללות: ליתיום נטענת
זיכרון: SD או MMC
מאקרו: עד 1 סנטימטר.
גודל: 97X55X28 מ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully