וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מדביקים

זעם צרכני בעקבות הדבקת מדבקות Vista Capable על מחשבים שלא מסוגלים להריץ את מערכת ההפעלה

מדבקות באות בגוונים שונים ועם כיתובים שונים. יש כאלה שמשתמשים בהן בשביל לשייך את עצמם לקהילה כלשהי, יש השמים מדבקות בשביל לכסות על סדקים או פגמים באוטו, ויש כאלה ששמים מדבקות "מותאם לחלונות ויסטה" על כל מכשיר חשמלי בשביל למכור אותו. אך כל חטא מתגלה בסופו של דבר, והסוף נראה כמו תביעה ייצוגית.

הרבה מאוד יצרני מחשבים התרגשו כל כך מפוטנציאל המכירות הטמון בהשקת מערכת ההפעלה החדשה מבית מיקרוסופט – 'ויסטה' שמה, עד שהחליטו לשים מדבקות "Vista Capable" (יכול להריץ ויסטה) גם על המחשבים החלשים ביותר שלהם, אשר יכולים להריץ בלי בעיות רק את גרסאת ה-Home Basic של התוכנה, אשר לא כוללת את החידושים הגרפיים המרהיבים של גרסאות התוכנה המתקדמות יותר כגון Home Premium ו-Ultimate.

דיאן קליי ממדינת וושינגטון אשר בארה"ב רכשה אחד מהמחשבים האלה, וכשראתה שהוא לא מתאים לגרסאת ה'ויסטה' שלה החליטה לעשות מעשה ופתחה בתביעה ייצוגית נגד מיקרוסופט על הטעיית צרכנים. הבעיה, לטענתה, היא שמיקרוסופט לא תיארה על המדבקה כראוי לאיזו גרסה מתאים המחשב, ושהמדבקה מטעה את הצרכן על ידי המלה "יכול". בנוסף, יצרה החברה בלבול כששיווקה את ויסטה בעזרת התכונות אותן גרסאת ה-Basic לא יכולה להריץ.

לטענת מיקרוסופט בכתבה בעיתון Seattle Post-Intelligencer, הם דווקא השתדלו להסביר הכל לצרכנים, ואפילו הוציאו מדבקה נוספת האומרת שהמחשב הוא "Vista Premium Ready" – מוכן לגרסאות המתקדמות של ויסטה. מוקדם להגיד כיצד כל העניין ייגמר, אבל כבר עכשיו ברור שלא כל מה שמודבק על המחשב אותו אתם רואים בחנות חקוק בסלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully