וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמר לי ה-Force

ארז בן ארי

6.4.2007 / 4:18

הנה משהו שלא נחשף בפריקוולים של מלחמת הכוכבים: אחיו הלא יוצלח של דארת' ויידר, מנהל משמרת במכולת

למי במשפחה אין כבשה שחורה, שירים אצבע. לפעמים זה איזה בן דוד מוזר שגם בגיל 40 עדיין גר בבית של הוריו, ולפעמים זה איזו אחות קטנה שלא מסוגלת ליצור חיי חברה או למצוא עבודה. במשפחתו של דארת' ויידר, הלורד האפל מסדרת סרטי מלחמת הכוכבים, הכבשה היא שחורה משחור. כולנו יודעים שמלחמת הכוכבים זה רק סרט בדיוני, אבל הדמות האבסורדית שהמציאו מאט סלואן ואהרון יונדה כל כך מזכירה את אותן דמויות שיש לכולנו בעץ המשפחתי איפשהו, שקל לשכוח לרגע שאף מנהל משמרת בסופר לא באמת מסתובב עם חרב ופוקד על אנשים לציית לו או שימותו.

עלילותיו של צ'אד, אחיו הצעיר והלא-יוצלח של דארת', התחילו בצורת סרט קצר שנוצר עבור פסטיבל של סרטים קצרים בשם "ערוץ 101". הפסטיבל הוא אירוע חודשי בעיר לוס אנג'לס, ארה"ב, שבו מוקרנים כעשרה סרטים קצרים באורך של עד 5 דקות. לאחר ההקרנה, הקהל מצביע בעד הסרטונים החביבים עליו, והטובים ביותר זוכים להופיע שוב בפסטיבל הבא.

התוכנית של מאט ואהרון חוסלה לאחר שני פרקים בלבד, אך הזוג העלה את הפרקים שהפיקו לאתר האינטרנט יו-טיוב, שם הם זכו להצלחה אדירה ומיליוני צפיות. ההצלחה הניעה את הצמד ליצור פרקים נוספים, כאשר נכון לרגע זה קיימים שבעה פרקים בסך הכל, כולם פופולאריים במידה דומה. הסדרה עוקבת אחר חייו של צ'אד, מנהל משמרת בסופר מרקט שכונתי. לצ'אד יש כוחות מיוחדים כמו לאחיו, והוא מסתובב בחליפה שחורה זהה ועליו חרב-אור סטנדרטית. לצ'אד יש גם קול באס מרשים (שמבוצע על ידי מאט סלואן) כמו לאחיו, אך למרות נתוני פתיחה מרשימים אלה, בזמן שדארת' הוא מפקד בכיר בצי של הרפובליקה, צ'אד מתקשה להתמודד עם חיי היום יום והקשיים הטיפוסיים בעבודתו של מנהל משמרת, כגון עובדים סרבנים, לקוחות עצבניים וכמובן – המרדף אחר נשים.
בימים אלה עובדים סלואן ויונדה על פרק נוסף, שמיני במספר, שיהיה פרק הסיום של העונה הראשונה, ובהמשך הם מתכננים להפיק עונה נוספת. בינתיים, תורגמה הסדרה לכמה שפות, ביניהן ספרדית, צרפתית, ואפילו עברית. כן, הסדרה תורגמה גם לשפת הקודש (באמצעות כתוביות) וניתנת לצפייה באתר האינטרנט HEEP של חברת סלקום, כאשר הפרק הראשון עלה לאתר לפני ימים אחדים, והאחרים צפויים להגיע בקרוב.

ההומור של הסדרה יהיה מובן יותר לחובבי מדע בדיוני, כמובן, אך בין אם הסדרה מדגדגת לך או לא, מדובר בתופעה אינטרנטית קלאסית. בעזרת אתרי השיתוף כגון יוטיוב, יכולים יוצרים אנונימיים לחלוטין וכמעט חסרי תקציב להפיק יצירת מופת בעלת משיכה כלל-עולמית, ולהגיע לקהל יעד נרחב ללא צורך באולפני הפקה עשירים או מסעי פרסום יקרים. בינתיים, נהנים היוצרים מהפרסום והחלו אפילו למכור מרצ'נדייזינג של צ'אד כגון חולצות, כוסות וכדומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully