וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

לומדות לא עובדות, משחקים אלימים לא גורמים לאלימות, בעיה עם סטוקר ומשחק גלקטיקה תוצרת חובבים

מספר שעות אחרי כתיבת שורות אלה ייגמר חג הפסח וכולנו נוכל לחזור לשגרה. המאפיות תפתחנה עם מלאי חדש של בגטים, חובבי השווארמה יוכלו שוב להזמין מנה בפיתה והמקלדות תתמלאנה בפירורי לחם חדשים. עולם חדש ונפלא, פשוט. הגויים בארצות הניכר, עליהם נדבר היום, הם אכלו לחם גם השבוע, ובין נגיסה לנגיסה הצליחו לספק חומר לכתיבת המדור הזה.

איתמר מורט שערות, גורדי על סף התאבדות

שני מחקרים חדשים הקשורים לעולם המשחקים התפרסמו השבוע ברחבי האינטרנט. האחד קשור לחינוך, ואילו השני לאלימות, כשרק באחד מהם התוצאות באמת מפתיעות.

אם עברתם בפס הייצור של מערכת חינוך מערבית בשני העשורים האחרונים, כנראה שפגשתם בדרככם תוכנות מחשב חינוכיות. אני מדבר לא רק על משחקים, אלא גם על לומדות אינטראקטיביות למיניהן. התעשייה הזאת מגלגלת כ-2 מיליארד דולר בשנה, ואם להאמין למחקר של משרד החינוך האמריקאי – הכסף הזה מתבזבז סתם.

המחקר בדק 15 לומדות של חשבון וקריאה בהן השתמשו 9,424 תלמידים ב-132 בתי ספר, כשהמטרה הייתה לראות אם יש הבדלי ציונים במבחני השוואה בין התלמידים שקיבלו עזרה מהלומדות לבין כאלה שלמדו בלעדיהן. התוצאות הראו כי אין הבדלים משמעותיים בין שתי הקבוצות.

התשובה של התומכים בלומדות הייתה שאפילו אם אין הבדלי הישגים בתחומים שנבדקו, התלמידים שלומדים בעזרת מחשב יוצאים מהכיתה כשהם מוכנים יותר לעולם הטכנולוגי שמחכה להם מחוץ לכותלי בית הספר.

ונעבור למחקר הלא ממש מפתיע, שמגיע מאוניברסיטת סווינבורן אשר במלבורן, ובו נטען כי מרבית הילדים אינם מושפעים ממשחקים אלימים. במהלך המחקר נתנו ל-120 ילדים בני 11 עד 15 לשחק במשך עשרים דקות ב-Quake II, ובחנו את ההתנהגות שלהם לפני ואחרי המשחק. הילדים שלא הפגינו נטיות אלימות לפני שרצחו פיקסלים, נשארו בלתי-פסיכוטיים בעליל גם אחרי הטבח האכזרי. חלק מהילדים שכן נטו לאלימות לפני המשחק אכן הושפעו, אך הילדים ההיפראקטיביים דווקא נרגעו.

הבעיה היא שמחקרים מעולם לא עמדו בדרכם של אנשים בעלי אינטרסים, והלך הרוח בעולם המערבי מושפע מפוליטיקאים שמאוד אוהבים להשליט פחד בלב בוחריהם ואז להבטיח למגר את הסיבות לפחד הזה. משחקי וידאו אלימים הם צורת הבידור החדשה ביותר שזוכה לטיפול הזה, אחרי סרטים אלימים, מוזיקת מטאל ואפילו רוק'נ'רול. הדרך הכי אפקטיבית להתמודדות עם דברים כאלה עד כה הייתה לחכות כמה שנים, עד שדור הגיימרים הנוכחי יגיע לפוליטיקה וימצא אויב ציבורי חדש, אך בינתיים התעשייה כולה עלולה לסבול מהצקות שנגמרות לא רק במלים אלא גם בהפסדים כספיים ניכרים.

לא רק צייד, אולי גם גנב

סיפור מוזר מאוד צץ השבוע, והוא קשור למשחק שביקרתי לפני פחות מיממה – S.T.A.L.K.E.R. הכותר שפותח במשך 6 שנים זכה, אמנם, לשבחים ממני, אבל ברחבי העולם היו רבים שהתאכזבו מהמוצר שקיבלו אחרי שש שנים של המתנה.

כאילו שהאכזבה ההיא לא הייתה מספיקה, עכשיו תצטרך חברת GSC Game World, אשר פיתחה את הכותר, להתמודד עם האשמות בגנבת חומרים ממשחקים מפורסמים כמו דום 3 והאף-לייף 2. כמה ימים אחרי צאת המשחק מצא מישהו דמיון רב בין אפקטים של אור בסטוקר לבין אלה של דום 3. כשהוא מצא את הקבצים שאחראים לאפקטים, גילה שבשני המשחקים השמות של הקבצים זהים ורק הסיומת שונה, אפילו אם האפקטים עצמם שונו קצת. דבר דומה קרה כשמישהו השווה את הטקסטורות של המים בסטוקר לאלה של האף-לייף 2, וגילה לא רק דמיון רב בין התמונות אלא גם שמות קבצים זהים. אם יתבררו ההאשמות כנכונות, ויסתבר ש-GSC לא שילמה על שימוש בחומרים של חברות אחרות, ההשלכות עלולות להיות מאוד חמורות, עד כדי תביעות על סך מיליוני דולרים.

המנכ"ל של id software, החברה שפיתחה את דום 3, אמר לאתר Shacknews כי הוא שמע את הטענות והן מטרידות, אך לא יודע אם באמת קיימים בסטוקר חומרים של id. מ-GSC וחברת THQ המפיצה את המשחק עדיין לא התקבלה שום תגובה רשמית.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

באטלסטאר מגניבטיקה

העונה השלישית של באטלסטאר גלאקטיקה נגמרה בארצות הברית, והעונה הבאה תחל רק ב-2008, אך אין זה אומר כי במשך כמעט שנה לא נוכל לחזור ולבקר את העולם הזה. קבוצה של מעריצי הסדרה הוציאה לאחרונה דמו של משחק קרבות בחלל אותו הם פיתחו על בסיס מנוע של Freespace 2 וסדרת הטלוויזיה הפופולרית. קוראים לפרויקט Beyond The Red Line, ואם טרם ראיתם את העונה השנייה של הסדרה, הדמו הזה עלול לספיילר לכם את מה שקורה בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully