וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: סוני אריקסון Z610i

דידי חנוך

10.4.2007 / 13:52

הסלולרי החדש של סוני אריקסון מאד יפה. באמת. ומאד ורוד. אבל האם הוא מוצלח? בדקנו והגענו למסקנות

סוני אריקסון Z610i הוא מה שמכונה "טלפון אופנה", כלומר מכשיר שקהל היעד העיקרי שלו הוא נשים ושעיקר ההשקעה בתכנון שלו נעשתה בצד הויזואלי. זה לא דבר רע בהכרח, במיוחד כיום כשפערי האיכות בין סוגי הסלולריים השונים מצטמצמים. אבל האם זה טלפון מוצלח? הנה מה שהעלתה הבדיקה שלנו.

עיצוב

העיצוב הוא ללא ספק הדבר הבולט ביותר במכשיר. הדגם שבדקתי היה הדגם הורוד, אך יש גם דגם שחור זהה (וגם דגם תכול, אם כבר מדברים). ורוד או שחור, מדובר במכשיר מאד יפה. הצדפה החיצונית של המכשיר מבריקה ומצוידת בצג OLED שמופעל למספר שניות עם סגירת הצדפה ומציג את השעה ומידע בסיסי נוסף. כשאנשים מתקשרים, הצג החיצוני מציג את השם או מספר הטלפון. נחזור לצג הזה בסוגיית הממשק.

הכיסוי המבריק של המכשיר סובל מאותן הבעיות של כל מכשיר אחר שבדקנו עם כיסוי מבריק: הוא מתלכלך ממש - אבל ממש - בקלות. הבשורה הטובה היא שקל מאד לנקות אותו, אבל זה משהו שתמצאו את עצמכם עושים לעתים קרובות. עם זאת, השורה התחתונה בצד העיצובי היא שזהו מכשיר שזכה לתשומת לב בכל מקום, ולא רק בגלל שזה מכשיר ורוד בידיו של גבר.

גלישה

ועכשיו אנו מגיעים לשלב בביקורת שבו נחזור על מסר חוזר ונשנה, והוא: המכשיר הזה זהה במובנים רבים ל-K610i של סוני אריקסון. לפיכך, גם חוויית הגלישה זהה: דפדפן XHTML מהיר וטוב שעושה עבודה מעולה באתרי WAP ומוגבל יותר באתרי אינטרנט רגילים. כמו ב-K610i, גם כאן מדובר בחווית גלישה טובה מאד למי שצרכי הגלישה שלו מוגבלים יחסית. וגם כאן יש קורא RSS נוח לשימוש שעושה את העבודה.

מצלמה

שוב, יש לנו כאן מצלמה זהה לזו של K610i: מהירה, עם ממשק נוח ויכולות מוגבלות. באוקטובר של שנה שעברה, כשבדקנו את האח מסדרת K, המצלמה הזאת היתה חלק משמעותי מהערך המוסף של המכשיר כמכשיר זול יחסית. באפריל השנה, זה כבר לא המצב. כמעט כל מכשיר דור שלישי ומעלה שיוצא לשוק הישראלי מצויד במצלמת 2 מגפיקסל, וזה כבר לא משהו שמייחד את המכשיר באופן משמעותי. ובכל זאת, זה חלק אינטגרלי של המכשיר שאפקטיבי למי שרוצה לצלם תמונות בחוץ באור יום ופחות אפקטיבי לכל השאר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מולטימדיה

והנה הגענו לסעיף השלישי שמתאפיין בעיקר במילים "כמו ב-K610i". ואכן, כמו במכשיר הקודם יש לטלפון נגן מולטימדיה נוח ואפקטיבי שעושה את העבודה היטב. וכמו במכשיר הקודם אין במכשיר רדיו. כפי שציינתי בביקורת על K610i, היעדרו של רדיו מצערת במיוחד לאור העובדה שהרדיו הכלול ב-K800 של סוני אריקסון הוא מעולה ונוח מאד לשימוש.

ממשק

מבחינת תוכנה, מדובר בממשק זהה לזה של K610i. זה אחד הממשקים הטובים ביותר בשוק הסלולרי העולמי, שני רק לממשק של מכשירי נוקיה. יש כאן בעיה שהבחנתי בה גם ב-W850 של החברה: בשימוש בספר הטלפונים, אין דרך קלה ומהירה להחליף את שפת החיפוש כשמחפשים שם. צריך להחליף את שפת הממשק של המכשיר בתפריט ההגדרות. זה לא רלוונטי אם כל השמות במכשיר שלכם הם באותה השפה, אבל אצלי החלוקה די קרובה לחצי-חצי, וזה בהחלט מטריד לעתים. אבל פרט לכך מדובר בממשק טוב מאד.

מבחינת החומרה, אהבתי את הממשק של Z610i פחות מזה של K610u. הכפתורים נוחים פחות לטעמי מהג'ויסטיק של האח הבכור, ונראה שנעשו כאן בחירות עיצוביות שבחרו ביופי על חשבון הפונקציונלית בעיצוב ומיקום מקשים שונים.

ההבדל המשמעותי ביותר בין המכשירים מבחינת ממשק נוגע למסך החיצוני. תצוגת שם המתקשר עובדת מצוינת כמדובר בשם קצר יחסית. כשמדובר בשם ארוך הוא נחתך, לעתים קרובות באופן שלא מאפשר את זיהוי המתקשר. זה אומר שלעתים תענו למכשיר בלי לראות מספר טלפוו או שם שניתן לזיהוי. רציתם לסנן מישהו? תקוו שהשם שלו קצר.

סיכום

Z610i יקר יותר מ-K610 . מחירו המלא באורנג' (היחידים שמוכרים אותו בארץ) הוא 1368 ש"ח לעומת 1080 ל-K610i, ו-2376 בתוכנית ToGo לעומת 2160. לטעמי, מדובר במכשיר פחות טוב ונוח לשימוש מקודמו - שנותר מהמכשירים הטובים והמשתלמים בשוק הישראלי. עם זאת, יש משקל משמעותי לאלמנט העיצובי במכשיר הזה. בעבור מי שהמחשבה על מכשיר נוצץ עם מסך חיצוני בלתי נראה שמופעל בעת הצורך קוסמת לו מדובר במכשיר טוב מאד, שעוטף תוכן סולידי בעטיפה נוצצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully