וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות הבלתי נסבלת של המחיקה

רויטרס ודידי חנוך

16.4.2007 / 3:11

אתר הוידאו הפופולרי יוטיוב מחק מאות סרטונים לפי דרישתו של בן 15 שהתחזה לעובד רשות השידור האוסטרלית

נער אוסטרלי גרם למחיקתם של מאות סרטונים מאתר שיתוף-הוידאו Youtube כשהתחזה לעובד של רשת השידור האוסטרלית, ה-Australian Broadcasting Corporation.

בן ה-15 שלח מכתב חתום ליוטיוב בו אמר שהוא נציג של ABC, בעלת הזכויות לסדרות קומדיה פופולריות, וביקש מהאתר להוריד סרטונים מסדרות אלה, אשר הועלו על ידי גולשים באתר. כך דווח על ידי אמצעי תקשורת במדינה.

על פי הדיווח של Australian Associated Press מיום ראשון, לאחר שעורכי-הדין של ABC יצרו איתו קשר, ביקש הנער סליחה.

"כולם עושים דברים מטומטמים כשהם בני 15" אמרה ראש מחלקת הקומדיה ב-ABC, קורטני גיבסון, בראיון לרדיו של הרשות, והוסיפה כי טרם נודע למה הנער עשה את זה.

"אנו מאוד מעריכים את זה שהוא ביקש סליחה, ונדבר אתו בשבוע הבא" אמרה גיבסון.

Youtube שולטת בתחום אתרי הסרטונים שמועלים על ידי גולשים מאז שהוקם בפברואר אשתקד. בנובמבר האחרון נקנה האתר על ידי מנוע החיפוש גוגל תמורת 1.65 מיליארד דולרים.

במרץ נתבעו גוגל ויוטיוב על ידי קונגלומרט התקשורת Viocom לשלם מיליארד דולרים, כאשר הטענה היא שיוטיוב אפשרה במזיד הפרת זכויות יוצרים כשנתנה לגולשים להעלות לשרתי האתר פרקים מסדרות פופולריות.

יוטיוב אינה מונעת העלאה של תוכן מוגן בזכויות יוצרים, אך מוחקת את החומר אחרי פניה של בעלי הזכויות.

פרשנות: תגובה מוגזמת?

הסיפור הזה מעניין במיוחד לאור התביעה הענקית של ויאקום נגד יוטיוב בטענה שאינה עושה די כנגד הפרות זכויות יוצרים. יכול להיות שהתביעה ההיא ותביעות דומות גרמו לפרנסי יוטיוב להגיב בהסרה מהירה של הסרטונים מבלי לוודא שמי שפונה אליהם קשור בכלל לבעלי הזכויות. אחרי הכל, הם לא רוצים לפתוח עוד חזית משפטית שלא לצורך.

אבל בעבור משתמשי יוטיוב, הקלות שבה האתר ממהר למחוק חייבת להיות עניין מטריד. יוטיוב אמנם לא משמש בדרך כלל לאחסון של קבצי וידאו (יש מקומות נוחים בהרבה לכך ברשת), אבל גם אם מחיקה מיותרת לא גורמת למשתמש לאבד את הקובץ שלו, זה עדיין מטריד. הפעם מחקו סרטים של בעלת זכויות שלא היה לה עניין במחיקתם. בפעם הבאה עשויים למחוק סרטים של משתמש פרטי כי משתמש אחר טען שהם שייכים לו.

על יוטיוב וגוגל לנקוט במשנה זהירות משני הצדדים. הגנה על בעלי זכויות היא דבר חשוב – בין השאר לשרידתו של האתר כנגד האיומים המשפטיים – אבל ההגנה על המשתמשים חייבת להיות העדיפות הראשונה של יוטיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully