וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט ואדובי: ראש בראש

שתי ענקיות התוכנה בדרך לעימות. אדובי השיקה נגן וידאו מקוון בעוד מיקרוסופט משיקה מתחרה לפלאש

לא מעט שחקנים יש בשוק סרטוני הוידאו המקוונים, ובקרוב כנראה שתהיה לנו חגיגה שלמה עם חידושים מענקיי התוכנה [[מיקרוסופט]] ואדובי ([[Adobe]]), אשר ייכנסו לתחרות ישירה ועקובה מקילובייטים.

חברת אדובי הציגה הלילה תוכנה חדשה עם השם הלא מתחכם [[Adobe Media Player]], אשר מבוססת על פורמאט [[Flash]] אותו פיתחה החברה, וכוללת ממשק פשוט לצפייה בתוכן וידאו מקוון. הדגש כאן הוא על היכולת לצפות בקלות בתוכן אפיזודי אותו תשווק אדובי באמצעות שיתופי פעולה עם חברות שונות, ביניהן אולי גם רשתות טלוויזיה.

נגן המדיה של אדובי יאפשר גם הורדה של סרטונים למחשב וצפייה בהם בלי חיבור לאינטרנט, אך יכלול תמיכה בנז"ק ([[DRM]]), מה שיאפשר להזרים תוכן מוגן בלי חשש שהוא יישאר על מחשבי הגולשים יותר מדי זמן. לפחות עד שמישהו ימצא פרצה. החדשות הטובות הן שכל התוכן יהיה חינמי, כשמודל הרווח היחיד של התוכנה הוא פרסומות מקוונות ולא מקוונות שתופענה בתוך ממשק המשתמש. הבעיה היא שאפשר כבר עכשיו להגיד עם סבירות גבוהה שתוכן המוגן בנז"ק לא יהיה זמין לגולשים ישראליים עקב הסכמי שידור בין רשתות אמריקאיות לבין אלה הישראליות. הכל, כאמור, עד הפרצה הראשונה.

הפלאש של מיקרוסופט

מנגד עומדת לה חברת מיקרוסופט, שלא הייתה מרוצה מכך שכל כך הרבה אתרי שיתוף סרטונים משתמשים בנגן הפלאש של אדובי, והחליטה שעידן הפלאש תם והכריזה היום על מוצר בשם [[Silverlight]]. בניגוד לתוכנה של אדובי, כאן מדובר בתוסף לדפדפני רשת קיימים, שמבטיח לעשות את מה שעושה נגן הפלאש, רק יותר טוב.

התוכנה, ששוקלת רק 2 מגהבייט, משתמשת בגרפיקה וקטורית בשביל להציג וידאו, מה שמאפשר לשנות את גודל החלון בו מתנגן התוכן, בניגוד לפלאש. יחד עם התוכנה ישוחררו גם כלים ליצירת תוכן מקוון, כשבמיקרוסופט מבטיחים שהכלים האלה יאפשרו ליוצרים לתכנת תוכן מתקדם ומרהיב.

התוסף כמובן יתמוך גם הוא בנז"ק, והעובדה שמדובר במיקרוסופט גייסה כבר הרבה מאוד חברות שמנסות את הטכנולוגיה, ביניהן ענקי אינטרנט כמו [[נטפליקס]] ו-[[Akamai]].

המלחמה שתפתח יכולה לתרום לצרכנים אם אדובי ומיקרוסופט תתחלנה להתחרות אחת בשנייה על הרגלי הצפייה שלנו בעזרת שיפור איכות, אך ניסיון העבר מלמד כי לשתי החברות יש לעתים אסטרטגיות מאוד דורסניות של קרב, ובמקרים כאלה גם הצרכנים לעיתים נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully