וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת חדשה תמנע העלאת תכנים מסחריים ליוטיוב

יזהר גביש

18.4.2007 / 8:20

המערכת אמורה להגן על גוגל ועל יו טיוב מפני תביעות בגין הפרת זכויות יוצרים

אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, גילה כי גוגל עומדת להפעיל בקרוב מערכת שתסנן תכנים שמועלים על ידי גולשים לאתר הווידיאו הפופולרי יוטיוב. המערכת החדשה, שזכתה לשם Claim Your Content, אמורה למנוע מן הגולשים להעלות לרשת תכנים שמוגנים על ידי זכויות יוצרים, כמו סדרות טלוויזיה או סרטים.

שמידט הוסיף ואמר כי המערכת הייתה אמורה להיכנס לפעולה כבר באוקטובר, אלא שכשלים טכניים עיכבו את הפעלתה. "אנחנו קרובים מאד להפעלת המערכת", הוא הוסיף. שמידט אמר את הדברים במסגרת כנס תקשורת שנערך בלאס וגאס.

הפעלתה של המערכת אמורה ככל הנראה למנוע תביעות עתידיות נגד גוגל, מצד רשתות טלוויזיה ומצד גופי שידור אחרים. לפני כחודש הוגשה נגד גוגל תביעה בסך מיליארד דולרים מצד ענקית התקשורת ויאקום (Viacom), בגין הפרה לכאורה של זכויות יוצרים באתר יוטיוב.

רמת היעילות של המערכת אינה ברורה עדיין, כמו גם מידת יכולתה לזהות תכנים מסחריים ולהבדיל בינם לבין תכנים מקוריים שנוצרו על ידי ציבור הגולשים של האתר.

נראה כי בקרוב צפויות יו טיוב וגוגל לספוג לא רק מתקפה משפטית אלא גם מסחרית: ענקיות המדיה ניוז קורפ, NBC יוניברסל וקומקאסט הודיעו כי ישתפו פעולה בהקמת אתר וידיאו שיתחרה ביוטיוב. התכנים של האתר החדש יופצו על ידי שתי יריבותיה הגדולות של גוגל, יאהו ומיקרוסופט, כמו גם על ידי AOL ואתר מייספייס, שנמצא בבעלות ניוז קורפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully